beantwoord

Station Breda niet waterdicht

• 13 januari 2017
  • 21 reacties
  • 545 Bekeken

Reputatie 7
Station Breda lekt na elke plensbui en zoals nu, ook na de sneeuw van gisteravond. Her en der plassen en plasjes water in de gangen en op de perrons. 1 kleine waterval vanuit het dak die op een trein kletterde. En dat is al vele maanden zo na elke flinke regenbui. Wordt dit nog grondig verholpen, want dit is geen nieuw station waardig.
icon

Beste antwoord door Annewil NS 17 januari 2017, 22:03

Allen, ik heb een terugkoppeling ontvangen van de locatiebeheerster van station Breda. Helaas is het een bekend probleem, waar diverse aannemers mee bezig zijn om het te verhelpen.
De lekkage komt vermoedelijk bij de Kiosk op het perron vandaan. De aannemer is met een camera de afvoerbuizen in gegaan, om te zien waar het lek zit, maar ze hebben het nog niet goed in kaart kunnen brengen. Het heeft ook te maken met een bloembak waar water in is blijven staan en welke in de buurt ligt van de leidingen afkomstig van het perron. Kortom, er wordt hard aan gewerkt, maar is niet 1 2 3 opgelost.
Bekijk origineel

21 reacties

Ik ben het met je eens dat een nieuw station gewoon waterdicht moet zijn. Kan je ook precies aangeven waar het dak allemaal lekt zodat er een melding van gemaakt kan worden?
Ik heb het vandaag ook waargenomen Erryt. Het plenst er idd. Ik zag het op spoor 3/4 en dan aan de B-zijde (richting Tilburg) bij de laatste lampenrij ongeveer. Ik stond zelf op spoor 6, toen een collega mij erop attendeerde.
Bedankt voor de aanvullende informatie Loes! Ik ga dit doorgeven aan de stationsbeheerder. Wanneer ik hier reactie op heb zal ik een update plaatsen in dit topic.
Ik sta nu toevallig weer in Breda en het zijn 2 plaatsen. Spoor 3/4 richting Tilburg achter de Kiosk en voor de prullenbak en verder richting Tilburg precies op de prullenbak, zie foto's.
Tja...
Goh... ook al zou het niet mogen bij nieuwbouw, maar waarom verbaasd me dat weinig?
O ja... dat is al vele jaren dat bij nieuwbouwprojecten (huizen, kantoren, etc) er bijna altijd wel wat mis blijkt waaronder lekkageproblemen. Heb dat bij vorige werkgevers ook gehad bij verhuis naar een nieuwbouw dat er vervolgens wat lek was. 😞
Allen, ik heb een terugkoppeling ontvangen van de locatiebeheerster van station Breda. Helaas is het een bekend probleem, waar diverse aannemers mee bezig zijn om het te verhelpen.
De lekkage komt vermoedelijk bij de Kiosk op het perron vandaan. De aannemer is met een camera de afvoerbuizen in gegaan, om te zien waar het lek zit, maar ze hebben het nog niet goed in kaart kunnen brengen. Het heeft ook te maken met een bloembak waar water in is blijven staan en welke in de buurt ligt van de leidingen afkomstig van het perron. Kortom, er wordt hard aan gewerkt, maar is niet 1 2 3 opgelost.
Op spoor 7 lekt het ter hoogte van de CTA aan de kant van Tilburg en op nog een plek langs spoor 7. Het ergste is het onderaan aan de trap bij spoor 3/4, daar staan inmiddels waarschuwingsbordjes voor gladheid en is lint gespannen. Hierdoor komt het wel tot opstoppingen bij de roltrappen en normale trappen.
Reputatie 7
Er is nog altijd lekkage op station Breda. O.a bovenaan de trap op spoor 7 lekt het water vanuit het dak langs de pilaar en de CTA. Ook elders op het station plasjes water. Bij een beetje motregen merk je niets, maar na een langere periode aanhoudende regen zoals vannacht en vanochtend. Heel moeilijk schijnbaar, om dit prijswinnende gebouw waterdicht af te kitten...
Reputatie 7
Het is allemaal een bekend probleem en ze zijn er wel aan bezig. Maar waarom dat zo lang moet duren....
Reputatie 7
Wij hebben dit ook veelvuldig gemeld. Ik zal het nog een keer aanmelden, maar dit heb ik afgelopen week al twee keer gedaan. Hoop dat dit prioriteit krijgt, mijn mailtje wel!
Reputatie 6
Badge
Een station dat veel te veel verwend wordt qua dienstregeling is niet eens fatsoenlijk afgebouwd? Laat me niet lachen zeg.
Reputatie 7
Badge +3
@slidestops
Discussies over wie er voor de reparatiekosten moet opdraaien.
Een station dat veel te veel verwend wordt qua dienstregeling is niet eens fatsoenlijk afgebouwd? Laat me niet lachen zeg.

