beantwoord

Station Dieren - Lift 'Buiten Werking' (rolstoelgebruiker)

Reputatie 1
Het afgelopen half jaar was Station Dieren slecht bereikbaar door het infraproject ‘Traverse Dieren’. Ondanks dat in het Toegankelijkheidsakkoord van de NS/Prorail beschreven staat dat ‘stations te allen tijde, ook tijdens verbouwingen, toegankelijk moet zijn voor alle reizigers’, was dit helaas vaak voor rolstoelgebruikers niet het geval.

Maandag zijn de liften in werkingen getreden op Station Dieren. Helaas is vandaag de lift aan Dieren Zuiden alweer ‘BUITEN WERKING’. Een noodnummer, of alarmknop is niet aanwezig, ook geen NS personeel.

Is er meer bekend wat de procedure is wanneer de liften buiten werkingen zijn?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 23 oktober 2017, 15:31

Ik heb eindelijk uitsluitsel over deze situatie. Onze stationsmanager geeft aan dat de liften het inmiddels een paar weken doen, en dat er een overpad (zie afbeelding) continue open is geweest om het station toegankelijk te houden.

Mochten er toch nog problemen zijn (ontstaan), dan hoor ik het graag.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
Goedemiddag Verhage, heel begrijpelijk bericht.

Ik heb even gebeld, en het lijkt erop dat de liften nog niet in gebruik zijn genomen na de verbouwing. Mij is aangegeven dat ze nog ingebouwd moeten worden, vandaar dat er nu het defect bordje hangt.

Ik ben in overleg met onze afdeling assistentieverlening, om te vragen of er een oplossing kan komen om deze periode te overbruggen. Mag ik je vragen welke reis je precies wil maken, en of je nog verder moet reizen vanaf Dieren? Dan ga ik na of hier een mouw aan te passen is.

De liften zijn officieel afgelopen maandag 18 sept in gebruiken genomen, zie Traverse website http://www.traversedieren.nl/TD-Nieuwsberichten/Dieren-blijft-bereikbaar.html

Voor woon-werk verkeer reis ik 3x per week van Dieren-Utrecht CS, dankzij de FLIRT inzet is het mogelijk het traject Dieren-Arnhem CS zelfstandig afleggen. Op station Dieren is geen AVG aanwezig, waardoor de nieuwe situatie met liften ingewikkeld is bij storingen.

Als het goed is kun je nog bij de overweg aan de Arnhemzijde gelijkvloers op/af het perron komen
Met wat vlieg en kunstwerk is dit inderdaad afgelopen half jaar mogelijk, maar vraag niet hoe. Daarnaast sluit deze hellingsbaan/overweg volgende week voor volgende fase Traverse Dieren.
Reputatie 1
De hellingsbaan is inmiddels al een maand gesloten. Omdat dit topic al beantwoord is heb ik een nieuw topic gestart over hetzelfde probleem, zie https://forum.ns.nl/stel-je-vraag-14/station-dieren-liften-vaak-defect-rolstoelgebruiker-42108
Reputatie 6
Badge +1
Als het goed is kun je nog bij de overweg aan de Arnhemzijde gelijkvloers op/af het perron komen

Nou... dat kan sinds de verbouwing niet meer!
Reputatie 7
Goedemiddag Verhage, heel begrijpelijk bericht.

Ik heb even gebeld, en het lijkt erop dat de liften nog niet in gebruik zijn genomen na de verbouwing. Mij is aangegeven dat ze nog ingebouwd moeten worden, vandaar dat er nu het defect bordje hangt.

Ik ben in overleg met onze afdeling assistentieverlening, om te vragen of er een oplossing kan komen om deze periode te overbruggen. Mag ik je vragen welke reis je precies wil maken, en of je nog verder moet reizen vanaf Dieren? Dan ga ik na of hier een mouw aan te passen is.
Ik zal hier komende week nog achteraan gaan. Ik hoop binnenkort meer te kunnen vertellen.
Ik heb eerst gekeken of het mogelijk was op dit station assistentieverlening te organiseren, dat was helaas niet mogelijk. Ik zal nu nog uitvragen wat de status is van de verbouwing van het station, en of met bovenstaande rekening gehouden kan worden.
Ik heb eindelijk uitsluitsel over deze situatie. Onze stationsmanager geeft aan dat de liften het inmiddels een paar weken doen, en dat er een overpad (zie afbeelding) continue open is geweest om het station toegankelijk te houden.

Mochten er toch nog problemen zijn (ontstaan), dan hoor ik het graag.

Reageer