beantwoord

station Delft (tunnel) brandveiligheid

• 11 juli 2015
  • 6 reacties
  • 285 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Op station Delft kan je telefonisch niet bellen, internet ten. Dat Internet is niet zo belangrijk. Maar bij eventuele calamiteiten lijkt mij best wel lastig als je in de tunnel geen bereik hebt. Ook vraag ik me af of er bij calamiteiten wel voldoende vluchtwegen zijn? Bijvoorbeeld op station Schiphol is dat wel het geval.

Sinds station Delft een ondergronds station is geworden denk ik vooral aan de brandveiligheid in de tunnel. Ik heb namelijk ook BHV cursus gedaan. Weet iemand toevallig of er ook voldoende vluchtwegen zijn in die tunnel bij Delft?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 11 juli 2015, 12:56

Misschien kan dit je wat geruststellen:

veiligheidseffectrapportage
Bekijk origineel

6 reacties

Ik neem aan dat de tunnel aan alle strenge voorschriften voldoet, hetgeen zou moeten inhouden dat er dus voldoende vluchtwegen aanwezig zijn.
Misschien kan dit je wat geruststellen:

veiligheidseffectrapportage
Reputatie 6
Badge +2
Wat betreft communicatie: Twee communicatienetwerken zijn al tijdens de bouw geïnstalleerd: het C2000-systeem voor hulpdiensten en het gsm-netwerk voor machinisten en conducteurs (http://www.ad.nl/ad/nl/32904/Delft/article/detail/4091570/2015/06/30/Bellen-in-tunnel-pas-volgend-jaar-mogelijk.dhtml).
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Alleen wat Dennis aangeeft dat het bellen via gsm netwerk pas over een jaar mogelijk is, baart mij zorgen. Het gaat wel om mensenlevens en elk seconde telt helaas. Dat gun je toch voor niemand? Ik hoop dat er wat sneller aangewerkt kan worden voor een gsm netwerk.
Reputatie 5
Badge
Op het perron in Delft zijn extra service/sos-palen geplaatst, zodat u altijd direct contact kan krijgen met een NS-medewerker in het geval van een noodsituatie.

Op deze foto ziet u rechts zo'n sos-paal met rode sos-knop: http://www.nicospilt.com/2003/20030427_0258.JPG
Reputatie 3
Op station Delft kun je gewoon bellen als je bij de trappen staat (en een goede telefoon hebt). In de tunnel zelf heb je geen bereik en ook bellen werkt niet. Tevens is er wifi op het perron.

Reageer