Station Dordrecht staat er al 150 jaar, zonder lekkages, en zonder structurele defecten... maar men is blijkbaar anno 2017 niet in staat kwalitatief zo goed te bouwen als in 1867...
Reputatie 4
@Tamzin gelukkig zijn de woningen wel waterdicht.

Wat ik in Breda ook minder vind is de beperkte hoeveelheid licht op het perron, vooral overdag.
Reputatie 7
Het is gewoon te groot en wat megalomaan. Breda showt er wel lekker mee, maar of het nu zo'n pronkstuk is? De meningen zijn zeer verdeeld. Naast de lekkages zijn er eerder ook al stenen uit het dak gevallen. Het lijkt allemaal heel wat, maar in realiteit..... en de winkels willen ook nog steeds niet lopen.... gek he ?
Reputatie 6
Badge
Breda is helemaal geen eens een mega stad, dat wordt wel bewezen met bushaltes die "Centrum" heten.

Een echte mega stad heeft geen bushalte "Centrum", kijk maar naar de Damsteden.

Wat kan ik toch op een mooie manier off-topic gaan 🙂
Reputatie 7
Breda is voor nu nog (te) groot. Daar zal ongetwijfeld verandering inkomen bij het krijgen van de internationale verbinding. Ook verwacht ik dat als de betrouwbaarheid van de HSL omhoog gaat, Breda steeds belangrijker gaat worden.
Reputatie 7
Breda is voor nu nog (te) groot. Daar zal ongetwijfeld verandering inkomen bij het krijgen van de internationale verbinding. Ook verwacht ik dat als de betrouwbaarheid van de HSL omhoog gaat, Breda steeds belangrijker gaat worden.
We zullen zien, ik houd mijn grote twijfels erbij. Met de internationale verbinding erbij gaan die winkeltjes ook niet lopen hoor. Ze zitten veel te ver weg: de kapitale fout in dit gebouw met kale gangen. Roosendaal heeft nu nog de Benelux, daar kan je ook niet over de koppen lopen en winkels zijn er al helemaal niet. Niet eens AH to Go. Ik denk dat alles veel te rooskleurig wordt ingeschat. Zoals veel vaker bij allerlei projecten gebeurt. Maar goed, we wachten af. Gaat de Benelux nu vanaf ongeveer april 2018 via Breda rijden of is er nog steeds niets over bekend?
Breda blijft gewoon een provinciestadje, daar zal een (te) groot station niet veel aan veranderen.
Niets mis mee, maar meer dan een overstapcarrousel zal het qua groei toch niet worden.
En juist voor die overstappers zitten de winkels te ver weg en aan de verkeerde kant. Hoe logisch de ontwikkelaars het misschien ook vonden, je verwacht niet dat de stadskant van het station in feite de achterkant is en je voor de winkels de andere kant op moet. Als de overstappers al op zoek gaan, want naar mijn mening is het op perronniveau ook nog eens een naargeestige plek waar je zo snel mogelijk vandaan wilt. Dat geeft niet echt het vertrouwen dat het beneden beter zal zijn.
Reputatie 7
Bovendien moeten overstappers voor winkels ook eerst de poortjes door. Toch extra barrière. Sommige winkels, o.a Starbucks en Bruna hebben de openingstijden al wat ingeperkt en helemaal achterin zie je nooit iemand bij Holland&Barrett, alias de Tuinen. Nee, het is het allemaal anders gegaan dan voorspeld maar dat zullen de architect en de gemeente nooit volmondig toegeven. Het is beter dan wat het eerder was, maar er had zoveel meer van gemaakt kunnen worden, zie zo'n doorgangshal als in Rotterdam bijv. Maar er wordt nog steeds gezegd " geef het tijd, wacht maar tot de rechtbank naast het station in gebruik is", enz.

Reageer