beantwoord

Station Deventer Colmschate

• 30 maart 2019
  • 3 reacties
  • 236 Bekeken

Bijna dagelijks vertrek ik vanaf Deventer Colmschate naar mijn werk. Het wordt na een lange verbouwing een mooi station en dat werd tijd. Maar...dagelijks zie ik
mensen naar het andere perron sprinten (perron af, trap af, stukje lopen, trap op) om naar de automaat te gaan (en weer dezelfde route terug) en de trein net halen of niet.
Wat is de reden dan er maar aan één kant een automaat is geplaatst? Het zou, zo schat ik in, de reizigers die dagelijks richting het westen reizen met de NS heel wat waard zijn als er een tweede automaat, dus op beide perrons één, komt.
icon

Beste antwoord door Emma NS 14 april 2019, 16:20

Ik heb gebeld met de stationsmanager en het klopt dat de kaartverkoopautomaat is verplaatst naar de nieuwe overkapping van station Deventer Colmschate.
In de nieuwe situatie op het station is er een duidelijk aankomstdomein gedefinieerd. Hier zit een P+R terrein, fietsenstalling en een grote overkapping waar de reizigers beschut een kaartje kunnen kopen. Dit is ook de reden geweest om de kaartautomaat te verplaatsen naar de huidige plek.

Er zijn meer signalen van reizigers dat dit niet logisch is met het aantal in- en uitstappers per kant dus de opmerking is bekend en de stationsmanager doet zijn best om een automaat bij te plaatsen. Het plaatsen van een automaat is erg kostbaar dus helaas is dit proces niet met enkele dagen gerealiseerd.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het aantal automaten hangt af van het gebruik. Omdat automaten behoorlijk duur zijn in aanschaf en exploitatie (veiligheid) is NS er erg zuinig mee. Ik reis zelf vaak van/naar Rosmalen, dat heeft 2500 reizigers per dag maar desondanks ook slechts één automaat. Colmschate heeft dagelijks maar ruim de helft van dat aantal reizigers, dus ik vrees dat een tweede automaat er daar sowieso niet in zit.

Het doel is overigens om met het oog op de kosten het automaatgebruik verder te verminderen. Met name met automatisch opladen, etickets en NS Flex kan het automaatgebruik verder worden terug gedrongen.
Beste Kaatje1977, welkom bij onze Community!

Ik heb even contact gezocht met de desbetreffende afdeling, wanneer ik een terugkoppeling krijg hoor je van mij, goed? 🙂
Ik heb gebeld met de stationsmanager en het klopt dat de kaartverkoopautomaat is verplaatst naar de nieuwe overkapping van station Deventer Colmschate.
In de nieuwe situatie op het station is er een duidelijk aankomstdomein gedefinieerd. Hier zit een P+R terrein, fietsenstalling en een grote overkapping waar de reizigers beschut een kaartje kunnen kopen. Dit is ook de reden geweest om de kaartautomaat te verplaatsen naar de huidige plek.

Er zijn meer signalen van reizigers dat dit niet logisch is met het aantal in- en uitstappers per kant dus de opmerking is bekend en de stationsmanager doet zijn best om een automaat bij te plaatsen. Het plaatsen van een automaat is erg kostbaar dus helaas is dit proces niet met enkele dagen gerealiseerd.

Reageer