beantwoord

Spoorbrug Deventer dicht op zaterdag 27 september 2014 wegens onschadelijk maken bommen WO2

• 24 september 2014
  • 7 reacties
  • 319 Bekeken

Volgens berichten in kranten is de spoorbrug in Deventer dicht tot 14:00 uur. Op de website van NS zijn er alleen werkzaamheden van Apeldoorn naar Deventer en niet andersom. Ik heb net ook de vraag gesteld hoe te reizen naar A'dam. In het antwoord staat dat dit gaat via Utrecht. Maar er moeten bommen uit de 2e wereldoorlog onschadelijk gemaakt worden. De brug is dicht volgens kranten tot 14:00 uur. Kortom, ik begrijp het niet meer!
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 24 september 2014, 20:09

Het reisadvies dat u voor die dag en het tijdstip opvraagt via www.ns.nl geldt gewoon. Daarin zijn de werkzaamheden verwerkt. Dus als u het reisadvies aldaar opvolgt, hoeft u niet meer aan werkzaamheden te denken. U kunt in de ochtend dan kiezen tussen reizen via Deventer - Arnhem - Amsterdam Centraal of reizen via Zwolle. Ook de rechtstreekse internationale trein van NS International kunt u gewoon nemen vanaf Deventer (vertrek 9:44 of 11:44) naar Amsterdam Centraal (deze rijdt waarschijnlijk via Zwolle, maar stopt daar niet).
Bekijk origineel

7 reacties

Het reisadvies dat u voor die dag en het tijdstip opvraagt via www.ns.nl geldt gewoon. Daarin zijn de werkzaamheden verwerkt. Dus als u het reisadvies aldaar opvolgt, hoeft u niet meer aan werkzaamheden te denken. U kunt in de ochtend dan kiezen tussen reizen via Deventer - Arnhem - Amsterdam Centraal of reizen via Zwolle. Ook de rechtstreekse internationale trein van NS International kunt u gewoon nemen vanaf Deventer (vertrek 9:44 of 11:44) naar Amsterdam Centraal (deze rijdt waarschijnlijk via Zwolle, maar stopt daar niet).
Op de website staat 'Apeldoorn-Deventer', de stremming c.q. de werkzaamheden op dit traject geldt voor beide richtingen.... Op de website van NS zijn er alleen werkzaamheden van Apeldoorn naar Deventer en niet andersom...
We gaan gewoon met de auto. Ik krijg hier ook verschillende antwoorden. En als ik op de website van de NS zoek krijg ik ook steeds andere antwoorden, de ene keer als ik zoek worden er werkzaamheden aangegeven in het rood en de andere keer is er zogenaamd niets aan de hand. Ik weet nog steeds niet hoe ik zou moeten reizen. Dank je wel NS!
Ik was nog wat vergeten. Ik heb er speciaal al een betaling voor gedaan. Dan moet ik de kortingskaarten voor na 11:00 uur maar ergens anders voor gebruiken. Ik ben al dagen bezig om informatie te krijgen en wordt het zat. Ik belde ook al een keer naar de NS met de vraag over de meereiskorting en daar kreeg ik als antwoord dat de meereizende een dag voor de reis zijn pas moet activeren voor de meereiskorting. Toen ik herhaalde wat er gezegd werd was het ineens niet de dag ervoor maar voodat de reis begon. Ik had het echt wel goed gehoord. Het wordt steeds problematischer om te reizen met de trein!
Reputatie 4
Badge
We gaan gewoon met de auto. Ik krijg hier ook verschillende antwoorden. En als ik op de website van de NS zoek krijg ik ook steeds andere antwoorden, de ene keer als ik zoek worden er werkzaamheden aangegeven in het rood en de andere keer is er zogenaamd niets aan de hand. Ik weet nog steeds niet hoe ik zou moeten reizen. Dank je wel NS!4

De reisplanner is heel duidelijk en van alle opties die aangeboden worden kunt u zonder problemen gebruik maken.

De hele dag worden reizen aangeraden over Utrecht omdat je niet van Amersfoort naar Amsterdam kunt. Tevens worden er tot 14.00 omwegen aangeraden (over Arnhem of door Flevoland) om de bom tussen Deventer en Apeldoorn te ontwijken.
Bij de reizen waarin een trein van NS International voorkomt verschijnt een rode waarschuwing voor het traject Weesp-Hilversum, waarschijnlijk omdat die internationale trein gewoonlijk via dat traject gaat maar nu is omgeleid via Deventer en Almere. Die waarschuwing is dus voor reizigers die zien dat de internationale trein 'gewoon' rijdt en er geen erg in hebben dat die niet in Amersfoort stopt.
Beste wilmaph, wat spijtig te lezen dat je ontevreden bent over NS. Je kunt het reisadvies in de Reisplanner volgen. De samenreiskorting kun je voor de reis op een OV-chipkaart laden bij een NS-kaartautomaat. Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'op het station'.
Ik snap werkelijk waar het probleem niet! Je vult op www.ns.nl gewoon de route en het gewenste tijdstip van vertrek of aankomst in. Vervolgens krijg je een aantal reisopties. Die kun je gewoon volgen, want die treinen rijden gewoon. Je zult zien dat er geen reisopties worden weergegeven die over de gestremde brug gaan. Waar zie je dan de tegenstrijdige adviezen, wat snap je niet en wat is het probleem?

Reageer