beantwoord

Snellere doorstroming roltrappen Utrecht CS

• 13 maart 2015
  • 2 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Is het mogelijk dat de conducteurs van treinen die in Utrecht aankomen een tijdlang de reizigers vragen om op de roltrappen rechts te staan en links te lopen?

Omdat in Utrecht de hal boven de sporen ligt, gaat het leeglopen van de perrons langzaam. De reden daarvan is dat bij een roltrap omhoog mensen meer ruimte tot de voorganger laten dan bij een roltrap naar beneden. Als je omhoog gaat krijg je anders bijvoorbeeld de rugzak van iemand in je gezicht. Als je de roltrap naar beneden neemt, kijk je over je voorganger heen.

NS kan een substantiƫle bijdrage leveren aan de doorstroming op Utrecht Centraal als de conducteurs een tijdlang de reizigers erop wijzen wat gewenst roltrapgedrag is. Dat maakt ook de kans op het missen van aansluitingen kleiner.

Als Prorail nou ook nog eens de voetstapjes aanbrengt die elders ook gebruikt zijn, dan zou dat helemaal mooi zijn.

In Amersfoort werkt het prima. In de ochtendspits staat daar bijna nooit iemand aan de linkerkant van de roltrap.

Dat moet ook in Utrecht kunnen.
icon

Beste antwoord door Thijs2 16 maart 2015, 13:39

Ik kan me wel voorstellen dat dit effect heeft. Ik zal het hier eens voorstellen.
Bekijk origineel

2 reacties

Gelijk overal invoeren want roltrappen zijn er in Nederland om lekker op te hangen en naast elkaar te blijven roddelen...
Ik kan me wel voorstellen dat dit effect heeft. Ik zal het hier eens voorstellen.

Reageer