beantwoord

station duivendrecht

• 19 februari 2015
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

Kan U nu niet eindelijk op de tussenverdieping op dit station incheck palen plaatsen? Na b.v. op je o.v. chipkaart de meereiskorting activeren moet je weer omhoog naar de metro om in te checken. Ook bij het activeren van het gratis reizen. Reuze lastig als je een trein moet halen.
icon

Beste antwoord door Janou NS 19 februari 2015, 16:27

Kan U nu niet eindelijk op de tussenverdieping op dit station incheck palen plaatsen? Na b.v. op je o.v. chipkaart de meereiskorting activeren moet je weer omhoog naar de metro om in te checken. Ook bij het activeren van het gratis reizen. Reuze lastig als je een trein moet halen.

Hallo gustaaf.keuning! Welkom op het NS Forum. Ik snap je verzoek heel goed en ga dit zeker doorgeven bij de desbetreffende afdeling. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station".
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo gustaaf.keuning! Welkom op het NS Forum. Ik snap je verzoek heel goed en ga dit zeker doorgeven bij de desbetreffende afdeling. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station".
Fijn, niet dat er wat mee gedaan wordt....

https://forum.ns.nl/op-station-17/in-uitcheckpalen-duivendrecht-5018
Reputatie 1
Badge
Extra palen op stations die bepoort zijn, worden enkel neergezet op plekken waar een direkte OVERstap op andere vervoerders mogelijk is. Daar is wel wat voor te zeggen, omdat anders nog meer verwarring zal ontstaan met dubbele uitsjeks. Het aantal direkte Uit/instappers op dit station (er was ooit zelfs bedacht voor de bouw dat het enkel overstap zou worden) is zeer gering en veel groter van de GVBmetro.
Maar zoals altijd:elke foor hep se tege. Maar in feite kan ik enkel de situatie bedenken zoals hier aangegeven dat het nut zou kunnen hebben. EN: mensen die uit de metro komen en toch een kaartje NS nog moeten kopen, moeten naar beneden- en kunnen dan met dat kaartje aldaar niet insjekken.
Nog vreemder is dat NS sinds 1/7/14 alleen kaartjes verkoopt met direkte geldigheid-dus waarom nou eigenlijk dat ook nog insjekken moet-ja, voor GTBV-controle.
Kan me nog goed herinneren dat het als een enorme vooruitstrevende verbetering werd gezien dat op Amstel (en later nog Bijlmer) metro+trein naast elkaar stoppen voor snelle overstap. Toen had nog niemand bedacht dat NL een idioot opgezet chipkaartsysteem zou gaan krijgen die dat allemaal juist weer heel onvoordelig maakt.
Op Bijlmer stoppen trein en metro toch nergens naast elkaar? Om over te stappen van trein naar metro of omgekeerd moet je altijd eerst via de roltrap omlaag en weer omhoog.
Reputatie 4
Badge
Op Bijlmer stoppen trein en metro toch nergens naast elkaar? Om over te stappen van trein naar metro of omgekeerd moet je altijd eerst via de roltrap omlaag en weer omhoog.

In het oude station (1976-2004) waren net als Amsterdam Amstel in totaal 2 perrons waarbij de trein en metro beide 1 spoor op hetzelfde perron hadden en dus naast elkaar stopten.

Dit was al het geval vanaf de opening van de metro (1977) in Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer, later kwam daar Duivendrecht bij (1993).

Reageer