Station OSS, ongezellig en ijskoud in de winter op het perron !

• 11 januari 2015
  • 12 reacties
  • 512 Bekeken

Als je 's avonds in Oss op de trein moet wachten, is de stationshal gesloten. Het perronn ligt zodanig in Oost-West richting dat je in de winter te maken kunt krijgen met een ijskoude oostenwind, waarvoor dan geen beschutting te vinden is. Door het ontbreken van stationsvoorzieningen die 's avonds open zijn , is het station niet erg uitnodigend om van daar uit per trein te gaan reizen !

12 reacties

Idd station Oss is heel erg verlaten en koud s winters. Daarom pakte ik toen de bus of interliner vanuit Oss naar Den Bosch en daar kon je warme dranken halen. Ik vind station Oss zo heel erg koud en killig. Spoor 1 richting Den Bosch zit je nog misschien een beetje luw. Maar spoor 2 richting Nijmegen helemaal niet luw. Ik kwam vroeger daar vaker langs en ik was ook in Oss uitgestapt maar s avonds was er geen kip te bekennen. Ik had zo n gevoel als of het armoediger is of was het Station Oss was 's - avonds nooit bemenst. Station Helmond heeft het net zo, maar dat is even terzijde.
Ik heb het doorgegeven aan ProRail. Ik heb aangegeven dat zowel Oss als Helmond meer gezelliger kan worden gemaakt en dat we die stations vooral te koud en te kill vinden. U kunt ook zelf een melding bij ProRail doen www.prorail.nl dan pas staan er meerdere neuzen dezelfde kant op!
Op menig station is niet eens een stationshal, alleen een klein wachthokje op het perron waar maar 10 man in passen en wind en regen door de kieren boven en onder naar binnen waaien...
Reputatie 2
Het probleem is overigens op menig 'klein' station als Oss. Op dezelfde lijn heeft Wijchen ook pas sinds kort een wachthokje, eentje die overigens al binnen een week een gebroken ruit had.

Tip om misschien nog extra bij prorail te vermelden: dat de wachtruimte op Oss maar beperkt open is. Vanuit een kantoortje in Utrecht of Eindhoven zien ze misschien staan dat er een stationshal is, maar niet dat ie bijv al om 5 uur dicht is en je klacht links laten liggen. (heb dit net zelf even gedaan, want ook ik vind dat er na al die jaren wel wat mag komen)
Reputatie 7
Badge
Klacht dat de wachtruimte op Oss maar beperkt open is. ... dat ie bijv al om 5 uur dicht is.

Brrrrrr. Het is nog meer kleumen, nu... Waarom is de hal op slot?
Geen loket. Alleen kaartautomaat. Middenperron zonder wachthuisje.
Het station Oss-West heeft betere voorzieningen aan beide instapzijden.
Reputatie 7
Badge +3
Waarom is de hal op slot?
Ik neem aan dat je dat zelf ook wel kunt bedenken bij een stad met bijna de hoogste criminaliteitscijfers van Brabant.
Reputatie 7
Badge +3
Daarom pakte ik toen de bus of interliner vanuit Oss naar Den Bosch en daar kon je warme dranken halen.
Ruime fantasie? Welke interliner tussen Oss en Den Bosch?
Reputatie 6
Badge +1
Tot 2003 was er een streekbus Oss-'s-Hertogenbosch, maar dat is al best wel lang geleden!
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Oss/Bediening_(bus)
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar dat was bepaald geen interliner.
Reputatie 7
Kortom, de klant wordt de dupe van een op bepaalde plekken maatschappelijk probleem. Heel vervelend, maar logisch dat die hal dicht is 's avonds en station Oss een verlaten, niet bepaald uitnodigende plek is.
Nee, maar er hangen toch zeker camera's? Moet je toch een warm gevoel van krijgen, dat zo'n desolate plek in het oog gehouden wordt? Best veilig ook wel, want zodra iemand jou te na wil komen, springen die camera's zomaar van hun plaats, en blijken transformers te zijn die veranderen in handhavers die de boosdoeners bij de lurven grijpen, zodat jij veilig bent (en niet alsnog in het ziekenhuis belandt, met hooguit wat korrelige beelden van de daders die zelfs voor hun moeder nog niet herkenbaar zijn)...
Even verderop bij Wijchen kun je misschien nog een kopje koffie drinken. Maar voor Oss zijn er nog steeds geen concrete plannen, terwijl er eerst wel werd belooft volgens gemeente Oss en/of Prorail.

Reageer