beantwoord

STATION BREDA

• 15 mei 2015
  • 8 reacties
  • 526 Bekeken

Station Breda is niet toegankelijk voor oude mensen. Was vandaag in Breda en moest om het perron te bereiken een torenhoge trap beklimmen. Geen mogelijkheid met lift en voor mijn man ( zwaar hartpatiënt ) was dit zeer zwaar. Maak melding van deze hindernis zodat men kan afzien van de reis. Wil ik een ieder dan ook adviseren.
icon

Beste antwoord door Dennis 15 mei 2015, 22:56

Je kan beter de ingang aan de noordzijde nemen, dan hoef je niet over die trap.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Je kan beter de ingang aan de noordzijde nemen, dan hoef je niet over die trap.
Reputatie 6
Badge
Ik vraag me af of er aan de centrumzijde van het station nog voldoende informatie wordt gegeven over het bestaan en bereiken van de de ingang aan de noordzijde (Belcrum-zijde). Die is voorzien van hellingbanen en liften.

Zou de pendelbus nog steeds rijden voor mensen die slecht ter been zijn?
Ik vraag me af of er aan de centrumzijde van het station nog voldoende informatie wordt gegeven over het bestaan en bereiken van de de ingang aan de noordzijde (Belcrum-zijde). Die is voorzien van hellingbanen en liften.

Nee, allang niet meer! Dat wordt door de gemeente en of de provincie toch allang niet meer gesubsidieerd. In meeste gemeenten moeten ouderen en gehandicapten ook zelf voor alternatief vervoer regelen. Ik had juist niet op die manier met de trein gegaan, zeker als je hartpatiënt bent. Ik zou eerder voor kiezen voor gehandicapten vervoer. Dat is uit mijn ervaring veel beter, maar ook voor gehandicapten vervoer moet je alles gaan regelen. Een gewone taxi kan ook misschien, maar dat is nog veel duurder.
Hoe kun je dat weten als at niet is gemeld

Nee, allang niet meer! Dat wordt door de gemeente en of de provincie toch allang niet meer gesubsidieerd. In meeste gemeenten moeten ouderen en gehandicapten ook zelf voor alternatief vervoer regelen. Ik had juist niet op die manier met de trein gegaan, zeker als je hartpatiënt bent. Ik zou eerder voor kiezen voor gehandicapten vervoer. Dat is uit mijn ervaring veel beter, maar ook voor gehandicapten vervoer moet je alles gaan regelen. Een gewone taxi kan ook misschien, maar dat is nog veel duurder.

@riny ik werk namelijk in een verzorgingshuis dus op dat gebied weet ik meer van af. Hier in de omgeving van Amsterdam en't Gooi en Vechtstreek is het ontzettend karig. Als je daar nog een baan hebt moet je maar nog blij zijn dat je hem nog hebt. Mijn collega's dreigen hier weg te gaan.
Omong kosong.
Dat busje werd door NS ingezet.

Reageer