beantwoord

Software van de CTA'S

• 18 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 1080 Bekeken

Hallo ik heb een vraag. Wat is de software van de CTA'S op het peron. Zou ik die ook kunnen gebruiken?
icon

Beste antwoord door Leny NS 18 augustus 2014, 12:34

Hoi Noah3, welkom op het forum. Ik heb het even voor je uitgezocht. De schermen maken deel uit van het "InfoPlus"-systeem van NS en Prorail. Voor meer informatie, zie link
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Groet, Leny
Bekijk origineel

7 reacties

Badge
Hoi Noah3, welkom op het forum. Ik heb het even voor je uitgezocht. De schermen maken deel uit van het "InfoPlus"-systeem van NS en Prorail. Voor meer informatie, zie link
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Groet, Leny
Badge +3
Er zijn wel websites die op een of andere manier het uiterlijk van zulke vertrekschermen simuleren. Bijvoorbeeld deze website. Misschien voldoet dat?
Er zijn wel websites die op een of andere manier het uiterlijk van zulke vertrekschermen simuleren. Bijvoorbeeld deze website. Misschien voldoet dat? en als aanvulling, die websites maken gebruik van informatie vanaf deze website: http://www.ns.nl/api
Thnx!
Reputatie 6
Badge
Als je meer wilt weten over die CTA's op het station. Deze draaien op Linux, en zijn speciaal voor de NS gebouwd. De informatie halen ze binnen via een besloten netwerk, via het draadloze GSM-R systeem.
Reputatie 4
Badge
Beste Aar,

zijn speciaal voor de NS gebouwd

De perrons zijn toch van Prorail? Waarom zijn de CTA's dan voor de NS gebouwd en niet voor / in opdracht van Prorail?
Reputatie 6
Badge
De NS verstrekt deze informatie samen met ProRail. Ikzelf zie als klant de NS als het bedrijf die mij de reisinformatie verstrekt.

De CTA's zijn uiteraard wel van beide partijen, maar het is maar hoe jij het ziet 😉.

Reageer