Snelbus, hoe werkt dat eigenlijk? | NS Community
beantwoord

Snelbus, hoe werkt dat eigenlijk?

  • 2 June 2016
  • 4 reacties
  • 21440 Bekeken

Op de website heb ik gezocht naar hoe een snelbus werkt wanneer er bijvoorbeeld werkzaamheden zijn. Ik kon echter nergens echt vinden hoe een snelbus nu eigenlijk 'werkt'. Een snelbus, betekent dat deze alleen van station A naar B gaat en dus niet naar de tussengelegen stations?

Bijvoorbeeld, ik wil komende zaterdagnacht van Delft naar Haarlem reizen. Normaal gesproken pakken we de nachttrein naar Schiphol (en dan de bus naar Haarlem), maar dat kan nu niet vanwege werkzaamheden tussen Den Haag en Leiden CS. Op de website van NS staat dat er snelbussen rijden tussen Den Haag HS en Schiphol. Betekent dit nu dat deze rechtstreeks zonder stoppen op tussenstations van HS naar Schiphol rijdt?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door iMark 2 June 2016, 12:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat hangt van het traject af. De reisplanner geeft het aan en als er meerdere mogelijkheden zijn is het vaak ook op de bussen af te lezen. Een snelbus stopt doorgaans niet op de tussengelegen stations. Op de bus wordt het aangegeven en ik merk op dat een snelbus direct naar Leiden en een naar Schiphol gaat. Er gaat vaak wat mis met het vervangend vervoer en is het is erg verstandig goed ter plaatse op te letten. Ter plekke wordt wel eens geïmproviseerd. De kwaliteit van de chauffeur beperkt zich vaak tot het goed kunnen rijden. Heeft u in de reisplanner op het afwijkende deel geklikt?
Reputatie 7
Badge +3
Het klopt wat je zegt: er rijdt een rechtstreekse bus van Den Haag HS naar Schiphol. De nachtnettreinen rijden wel tussen Leiden en Schiphol. Maar dan zou je eerst met de bus van Den Haag HS naar Leiden moeten reizen.

Dit zegt NS er zelf over:
"Nachtnettreinen rijden niet tussen Leiden Centraal en Den Haag HS
reis tussen Leiden Centraal en Den Haag HS met de NS-bus; reizigers naar Schiphol kunnen vanaf Den Haag HS gebruikmaken van een NS-Snelbus naar Schiphol Airport"
"Nachtnettreinen rijden niet tussen Leiden Centraal en Den Haag HS
reis tussen Leiden Centraal en Den Haag HS met de NS-bus; reizigers naar Schiphol kunnen vanaf Den Haag HS gebruikmaken van een NS-Snelbus naar Schiphol Airport"


Dit had ik inderdaad ook gezien, maar het was me niet duidelijk of de snelbus dan echt rechtstreeks zou gaan. Maar nu wel dus. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +3
Zoals Thom aangeeft is het wel goed opletten. Er rijden die nacht bussen naar verschillende bestemmingen. Er rijden bussen naar Leiden en er rijden bussen naar Schiphol.
Hopelijk staat het goed op de bus aangegeven. In ieder geval even vragen bij de chauffeur of die naar Leden of naar Schiphol gaat.

Reageer