beantwoord

Sprinter Zwolle - Utrecht kan vaak Amersfoort niet binnen

  • 25 maart 2015
  • 4 reacties
  • 324 Bekeken

De sprinter uit Zwolle rijdt kort achter de sprinter Vathorst - Hoofddorp (4 minuten verschil) en kan heel vaak Amersfoort niet binnen, omdat er geen plek is. Kan de trein naar Utrecht niet (standaard) op een ander spoor binnen komen. Sporen 4 en 5 worden niet in zin geheel gebruikt
icon

Beste antwoord door Janou NS 26 maart 2015, 15:09

Hallo adri! Welkom op het NS Forum. Die twee Sprinters hebben geen last van elkaar. De Sprinter naar Hoofddorp vertrekt namelijk van spoor 7 en die naar Utrecht van spoor 6. De IC naar Den Haag vertrekt wel van spoor 6. Om precies te zijn 8 minuten voor de Sprinter. Omdat de dienstregeling van de Sprinter tussen Schothorst en Amersfoort wat ruim is kan de IC (zeker als die wat te laat is) nog langs het perron staan waardoor de Sprinter niet kan binnenkomen. De Sprinter van een ander perron laten vertrekken zou voor overstappers (de meesten stappen over op treinen richting Hilversum) een enorm comfortverlies betekenen, omdat ze dan verder moeten lopen en trappen op en af moeten.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo adri! Welkom op het NS Forum. Die twee Sprinters hebben geen last van elkaar. De Sprinter naar Hoofddorp vertrekt namelijk van spoor 7 en die naar Utrecht van spoor 6. De IC naar Den Haag vertrekt wel van spoor 6. Om precies te zijn 8 minuten voor de Sprinter. Omdat de dienstregeling van de Sprinter tussen Schothorst en Amersfoort wat ruim is kan de IC (zeker als die wat te laat is) nog langs het perron staan waardoor de Sprinter niet kan binnenkomen. De Sprinter van een ander perron laten vertrekken zou voor overstappers (de meesten stappen over op treinen richting Hilversum) een enorm comfortverlies betekenen, omdat ze dan verder moeten lopen en trappen op en af moeten.
Volgens mi heeft de sprinter naar Utrecht wel last van zijn voorganger. De sprinter staat bij Schothorst voor rood sein of mag alleen met beperkte snelheid vertrekken en staat vervolgens bij het volgende sein voor rood. Afhankelijk van ProRail wordt er bij uitzondering een alternatief rijweg ingesteld.
Reputatie 4
Badge
Volgens mi heeft de sprinter naar Utrecht wel last van zijn voorganger. De sprinter staat bij Schothorst voor rood sein of mag alleen met beperkte snelheid vertrekken en staat vervolgens bij het volgende sein voor rood. Afhankelijk van ProRail wordt er bij uitzondering een alternatief rijweg ingesteld.
De trein kan ook last hebben van de IC uit Apeldoorn of de trein uit Barneveld.

De vraag is echter vooral: Komt de trein ook volgens dienstregeling te laat aan in Amersfoort? Er kan namelijk in de dienstregeling rekening zijn gehouden met het wachten.
Reputatie 1
Badge
Sporen 4+5 worden gebruikt door de kippen/Valleilijn-er staat altijd wel zo'n treintje daar en de in het weekend kerende (zowel a. als v .15+.45-) SPR naar Ams-S'hol. En ze willen niet op versch. dagen versch. sporen gebruiken.

Reageer