beantwoord

Sneeuw, wat doet ns?

• 10 januari 2017
  • 3 reacties
  • 313 Bekeken

Aankomend weekend wordt er weer sneeuw verwacht. Welke voorbereidingen neemt de ns?
Afgelopen weekend ging het hier in Zeeland dus helemaal mis. De eerste trein kwam ver na 10.00 en was ik dus veel te laat op mijn werk. Achteraf hoorde ik dat er toch bussen werden ingezet, maar het werd op geen enkele manier kenbaar gemaakt.
Ik hoop dat het aankomend weekend beter gaat...
icon

Beste antwoord door Slidestops 10 januari 2017, 20:28

Sneeuw was niet het probleem, ging om ijs aan de bovenleiding. Hierdoor komt er een isolatie tussen de stroomafnemer en bovenleiding en krijgt de trein geen stroom. Dit kan even zijn, of langdurig zijn. Ook bij even verstoord kan de trein in een storing schieten (electrisch, computers ed.)
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Sneeuw was niet het probleem, ging om ijs aan de bovenleiding. Hierdoor komt er een isolatie tussen de stroomafnemer en bovenleiding en krijgt de trein geen stroom. Dit kan even zijn, of langdurig zijn. Ook bij even verstoord kan de trein in een storing schieten (electrisch, computers ed.)
Ik snap dat een trein niet rijdt, elektra enzo. Maar waarom werden er geen bussen ingezet? Men wist dat dit weer zou komen. En toen er wel bussen werden ingezet, was het nergens vermeld of omgeroepen. Dus mijn vraag is nu: wat gaan ze hiervan leren? Welke stappen ondernemen ze voor aankomend weekend?
Reputatie 3
Men had de nacht ervoor een ontijzeltrein ingezet, maar deze ging toen hij de reizigersdienst in ging alsnog defect. Trend is: hoe nieuwer de trein, hoe sneller hij defect raakt.

Reageer