Station Leeuwarden Werpsterhoeke

  • 18 November 2021
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb recent begrepen dat Leeuwarden er een nieuw station bij krijgt, namelijk Leeuwarden-Werpsterhoeke. (Hetzelfde idee als Lansingerland-Zoetermeer eigelijk maar dan veel verder van de stad..) Het is pal naast een snelweg/autoweg A32 N31. Maar waarom is er gekozen om op deze plek een station te hebben in een weiland waar letterlijk niks is? Stoppen er ook Arriva treinen of alleen NS? Waarom is er niet gekozen om in Leeuwarden-Zuid een station te openen maar heel ver weg van Leeuwarden in een weiland?

 

Krijgt het station trouwens ook een afrit bij de A32 ofzo of wat is nou precies de bedoeling hiervan want er zijn letterlijk geen wegen (En geen bussen) in de buurt. 

 

Vind het echt een heel raar idee (en waarschijnlijk geldverspilling) want parkeren in de stad Leeuwarden is vrij goedkoop en ik kan wel garanderen dat vrijwel niemand het gaat gebruiken. En op heel veel plekken is geen betaald parkeren. Zelfs dat kost nog minder dan een treinkaartje in leeuwarden. Word hier iets nagebootst van P+R Hoogkerk ofzo? Hadden ze beter het deprimerende station van Heerenveen kunnen verbouwen ofzo...


2 reacties

Reputatie 5

Ik vond dit erover.

Edit:Ik zag zojuist ook nog deze Wikipedia-pagina.

Daar staan nog meer links

Er zijn een paar woonwijken en wat onderwijs in de buurt gepland, maar voorlopig is er nog niets. 

De bedoeling is dat het station komt te liggen op het viaduct over de N31, dus geen wegen in de buurt??? Lokale wegen zijn uiteraard onderdeel van de nog te bouwen woonwijken. 

De vraag is alleen wat hier van terecht komt, zeker nu het aantal treinreizigers is ingestort. 

Reageer