Smerigheid station sloterdijk

• 23 mei 2019
  • 7 reacties
  • 298 Bekeken

Al maanden aan het melden , maar wordt gewoon nooit schoongemaakt , Perron 3 , Station Amsterdam Sloterdijk
Toppie NS!

7 reacties

Badge
Nou ben ik de afgelopen 2 weken meermalen op station Sloterdijk geweest en heb eens gekeken hoe ernstig de vervuiling nu is, nou ik kan je zeggen dat dit slechts op een enkel klein plekje het geval is maar de rest van het perron is gewoon net zo schoon als andere perrons in het land.

En mogelijk zijn deze vervuilde kleine plekken niet meer schoon te krijgen en moeten bv de tegels vervangen worden om deze plekken weer schoon te krijgen, vervuiling trekt nml. ook in deze betontegels.

Recent ook nog even de verantwoordelijke voor de schoonmaak op de stations in onze regio gesproken, deze gaf mij inderdaad aan wat ik al eerder aangaf dat voor sommige schoonmaakwerkzaamheden waaronder reinigen met hoge druk een station buiten dienst gesteld moet worden. Het hele treinverkeer moet dan stilgelegd worden om deze werkzaamheden te mogen doen en dat lijkt me weer een beetje overdreven voor dit soort kleine plekjes op zo'n groot perron.
Jeroen,

Het klopt dat er hier en daar echt goed en hard gewerkt is. Dat verdient ook complimenten.
Maar de perrons (en dan bedoel ik de stenen) zijn op veel plekken nog echt heel smoezelig. Ik had me voorgenomen deze plek te monitoren, daar wordt in ieder geval niets mee gedaan.
Deze vervuilde plekken zijn wel schoon te krijgen, er is alleen nog niemand langs geweest. Ik snap jouw verhaal met de hogedrukspuit, dat kost misschien wat meer tijd. Misschien kan dit een keer per 2 maanden worden gepland?
We blijven monitoren en foto's maken, mij benieuwen of deze vieze plek ooit schoon wordt.
En het zijn echt veel meer plekken, het gaat om de perrons in het algemeen.
Maar..goed verhaal verder.
Het lijkt mij nogal overdreven om heel Sloterdijk dicht te gooien om schoonmaakwerkzaamheden op 1 van de perrons. Het perron dichtgooien vind ik al discutabel als het niet gaat om schoonmaakwerkzaamheden die het hele perron beslaan, maar daar zou je dan in de nachtelijke uren wel een moment voor moeten kunnen vinden.
Badge
Het lijkt mij nogal overdreven om heel Sloterdijk dicht te gooien om schoonmaakwerkzaamheden op 1 van de perrons. Het perron dichtgooien vind ik al discutabel als het niet gaat om schoonmaakwerkzaamheden die het hele perron beslaan, maar daar zou je dan in de nachtelijke uren wel een moment voor moeten kunnen vinden.
Het gaat dan om de 2 sporen bij het desbetreffende perron waar er gewerkt wordt, helaas is de schoonmaak op de perrons ook aan heel veel regels gebonden waarbij ze bijvoorbeeld ook niet over de stippellijn mogen schoonmaken aan de kant van het spoor. Daarbij is het werken met water en mogelijke stoomvorming ook nog een risico met een bovenleiding met daarop 1800 volt in de buurt.

En uiteraard wil je ook geen reizigers op het perron hebben die door deze werkzaamheden wellicht vuil op hun kleding kunnen krijgen.
Goedemorgen JoostF. Ik vind het vervelend om te lezen dat je geen verandering merkt bij dit specifieke stukje, maar helaas kan ik weinig toevoegen aan wat Jeroen al heeft aangegeven. Ik heb bij deze nogmaals een melding doorgezet (ik begrijp dat je dit via andere kanalen ook al hebt gedaan), maar ik verwacht niet dat dit veel verschil gaat maken, gezien het dus blijkbaar al bekend is.
Omdat er al een topic over station Sloterdijk bestaat heb ik je nieuwe topic verwijderd JoostF. Ik zal wederom een melding maken, maar zoals @Stijn NS al aangeeft zal dit niet veel verschil maken, gezien het al bekend is.
Conclusie is dus: de situatie op stations is zo ingericht dat de tegels op het perron blijven vuil , smerig, vies en plakkerig blijven. Daar waar geen regen kan vallen. Dat geeft te denken, misschien is hier een oplossing voor nodig.

Daar tegenover wil ik ook een compliment zetten. Er is op veel plekken (waar het misschien wel kan) wel hard gewerkt voor schoonmaak.
Maar deze plekken waar niet kan worden schoongemaakt (het lijkt me toch sterk dat je niet met een emmer water een keer die tegels kan poetsen, loop ik ook gevaar met mijn waterflesje?) Kunnen natuurlijk niet kleverig blijven?
Het is sowieso op veel plekken vies. Tegeltjes op palen (die het plafond tegenhouden) laten ook veel los, ziet er ook heel viezig uit.

Reageer