beantwoord

Spoor 1 Den Haag HS

• 19 September 2021
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Hallo Den Haag HS kenners, ik heb een vraag over spoor 1. Ik lees dat er een jaar geleden gestart zou worden met het bouwen van een lift. Is die inmiddels af? Zo niet, is de trap een beetje te doen met een kinderwagen en 3 koffers? Heb mijn man bij me die heen en weer kan tillen maar leent de situatie met de trap zich daarvoor? Ik heb nog nooit vanaf HS gereisd en zit er ook niet in de buurt om even een kijkje te gaan nemen, vandaar.. 

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Momo 19 September 2021, 14:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Nee, en het komt mij voor dat die er ook nooit zal gaan komen-dat spoortje wordt enkel 3-4x per dag (en al niet meer op de WO vanwege gewichtige experimenten) voor de BNL-trein naar d´n Bels=Bruxelles/Brussel. Trein vanaf Haagje gaat er geheel uit na december/nieuwe dienst

Je kan die trein zelfs om de 60’nemen vanaf Rotjeknor-en zelfs op de tijden dat ie vanaf HS gaat, met later vertrek met de gewone IC en overstappen in die wereldhavenstad-alles voorzien van lift.

Bedankt! En jammer van de lift maar begrijpelijk dat er dan geen haast bij is. Wat betreft overstappen, zouden eigenlijk vanaf Centraal gaan en dan overstappen in Breda. Maar het leek ons met baby, kinderwagen en aardig wat bagage nu juist handig om op het beginstation in te stappen. Wat tijd om het ruimste balkon op te zoeken en rustig in te laden. 

Reputatie 7
Badge +3

Die lift moet er volgens alle berichten nog wel komen. Nadat station Hollands spoor was venieuwd en er ook aan het Laakkwartier een ingang was gemaakt, gaf ProRail aan “ProRail plaatst daarvoor de komende maanden een nieuwe lift naar perron 1”. 

https://www.prorail.nl/nieuws/mooi-en-makkelijk-binnenkomen-op-den-haag-hollands-spoor

https://www.denhaagcentraal.net/nieuws/verkeer/station-hollands-spoor-vernieuwd-niet-iedereen-is-blij-fotos/

Dat “komende maanden”was misschien wel heel ruim genomen, want dat werd vorig september gezegd.  Op Twitter gaf ProRail eerder deze maand (7 sept 2021) nog aan dat er een lift zou komen, alleen niet wanneer.

Reageer