Sloterdijk poortjes deel 10?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik vind dat het angstaanjagend stil blijft omtrent het benadelen van de reiziger door plaatsing van de poortjes op sloterdijk en andere stations. Probleem is nu al bijna 1 jaar bekend. (en al 3 jaar op Hilversum). Er hebben wat slechte posters gehangen. Er was een werkgroep ingesteld voor dit probleem.

Wanneer gaat NS nu (eindelijk) eens met oplossingen voor deze stations komen. En svp geen antwoorden in de trend van u kunt lopen via spoor 11 en 12. Dat zie ik ouderen, gehandicapten en mensen met kinderwagens echt niet voor elkaar krijgen.

NS licht deze mensen nog steeds op en ik zie sinds de sluiting 4 maanden geleden weinig gebeuren.

C'est triste.

102 reacties

Ik zie overigens in de huisregels dat ik topic eigenlijk niet mag openen want het bevat illegale activiteiten 🙂
@Jba,
Het hoeft niet zoveel tijd te kosten. Gewoon een poortje openen tot het opgelost is. Misschien dat ze dan meer vaart maken. Je laatste opmerking was niet nodig.
Reputatie 6
De IC uit Den Haag komt om :04 en :34 aan, en de Intercity naar Alkmaar vertrekt om :15 en :45. Omlopen via spoor 11/12 is nog mogelijk zonder te haasten.
Hoi allemaal. Ik ben bezig met een topic over dit probleem, en hoop dit vandaag en anders maandag online te zetten.
Hoi allemaal. Goed dat jullie reageren. Doe dat vooral in het topic dat ik vorige week heb geopend. Alle feedback zet ik via dat topic door, en ik zal vragen of mijn collega's hiernaar willen kijken, en kunnen reageren.
@Sivan: Volgens mij is iedereen nu wel een beetje klaar met het topic Sloterdijk => Het wachten is nu meer op actie van de NS.
We kunnen het natuurlijk ook iets verschuiven dit probleem want het hoeven niet perse de poortjes te zijn welke nu verplaatst gaan worden, ik denk dat het beter opgelost kan worden in de software die de reis registreert.

Want eigenlijk zou daar in opgenomen moeten gaan worden dat wanneer je uitcheckt op station A en vervolgens binnen die 35 minuten weer incheckt op station A maar dan een ander perron (want dat maakt niet uit blijft station A) dat dan de reis wordt voortgezet en niet wordt onderbroken en een nieuwe reis begint.

En dit zou in de software er dan ook voor moeten zorgen dat als je hier een overstap maakt en normaal dan een duurdere route genomen zou hebben dat er dan toch ook alleen gekeken wordt naar het vertrekpunt van de reis en het eindpunt.

Dan zou je dit probleem toch ook oplossen of zeg ik nu iets geks ??

Ja je zegt inderdaad iets heel geks, ik begreep dat zelf bij de NS werkt. Hoe kan je nu terwijl je van alle kanten gewaarschuwd bent toch de poortjes zo neer zetten zodat er dit soort problemen ontstaan. De software aanpassen is ook al meer dan een jaar geleden geopperd. Tot op heden is dat dus ook nog niet gelukt. Zo lang je dit soort problemen dus niet kan oplossen dienen de poortjes gewoon open te staan zoals Nooduitgang en anderen al aangeven. Maar nee NS ga lekker door met de reizigers oplichten.
Er zijn dus maatregelen genomen maar we mogen niet weten welke.

Vind je het erg dat ik dan twijfel aan het statement dat NS hier naar buiten bracht in het topic dat gelijk gesloten werd.

Heel vreemd. Ik zal eens navraag doen.Dat is een 'pappen en nat houden' reactie Erryt. Je weet volgens mij erg goed waar het over gaat want er is een bekend probleem dat NS niet HEEL simpel wil (maar dus wel kán) oplossen!

Die poortjes blijven maar dicht tegen alle publieke en media kritiek in. Blij dat ik in Eindhoven woon en alle poortjes dicht vooralsnog een utopie is want dat mag gewoon niet van de gemeenteraad.


NS moet dan maar V&S/G4S of andere beveiligers inhuren. Keurig, hebben die ook werk!



Heeft Erryt het niet over het topic wat ik niet kan vinden ?
Volgens mij verwijt niemand de NS dat ze een oplossing zorgvuldig uitwerken voordat ze deze toepassen, de vragen die gesteld worden is waarom dit na 3 jaar nadat de eerste signalen er waren dit nog niet gelukt is.

Wat bij mij het meest de cynische reacties teweeg brengt is het totale gebrek aan communicatie aan de reiziger, pas nadat het in radar kwam waren er voor 2 weken (zeer onduidelijke) posters. Dat is alle communicatie die tot op heden geweest is.

Daarnaast is de klantenservice het enige kanaal om als klant de NS te bereiken, echter zie je dat de de klantenservice zelf zich al verschuild met reacties als 'Wij kunnen niets anders dan doorgeven' en wij wachten geduldig op een reactie. Ik werk zelf in een groot bedrijf en als onze manager klantenservice een issue belangrijk vindt dan kan hij echt wel zorgen dat daar wat aan gedaan wordt.

