beantwoord

Spitstreinen Sloterdijk -hoorn

• 17 januari 2019
  • 5 reacties
  • 198 Bekeken

Vandaag wilde ik met de spitstrein reizen naar Hoorn om daarna over te stappen naar mijn eindbestemming Obdam.

Tot mijn verbazing is de trein niet terug te vinden op de borden en in de app voor de reizen vandaag en morgen. Volgende week wel weer.
Dit geld tevens voor de heenreis morgen.

Wat is de rede van deze schrapping?
Het kost me best veel xtra reistijd en zeker omdat ik t niet verwacht had ben in daardoor gewoon n half uur later terug in Obdam.
icon

Beste antwoord door Tamzin 17 januari 2019, 16:44

Vermoedelijk de werkzaamheden in de regio Amsterdam/Schiphol vandaag en morgen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Vermoedelijk de werkzaamheden in de regio Amsterdam/Schiphol vandaag en morgen.
Fijn dat de traject meldingen zo ontzettend goed werken. Geen meldingen van gehad terwijl het voor mijn aangeven traject echt essentieel is.

Meedenken is ook weer niets vandaag. De trein die als alternatief dient van de spitstrein wacht niet op de overstappers. +30min
Wachten op overstappers en vertraging oplopen lijkt me voor de IC Enkhuizen een beetje lastig aangezien de sprinters Hoorn Kersenboogerd en Uitgeest maar 3 minuten later vertrekken vanaf Sloterdijk dan de intercity. Overigens wel belachelijk dat het uitvallen van de spits IC niet bij de werkzaamheden in de reisplanner staat.
Reputatie 4
Ook iets dat niet bij de werkzaamheden staat is dat de directe IC Den Haag - Amsterdam maar tot Leiden rijdt!! Daar moet overgestapt worden op de IC Dordrecht - Leiden (normaal naar Lelystad) welke in het pad van de Haagse IC weer wel door rijdt naar Amsterdam. Voor snelle reizigers is overstappen makkelijker, voor iemand die minder goed ter been is wordt dit misschien toch een onverwachte vertraging/blokkade op de reis. Het is een vreemde keuze, omdat de IC vanuit Dordrecht volgens de normale werkzaamhedenprotocole eigenlijk zou moeten eindigen in Leiden terwijl reizigers die normaal dus geen gebruik maken van het versperde traject, nu wel last krijgen van de werkzaamheden.
Wachten op overstappers en vertraging oplopen lijkt me voor de IC Enkhuizen een beetje lastig aangezien de sprinters Hoorn Kersenboogerd en Uitgeest maar 3 minuten later vertrekken vanaf Sloterdijk dan de intercity. Overigens wel belachelijk dat het uitvallen van de spits IC niet bij de werkzaamheden in de reisplanner staat.
Dit zou n minimale vertraging van 1min opleveren. Dat is dus geen probleem

Reageer