beantwoord

Spoorbrug Rotterdam Zuid, alleen met OV Chip

• 26 november 2014
  • 3 reacties
  • 565 Bekeken

Enige tijd geleden heeft de NS besloten om de poortjes op CS open te houden, mede doordat de Kiosk, AH2Go etc klanten misliepen. Nu hebben ze besloten de proef voort te zetten op Rotterdam Zuid, maar de situatie hier leent zich er helemaal niet voor. Wanneer je gewoon gebruik wil maken van de brug over het spoor en dus niet van de trein, dan dien je in het bezit te zijn van een OV Chipkaart met minimaal €20. Dus ook wanneer je nooit met ov reist, moet je €27,50 investeren om niet helemaal om te hoeven lopen. Zo zorgt de NS er voor dat je te laat op je werk komt, terwijl je niet eens met de trein gaat. Kom s'ochtends aan en er staat ook nog eens een leger aan personeel. Ik vraag me af hoeveel tijd, geld en personeel jullie nodig hebben om er achter te komen dat dit 1 grote ellende is en waarschijnlijk een grote stroom klachten oplevert.
icon

Beste antwoord door jsalomons 26 november 2014, 16:49

Er is op dit moment een proef gaande, wat betreft een stationspassage.
http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/dossier-ov-chip/niet-met-de-trein-toch-door-het-station.html

dit betekend dat mensen die er wonen, of mensen die in het station werken, zonder ov kaart toch naar binnen kunnen gaan. Het zal dus allemaal meevallen lijkt mij.
Bekijk origineel

3 reacties

Er is op dit moment een proef gaande, wat betreft een stationspassage.
http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/dossier-ov-chip/niet-met-de-trein-toch-door-het-station.html

dit betekend dat mensen die er wonen, of mensen die in het station werken, zonder ov kaart toch naar binnen kunnen gaan. Het zal dus allemaal meevallen lijkt mij.
Wanneer ze de poortjes tussen de brug en het spoor geplaatst hadden i.pv. aan het begin en einde van de brug, dan was het probleem opgelost.
Ik werk in een straat achter het station en maak gebruik van de brug. Ik werk niet op het station en woon er ook niet direct in de buurt. Ik sta s'ochtends ineens voor een verassing, net als veel toevallige voorbijgangers. Ik vind van alle stations die je kunt kiezen om een dergelijke test uit te voeren, Rotterdam-Zuid nog de slechtste keuze van allemaal. Op CS zou het makkelijker zijn, omdat ik dan niet meer kan vergeten uit te klokken. Nu belemmer je mensen die niet met de trein reizen de doorgang.
Hallo Rareruudje,

Op de site die Jsalomons heeft gegeven kan je alle informatie en oplossingen vinden die er nu zijn voor niet-treinreizigers die het station willen passeren. Op dit moment worden er nog proeven gedaan om te kijken wat de beste oplossing is voor niet-treinreizigers die het station willen passeren.

Groet,
Marjan

Reageer