beantwoord

Spoor 1 in Alkmaar

• 25 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 848 Bekeken

Reputatie 2
Sinds een tijdje is de verbouwing in Alkmaar min of meer af, en vertrekken de IC treinen naar Schagen (vanuit Maastricht) en naar Den Helder (vanuit Nijmegen) en soms ook de sprinters naar Hoorn allemaal vanaf spoor 1 in Alkmaar.
Spoor 1 in Alkmaar heeft op 1 vuilnisbak na geen enkel meubilair. Over de hele lengte van het perron staat niet 1 bankje!
Nu vraag ik me af, waarom staat daar geen enkele bank? Het perron is weliswaar niet breed, maar een aantal bankjes zouden best passen. Dit is best spartaans en naar mijn weten is er geen enkel ander station in Nederland met een perron waar niet minimaal 1 bank op staat.

Een noodoplossing zou kunnen zijn de trein vanuit Maastricht in Alkmaar weer als vanouds op spoor 1 te laten keren, die staat daar immers 20 minuten stil en als reizigers die trein willen gebruiken, hoeven ze eigenlijk nooit op het perron op de trein te wachten omdat ie er toch al zeer ruim van te voren staat. Deze staat nu altijd op spoor 3. Misschien kan dus ofwel wat meubilair geplaatst worden, ofwel de trein naar Den Helder weer vanaf spoor 3 vertrekken zoals tot een aantal maanden terug jaren lang gebeurde?
icon

Beste antwoord door Annewil NS 9 november 2016, 07:24

Ik heb eindelijk antwoord voor je [i][casparwijnen/i]. Het was eigenlijk de bedoeling om perron 1 van station Alkmaar alleen te gebruiken als uitstalperron. Echter door werkzaamheden elders op het station wordt spoor 1 intensief gebruikt en dit blijft tot zeker eind 2017 het geval. Uiteraard snappen wij dat het niet prettig is als dat perron zo lang zonder meubilair zou zijn en daarom zijn we momenteel in overleg met ProRail over het plaatsen van bankjes. De verwachting is dat deze dit jaar nog geplaatst worden. Het duurde even, excuses daarvoor, maar dan heb je ook wat 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi casparwijnen, goed dat je dit aangeeft. Ik ga even uitzoeken of er nog meubilair komt op het perron bij spoor 1 op station Alkmaar. Ik kom er op terug!
Reputatie 1
Spoor 1 is ook niet al te breed, ik vraag me af of het dan nog wel veilig is als er meubilair komt te staan?
Reputatie 4
Merkwaardig:Eerst klaag je over te weinig meubilair en daarna vraag je je af of meer meubilair wel veilig is.
Reputatie 7
Dat zijn 2 verschillende personen?
Excuses voor het feit dat je er nog geen terugkoppeling is geplaatst in dit topic. Ik stuur mijn collega een reminder. Bedankt voor je geduld!
Reputatie 6
Badge
Er zal vast wel een station zonder bankjes bestaan. Iemand enig idee?
Ik heb nog geen terugkoppeling mogen ontvangen over deze kwestie. Ik ga er weer achteraan!
Ik zie dat er nog geen update is geplaatst. Ik stuur mijn collega even een reminder. Excuses.
Ik heb Annewil nogmaals gevraagd een statusupdate te geven in dit topic.
Ik heb eindelijk antwoord voor je [i][casparwijnen/i]. Het was eigenlijk de bedoeling om perron 1 van station Alkmaar alleen te gebruiken als uitstalperron. Echter door werkzaamheden elders op het station wordt spoor 1 intensief gebruikt en dit blijft tot zeker eind 2017 het geval. Uiteraard snappen wij dat het niet prettig is als dat perron zo lang zonder meubilair zou zijn en daarom zijn we momenteel in overleg met ProRail over het plaatsen van bankjes. De verwachting is dat deze dit jaar nog geplaatst worden. Het duurde even, excuses daarvoor, maar dan heb je ook wat 🙂

Reageer