beantwoord

Spoor 34 Eindhoven

• 15 september 2014
  • 2 reacties
  • 820 Bekeken

Beste NS, ik zou graag willen weten hoe het toch komt dat het traject einhoven- tilburg universiteit zo achtergesteld wordt op de eventuele andere trajecten. En dan heb ik het vooral over de verwarring dat elke keer als de trein in eindhoven aankomt hij perse verwisseld moet worden met een andere trein. Terwijl naar mijn mening een trein voor hetzelfde traject hanteren veel logischer is. Maar ook de voorzieningen op spoor 34 zijn minder goed dan op de andere en het traject loopt naar.mijn mening ook te vaak vertraging op omdat we moeten wachten op goederentreinen. Kortom het traject loopt vanaf het vertrekpunt eindhoven alles behalve vlekkenloos en ik ben benieuwd of daar een verklaring voor is.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Loes 15 september 2014, 19:14

Ik vermoed dat dit samenhangt met de verbouwing van het station dat eind 2016 klaar zou moeten zijn. Elke keer liggen er twee doorgaande sporen uit, waardoor men moest kiezen welke treinen daar last van krijgen. De sprinter van tilburg universiteit naar eindhoven reed voorheen door naar weert en deed dat op spoor 3 en spoor 4. De keuze om deze te splitsen is logisch, op beide sporen kwamen geen ic's binnen.
Spoor 34 is aangelegd als noodperron en na de verbouwing is het volgens mij de bedoeling dat spoor 34 weer ter ziele gaat. De lift op spoor 34 blijkt inderdaad niet goed te functioneren en dit wordt al vaak doorgemeld. Dat er alleen trappen zijn is logisch, het is een noodperron, dus daar maak je niet ff roltrappen bij.

Ben ik blij met de breedte van perron 34? Nee, absoluut niet. Naar mijn mening te smal. Maarja, ik ben maar hc, dus kan daar weinig in veranderen helaas.

Dan de keuze dat goederentreinen voor mogen. Dat is voor her rijdend personeel vaak ook niet te begrijpen. De treindienstleiders van Prorail nemen die beslissing en die hebben een groter overzicht waarom ze dat doen. Ik heb me dat ook al vaak afgevraagd als ik weer tegen vertraging mocht gaan knokken samen met de machinist.

Ik hoop wat meer info hierover te hebben kunnen geven en het is een "tijdelijke oplossing" voor ruim 3 jaar als ik me niet vergis. Ik ben niet geheel op de hoogte van de exacte tijdslijn van de verbouwing voor station Eindhoven.
Bekijk origineel

2 reacties

Ik vermoed dat dit samenhangt met de verbouwing van het station dat eind 2016 klaar zou moeten zijn. Elke keer liggen er twee doorgaande sporen uit, waardoor men moest kiezen welke treinen daar last van krijgen. De sprinter van tilburg universiteit naar eindhoven reed voorheen door naar weert en deed dat op spoor 3 en spoor 4. De keuze om deze te splitsen is logisch, op beide sporen kwamen geen ic's binnen.
Spoor 34 is aangelegd als noodperron en na de verbouwing is het volgens mij de bedoeling dat spoor 34 weer ter ziele gaat. De lift op spoor 34 blijkt inderdaad niet goed te functioneren en dit wordt al vaak doorgemeld. Dat er alleen trappen zijn is logisch, het is een noodperron, dus daar maak je niet ff roltrappen bij.

Ben ik blij met de breedte van perron 34? Nee, absoluut niet. Naar mijn mening te smal. Maarja, ik ben maar hc, dus kan daar weinig in veranderen helaas.

Dan de keuze dat goederentreinen voor mogen. Dat is voor her rijdend personeel vaak ook niet te begrijpen. De treindienstleiders van Prorail nemen die beslissing en die hebben een groter overzicht waarom ze dat doen. Ik heb me dat ook al vaak afgevraagd als ik weer tegen vertraging mocht gaan knokken samen met de machinist.

Ik hoop wat meer info hierover te hebben kunnen geven en het is een "tijdelijke oplossing" voor ruim 3 jaar als ik me niet vergis. Ik ben niet geheel op de hoogte van de exacte tijdslijn van de verbouwing voor station Eindhoven.
Goed dat je ons forum hebt gevonden om je vraag te stellen werkezel1989. Spoor 34 is inderdaad een tijdelijk spoor die met name is aangelegd voor de sprinter naar Tilburg Universiteit. Met dit tijdelijke 'spoor 34' kunnen tijdens de vernieuwing alle treinen kunnen blijven rijden. Spoor 34 bestond al in Eindhoven als goederenspoor. Nu wordt dit goederenspoor voor twee jaar gebruikt als spoor voor reizigerstreinen. . Hier zie/lees je waarom goederentreinen vaak voorrang krijgen. Verder sluit ik me aan bij Loes, dank voor je bijdrage 🙂 Groet Ramon

Reageer