Mijn conclusie is dat dus de NS dit een non-issue vind en niet belangrijk genoeg om aan te werken om het op te lossen. Anders zou je als klantenservice niet constant zeggen dat je niets anders kan dan het nogmaals doorgeven.


Volledig mee eens.

Bovendien komt die klantenservice met een reactie namens NS die inhoudelijk niet klopt en waar op vragen niet meer gereageerd wordt (in dat andere topic)
Dan zul je nog voor het grootste deel met dezelfde mensen te maken hebben, Arriva heeft niet de mogelijkheden om dit alles met de huidige mensen te doen. Alleen hebben we dan geen badge NS maar een badge Arriva.
Het is blijkbaar té lastig om een overstap op Sloterdijk NIET te zien als een omreis!

Want meer tariefeenheden, want korter is via Beverwijk en dan de kosten voor dat omreizen (of zelfs buiten taject ineens kosten i.p.v. gratis reizen) automatisch te corrigeren...

Reiziger ziet (extra) kosten en kan die wel terug krijgen. Oké maar de reisplanner zei... 🤔


En dan het 'probleem' bij het systeem of de reiziger leggen. Goed, je hebt omgereisd omdat dat sneller was. Toon die adviezen dan niet en altijd de kortste route! Als iemand dan toch omreist is dat een bewuste keuze geworden (en kan in sommige gevallen in Zaandam overstappen zonder extra kosten)... Is NS in ieder geval meteen van het probleem af.

Of (zó simpel) zet dan voorlopig een poortje open op Sloterdijk zodat er niet meer geforceerd uit/in/overstap gecheckt hoeft te worden of trappen lopen, totdat er een oplossing is!


Probleem hiervan is dat met de uitkleding van de Kennemerlijn, soms gewoon niet anders dan omgereisd kan worden. Als je 's-ochtends vroeg vanuit Haarlem naar Alkmaar moet, moet je wel via Sloterdijk reizen. Via Beverwijk rijden er simpel geen treinen.
Zie onderstaand de link van Rover met hun opmerkingen:

https://www.ovpro.nl/ov-chipkaart-2/2018/03/05/rover-ns-wentelt-systeemgebrek-ov-poortjes-af-op-reiziger/
Badge +3
De oplossing is er natuurlijk best: haal de poortjes maar weer weg. Ze voldoen simpelweg niet op Sloterdijk. Terug naar de tekentafel. Jammer maar helaas. NS heeft het probleem zelf veroorzaakt door de poortjes ondoordacht neer te zetten. Dan lost NS het maar weer op door ze weg te halen.

Ruim voordat de poortjes in Sloterdijk geplaatst werden was al te voorzien dat er problemen zouden ontstaan door de voorgestelde plaatsing. In plaats van eerst de tariefmatige consequenties van het omchecken aan te pakken is er toch besloten om de poortjes in Sloterdijk neer te zetten. Vervolgens meldt NS dat het probleem niet opgelost kan worden. Dat kun je niet verzinnen.
Badge +3
Het onderwerp is natuurlijk breder dan de poortjes op Sloterdijk. De problemen met het omchecken en de gevolgen voor de verkeerd berekende reizen zijn genoegzaam bekend. Ik ben het met @hlubbers eens dat alles wel zo'n beetje gezegd is en dat NS aan zet is.
Hoi allemaal. Goed dat jullie reageren. Doe dat vooral in het topic dat ik vorige week heb geopend. Alle feedback zet ik via dat topic door, en ik zal vragen of mijn collega's hiernaar willen kijken, en kunnen reageren.
Gaan jullie dan ook daadwerkelijk inhoudelijk reageren, want van al het doorzetten de afhelopen twee jaar is niet meer terecht gekomen dan 1 zeer onduidelijke poster op Sloterdijk.

Ik ben het eens met de anderen hier, de NS is asn zet om met een oplossing te komen en inhoudelijk te reageren.

Zelf schreef jij dat er drie dagen geleden een bericht gestuurd zou worden. Is dat nu wel of niet gebeurd?
Twee dagen geleden is dit bericht geplaatst op het forum:https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/omreizen-met-een-gedwongen-overstap-48407
Ik weet niet of er een bericht is gestuurd aan vaste klanten. Daarmee zouden de incidentele klanten overigens niet worden bereikt. Maar dat terzijde.

Meest opvallende passage:


De vraag is: en wat nu NS? Jullie hebben de rommel veroorzaakt. Ruimen jullie die dan ook weer op?


Het is wel duidelijk dat NS de rotzooi niet wenst op te lossen. Anders was dat topic van Sivan ook niet met bovenstaand bericht geopend. Ik weet niet wie hoofd communicatie bij de NS is. In ieder geval slaat hij/zij met dit bericht ook weer volledig de plank mis. (waarschijnlijk heeft hij ook de posters ontworpen).
Ns mag niet discrimineren en doet dat wel gewoon, door de incidentele reiziger alsmede de anonieme ovchipkaart reiziger teveel geld in rekening te brengen. Maar we kunnen nog 100 pagina's erover vol schrijven, uit alles blijkt dat NS halsstarrig weigert de enige oplossing voor dit probleem uit te voeren.

