Station Bijlmer: roltrap staat verkeerd ingesteld

• 25 februari 2014
  • 7 reacties
  • 508 Bekeken

Mijn opmerking betreft de roltrappen op Bijlmer op het perron in de richting Utrecht. Hier wordt de laatste tijd geregeld de middelste roltrap stilgezet of naar boven gezet, waardoor er maar 1 roltrap naar beneden gaat. Eerst gingen er 2 roltrappen naar beneden en ik zou dit graag hersteld zien. Bij aankomst van de intercity naar Utrecht (en zeker als ook nog de stoptrein richting Utrecht tegelijkertijd binnenkomt) vormt zich hier onnodig een (onveilige) opstopping. Andersom (naar boven) zal dit nooit gebeuren.

Immers:Als de treindeuren opengaan willen (bijvoorbeeld) 200 mensen binnen een minuut de roltrap nemen naar beneden/buiten. Als 200 mensen vertrekken per trein, komen ze verspreid over het kwartier aan bij de roltrappen en volstaat dus te allen tijde 1 roltrap naar boven.

Daarom stel ik voor om te allen tijde, maar zeker tussen 7 en 9 's-ochtends, 2 van de 3 roltrappen naar beneden te laten bewegen (ook de middelste stilzetten, zoals vorige week, is een slecht idee) en eentje naar boven.
mvg Sjoerd

7 reacties

niet alleen de IC naar Utrecht, hoor ;-)
ook als we 's ochtends uitstappen uit de IC richting Schiphol hebben we hetzelfde ja: iedereen perst zich langs twee roltrappen naar beneden.
En als één roltrap het ook nog niet doet, én op de andere wordt niet doorgelopen (zie mijn topic elders ), dan staan er bovenaan behoorlijk wat mensen te wachten ja.
Welkom op het forum doloken!

Ik zou je graag willen adviseren om deze suggestie op station Amsterdam Bijlmer Arena aan een NS medewerker door te geven. De stationsmedewerkers kunnen ter plaatse beter een inschatting maken over de gewenste situatie wat betreft de roltrappen. In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken en hopelijk is het herstel van de oude situatie mogelijk.

Vriendelijke groet,
Inge
Ik vraag mij af waarom alleen de roltrappen gebruikt worden en niet de trappen aan de andere zijde van de stations passage. Daar zit altijd een hek voor.

Ik kom op dit station voornamelijk voor de ArenA. De roltrappen staan dan weliswaar uitgeschakeld wat ik overigens kan begrijpen.

Welkom op het forum doloken!

Ik zou je graag willen adviseren om deze suggestie op station Amsterdam Bijlmer Arena aan een NS medewerker door te geven.

Offtopic maar... Dit is een service-forum van NS, het zou natuurlijk service zijn als NS dit aan NS ook doorgeeft, gewoon als interne memo aan de stationsverantwoordelijke aldaar. Het is maar een klein ideetje om echt als service over te komen :D

Of zie ik dat iets te simpel? 🆒
Hoi Waterweg,
Dat zie je niet te simpel, heb het meteen even doorgegeven. Dank voor je bericht.
Sorry voor de late reactie.
Uw collega "perronopzichter" had ik al aangesproken, maar die kon niets voor me betekenen... Bel maar naar klantenservice was de reactie.

Maar dank voor het doorgeven... Ik zie echter dat er nog steeds 1 roltrap stilstaat, die in het midden. Omdat er een rood stoplicht bij brandt gebruikt niemand hem, of pas na enig aarzelen.
Kortom, ik zou alsnog 2 roltrappen naar beneden aanzetten, tenzij er goede redenen zijn om het niet te doen. Mvg
En vanochtend ook weer. De inhoud van 2 treinen die bijna tegelijk aankomen (rond 08:00), moet zich over één roltrap (gewone trappen zijn er niet) naar beneden persen. De passagiers zetten zelf de middelste stil, opdat daarover ook naar beneden gelopen kan worden.
De NS medewerker in het informatie-hokje zegt dat hij er niets aan kan doen. Op de vraag of hij het door wil geven aan iemand die dat dan wel kan, zegt hij - met "zeikerd" op zijn gezicht geschreven - dat hij dat zou doen. Nu meer malen gevraagd en er verandert niets. Hoe moeilijk is het nu om een roltrap om te draaien?

Reageer