beantwoord

Spekgladde fietsenstalling station Tilburg

• 31 december 2014
  • 4 reacties
  • 247 Bekeken

Het weer in het zuiden van de afgelopen dagen heeft mij doen besluiten om afgelopen maandag met de bus naar het station te gaan. Gisteren echter was mijn fietsroute zo goed als sneeuwvrij en ben ik weer op de fiets gegaan. Alles goed gegaan, totdat ik aankwam op het station. In Tilburg is de onbewaakte fietsenstalling in de openlucht gelegen, dus dat het ook daar gesneeuwd heeft in het weekend is niet zo gek. Dat ál die sneeuw er op dinsdagochtend (en -avond) nog steeds lag, vond ik wel erg teleurstellend. Het was zo glad dat een beetje opschieten er niet bij was en het plaatsen van mijn fiets op de bovenste rekken was bijna onmogelijk. Trein gemist dus…
Bij de fietsenstalling staat iedere ochtend een aantal mannen (werknemers van....?), om voor mij volstrekt onduidelijke redenen. Het is een onbewaakte fietsenstalling, dus bewaken doen ze niet. Mij leek het een prachtig idee als zij hadden gestrooid of sneeuw hadden geschoven. Desgevraagd meldden zij mij dat ze dat niet mochten van hun baas wegens betalingen van de NS. De NS betaalt daar kennelijk niet voor, hoewel de mannen aangaven dat ze graag de sneeuw hadden opgeruimd, en zout hadden ze ook genoeg....
Kan iemand me uitleggen waarom dat zout dan niet gebruikt is? Vandaag ben ik maar weer met de bus gegaan, maar ik vind het erg zonde. Niet erg klantvriendelijk bovendien.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 2 januari 2015, 08:39

Voor vragen aangaande deze fietsenstalling kun je het beste contact opnemen met de gemeente of Prorail, zoals hier vermeld is.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Het beheer van de fietsenstalling valt vast weer onder een andere NS dan NS Reizigers.
Bovendien heeft NS bij deze extreme weersomstandigheden de handen al meer dan vol aan het laten rijden van treintjes.
Het beheer van de fietsenstalling valt vast weer onder een andere NS dan NS Reizigers.

Vaak vallen de onbewaakte fietsenstallingen onder verantwoordelijkheid van de gemeente.
Ik hoorde dat de mannen het niet mogen van de gemeente, maar het zijn dan ook zelf wel slapjanussen dat ze dat zomaar accepteren
Voor vragen aangaande deze fietsenstalling kun je het beste contact opnemen met de gemeente of Prorail, zoals hier vermeld is.

Reageer