beantwoord

Station Duivendrecht

Regelmatig maak ik gebruik van station Duivendrecht
Sinds de invoering van de OV chipkaart loop ik daar tegen het volgende ongemak aan
Kom daar aan per metro.
Ga 1 perron lager naar de kaartautomaat om een keuzedag op te halen
Daarna moet ik weer naar boven om in te checken en weer naar beneden om de trein te nemen
Hetzelfde geldt las ik personen meeneem voort samenreiskorting
Kan er niet een check-in paal komen naast de kaartautomaat?.
icon

Beste antwoord door Herman NS 17 april 2015, 10:46

Ik ga je melding doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling Hansvervat. Vervolgens kan er worden gekeken of er naast de kaartautomaat een paal kan komen om in te checken. Het topic heb ik verplaatst naar op het station.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 1
Hoi Johnny2014, excuus voor mijn late reactie. handige tip! 😛
Reputatie 1
nsfreak2011, ja, je kunt gewoon inchecken met je business card naar duivendrecht. Daar niet uitchecken. Je reist dus kosteloos naar duivendrecht. Vanaf Duivendrecht betaal je alleen de rit naar Amsterdam CS. Als je terug reist naar huis met je dal vrij abonnement check je uit met je business card en dal vrij abonnement.

Afgelopen donderdag moest ik naar Schiphol Airport en kwam in de spitstijd aan. Ik heb daar niet uitgecheckt.
Ik ben toen ongeveer een uurtje daar geweest en voor vertrek heb ik pas uitgecheckt en vervolgens weer ingecheckt zodat NS denk dat ik een overstap gemaakt heb. Dus reis weer gratis in de spits weer terug naar huis. LOL 😛 Sinds 1 september is van Rit naar Reis geworden. De 1e check is bepalend wat voor korting van toepassing is 😛
Dat mogen en kunnen begint in alle verschillende situaties wel ingewikkeld te worden. Persoonlijk vind ik het lichtelijk irritant dat mogen en kunnen zo vaak niet hetzelfde zijn. Misschien handig om daar wat aan te gaan doen.
Reputatie 1
Ik had het ook over 'mag', niet over 'kan'. :)

klopt maar jij hebt het over 6 uur, en op de site staat de volgende dag tot 04:00 uur.
Ik had het ook over 'mag', niet over 'kan'. 🙂
Reputatie 1
De tijd tussen in- en uitchecken mag niet langer dan 6 uur zijn. Als dat vaak wel het geval is, kan de OV-chipkaart geblokkeerd worden.

Volgens mij is jouw antwoord niet juist.
Zie onderstaande link.

http://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html

Daar staat het volgende in over reizen met een NS business Card:

NS-Business Card

Bent u vergeten uit te checken met uw NS-Business Card, dan kunt u dat tot de volgende ochtend 4:00 corrigeren door alsnog uit te checken.

Er is niet beschreven over 6 uur na inchecken moet er uitgecheckt zijn en ook niet hoe vaak dit per jaar mag gebeuren.

Het mag natuurlijk niet, maar het kan.....
De tijd tussen in- en uitchecken mag niet langer dan 6 uur zijn. Als dat vaak wel het geval is, kan de OV-chipkaart geblokkeerd worden.
Reputatie 1
Ik zal even uitleggen.
Ik check in Zwolle tijdens spitsuur buiten met traject vrij in. Ik reis naar Duivendrecht. Ik check daar niet uit, omdat ik in de avonduren pas uit ga checken bij thuiskomst. Ik check in Duivendrecht in met een andere ov chipkaart en betaal het stukje naar Amsterdam centraal. Na half zeven check in Amsterdam centraal in met dal vrij en bij eindstation check ik uit met dal vrij en na business card. Ns business card ziet dat ik het traject Zwolle naar huis heb gereisd. Met andere woorden, ik ben kosteloos van Zwolle naar Duivendrecht gereisd omdat ik niet in Duivendrecht hoeft uit te checken.
Badge +3
Dat dacht ik dus ook. Niet inchecken bij de metro in Duivendrecht en wel uitchecken in Amsterdam Centraal kost normaal gesproken €4 borg.
Reputatie 6
Bij Amsterdam Centraal staan er bij de metro gewoon poortjes. Dus als je incheckt bij Duivendrecht en er bij CS uitgaat, betaal je de ritprijs. En als je niet incheckt bij Duivendrecht maar wel uitcheckt bij CS, ben je misschien wel je 4 euro borg kwijt. 😉
Badge +3
Het is mij niet duidelijk hoe dit werkt met het uitchecken bij het metrostation Amsterdam Centraal. Je bent immers niet ingecheckt bij de metro in Duivendrecht.
Reputatie 6
Als je met je Dal Vrij incheckt bij de metro in Duivendrecht en naar Centraal reist, dan wordt gewoon saldo afgeschreven van je chipkaart. Het Dal Vrij-abonnement geldt alleen voor de trein en niet voor GVB metro.
Reputatie 1
Ik reis met 2 ov chipkaarten, 1 ns business kaart en 1 met een dal vrij abonnement.

Als ik in de spits incheck met mijn ns business kaart waar een traject vrij abonnement op staat en naar Duivendrecht reis (buiten mijn traject) en in Duivendrecht niet uitcheck. Vervolgens check ik met mijn dal vrij abonnement in en reis van Duivendrecht naar Amsterdam Centraal met de metro.
Vervolgens ga ik na half zeven met mijn dal vrij abonnement van Amsterdam Centraal naar huis en check daar uit met mijn dal vrij abonnement en met de business card. De business card ziet dat ik binnen mijn traject heb gereisd en kost mij uiteindelijk niets.

Ene kant mag dit niet kunnen, maar in de theoretisch en in de praktijk kan dit.
Ik ben namelijk in Duivendrecht niet verplicht (hoef niet door een poortje heen) om uit te checken.

Ik hoor graag jullie reactie.
Badge +3
Of bedoelt nsfreak2011 misschien dat je eerst het perron moet verlaten om uit te checken bij NS en in te checken bij de metro? Dat kan al enige jaren op het perron zelf. Je hoeft hiervoor niet (meer) naar de stationshal.
Reputatie 6
Bedoel je als je uit een NS trein komt? Nee, dan moet je eerst uitchecken bij NS en dan inchecken bij GVB.
Je hoeft dit alleen niet te doen bij werkzaamheden, als NS expliciet aangeeft dat je met je NS vervoersbewijs met de GVB-metro kunt reizen.
Reputatie 1
kan je bij duivendrecht nog steeds zonder uit te checken verder reizen met de metro van GVB richting Amsterdam Centraal?
Ik ga je melding doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling Hansvervat. Vervolgens kan er worden gekeken of er naast de kaartautomaat een paal kan komen om in te checken. Het topic heb ik verplaatst naar op het station.
Gewoon een ander station nemen, bijvoorbeeld Amsterdam Bijlmer ArenA, Diemen Zuid, Amsterdam Amstel, Amsterdam Zuid etc..
Dat is in dit topic en dit topic ook al eens gevraagd en om ook nog een andere oplossing voor hetzelfde euvel wordt in dit topic voorgesteld. Blijkbaar heeft NS besloten om aan die vragen geen gehoor te geven.

Reageer