beantwoord

Station Breda: schermen treininfo bij entree centrumzijde geven al maanden geen info

Reputatie 2
Op station Breda hangen in de entree aan de centrumzijde 4 schermen. Twee stuks die bestemmingen, vertrektijden en vertreksporen voor treinverkeer geven en twee stuks voor het busvervoer. De schermen voor busvervoer werken gewoon, die voor de trein staan al maanden op blanco. Erg storend aangezien er in de tunnel geen CTA's zichtbaar zijn, deze hangen uit het zicht van de tunnel in de ruimte van de opgangen naar de perrons. Hiervoor moet men eerst de poortjes door. Voor de reiziger niet echt handig, vooral degene die op dit station minder bekend is. Waarom werken deze schermen al zo'n lange tijd niet?

icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 19 mei 2017, 22:05

Helaas is het technisch nog niet mogelijk de gefotografeerde schermen aan te sluiten op actuele reisinformatie. De prognose is dat dit binnenkort wel gaat gebeuren.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Persoonlijk denk ik dat de architect een mooie toekomst tegemoet gaat als hij zich gaat richten op het ontwerpen van crematoria.
Aangezien het al maanden het geval is zal er wel een reden voor zijn. Ik vraag het even voor je na.
Station Breda is een ontwerp voor een mausoleum dat per ongeluk als station is uitgevoerd. Als je die donkere depressieve gang onder het station bekijkt, bekruipt je onwillekeurig de herinnering aan de architectuur in Oost-Duitsland jaren '70, sober en vooral veel beige en donkerbruin, donker en somber. Op de perrons al niet veel beter, en nergens kun je beschut zitten, heb daar ook al een paar keer 3 kwartier staan uitwaaien, want een waai-gat is het wél, de wind jaagt er ongehinderd doorheen. Nee, geen aangenaam station, en des te bedroevender dat ik nu wel VERPLICHT ben daar regelmatig te verblijven, omdat de trein Venlo-Den Haag is opgeheven en ik daar dus MOET overstappen op de trein naar Dordrecht, die er ook als IC nog eens langer over doet dan de IC destijds... Way to go, NS!
Reputatie 7
Smaken verschillen, vind Breda een mooi station. Door onbreken van objecten op het perron, is er veel ruimte om goed overzicht te houden en dat is voor de sociale veiligheid goed.
Smaken verschillen, vind Breda een mooi station. Door onbreken van objecten op het perron, is er veel ruimte om goed overzicht te houden en dat is voor de sociale veiligheid goed.

Sociale veiligheid is alleen gebaat bij mensen die die veiligheid bewaken. Een lege ruimte doet net zo min voor je sociale veiligheid als een bebouwde ruimte, als er geen mensen (perronwachters, stationspersoneel, enz.) zijn die die veiligheid actief bewaken. Dus ik zou niet inzien waarom ik me in de desolate vlakte van station Breda veilig zou moeten voelen puur omdat die desolaat is.
Reputatie 7
Badge +3
Kom op, inrichting is natuurlijk zeer bepalend voor de veiligheid.
Reputatie 6
Een ongezellig station zonder sfeer. En een flinke maat te groot. De achterste winkelruimtes worden nu trouwens opgevuld met een Playmobiltentoonstelling ( draaiend op vrijwilligers) en er is een ruimte met wat moderne kunst die je door het raam kan bezichtigen. Al met al heeft het verbouwde Eindhovense station met die ruime gang met winkels en horeca daarin het beter voor elkaar.
Kom op, inrichting is natuurlijk zeer bepalend voor de veiligheid.

Nee, aanwezigheid van personeel en mensen die in kunnen grijpen indien nodig, is bepalend voor veiligheid. Een inrichting doet niks voor je hoor, als je een klap op je kop krijgt, of denk je dan dat die gebouwen of die inrichting ingrijpen?
Reputatie 7
Breda is continu bemenst en er is altijd V&S aanwezig. Zichtbaar aanwezig op een ander perron, werkt ook al goed als afschrikmiddel.
Helaas is het technisch nog niet mogelijk de gefotografeerde schermen aan te sluiten op actuele reisinformatie. De prognose is dat dit binnenkort wel gaat gebeuren.

Reageer