BIJZONDER TRIEST DAT EEN MONOPOLIST MET EEN PUBLIEKE FUNCTIE ZICH ZO GEDRAAGT!
In het vorige topic vroeg ik ook al welke maatregelen er concreet zijn genomen (wat Sivan NS in haar reply aangaf) maar het bleef angstvallig stil.....

Trek je eigen conclusies

(en in de huisregels staat dat er ook geen onwaarheden mogen staan in een bericht😀)
Ik heb er nog een uit de huisregels:

Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost

Het openen van meerdere topics met hetzelfde probleem draagt natuurlijk totaal niet bij aan het op de juiste manier naar voren brengen van je probleem. Je creëert alleen maar dat mensen denken 'Oh daar heb je hem weer' en al helemaal niet meer willen gaan lezen wat er in je topic genoemd staat.

Zoals ik lees is er een omweg om wel op het andere perron te komen, verdient zo te lezen geen schoonheidsprijs. (ken de situatie niet ter plekke) Maar verwacht niet dat dit soort dingen heel snel aan te passen zijn, dit vergt veel tijd al zien wij dat als gewone mensen niet.

Helaas werkt het als je richting overheden werkt en met bedrijven die daar toch erg afhankelijk van zijn, zoals met die poortjes, allemaal heel erg traag.

Als ik jou was zou ik het eens proberen aan te kaarten in Amsterdam in de politiek en het daar aanhangig te maken. Krijg je er daar de handen voor op elkaar zou het wel eens sneller kunnen gaan dan via hier.

We hebben hier overigens een politicus van de SP die je hier vast HEEL GRAAG bij wilt helpen, Johan Koelman actief voor de SP in Boxmeer en hij weet je vast wel in contact te brengen met zijn collega in Amsterdam. 😃 😃
Badge +3
Tja, de 'gewone mens' die het allemaal niet snapt en er in blijft trappen/zich vergissen door toch door poortjes te gaan... 🤓 Dat vult de kassa alleen maar.

De uitspraak "Als het in het voordeel van de reiziger was (lees: nadelig voor NS) zou het meteen of veel sneller opgelost worden denk ik" ben ik wel mee eens, qua o.a. Sloterdijk.

Een GTbV claim kan zomaar maanden duren, maar een UvB ligt binnen 2 werkdagen in de bus/op de mat (terecht of niet terecht die UvB, bewijs zelf maar en ga in bezwaar). Dat soort dingen... 🤔

En als die elkaar kruisen (stel, je hebt eerst nog geld tegoed van NS, en wil daarvan je UvB betalen...) dan heeft NS daar maling aan, of werkt daar in ieder geval niet aan mee omdat 'het systeem' dat niet snapt.
@ nooduitgang, ik zie het probleem niet in de laatste opmerking. Deze man wil zich blijkens zijn verschillende berichten inzetten voor dit soort dingen. Maar in plaats van alleen dingen te roepen zou ik dan graag het resultaat zien als hij zich hier eens voor inzet met zijn partij genoten in Amsterdam. Een kans voor deze man om zich dan te bewijzen.
Badge +3
Dat klopt wel, maar dan zal die persoon zijn toon jegens NS (en andere vervoerders) toch wel eerst moeten matigen.

Schermen met VPW2000 en uitspraken van de hoge raad en daar hele vage conclusies aan verbinden ga je niet winnen voor een rechter!

En als je denkt van wel, dan doe het zelf eerst.. De rechter zal je (on)gelijk bepalen.

Remember deze case?
Waarom moet hij zich bewijzen? De NS moet dit probleem toch oplossen? Gewoon een poortje openen tot men een oplossing heeft.
Ik heb hier helaas nog geen updates over, hlubbers. Zodra ik of andere moderators die wel hebben, laten we het meteen weten.
Robert, ik ga me niet inzetten voor het aanpassen van deze poortjes en ga er al helemaal niet voor naar een rechter.

nooduitgang, Omdat hij dat zelf blijkens verschillende posts hier graag wil, althans hij wil dat andere dat doen op zijn aangeven (en op hun kosten). Als je nu echt zo overtuigd bent dat je gelijk hebt en je daar hard voor wilt maken dan zorg je dat je in de situatie komt dat je zelf naar de rechter kunt gaan om een uitspraak te krijgen, je spant dan geen andere voor je karretje tenzij je ze sponsort tijdens deze rechtsgang.

Ik vraag me af of er geen afspraken met de gemeente zijn omtrent het sluiten van de poortjes en of je daarmee in conflict komt als je er 1 open zet. Maar ik ben dan ook geen specialist op dit gebied maar lees genoeg dat afspraken rondom en plaatsen van poortjes allemaal strak in overleg met de gemeente moet.
Ik heb hier helaas nog geen updates over, hlubbers. Zodra ik of andere moderators die wel hebben, laten we het meteen weten.


Wat zijn de maatregelen dan die reeds genomen zijn ? Dat weten jullie al, maar ik heb daar geen antwoord op gekregen in het andere topic.

Reageer