beantwoord

Station Tilburg perrons vol met bouwmateriaal > treinen stukje verder laten stoppen?

• 10 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

Momenteel wordt het monumentale dak van het station geschilderd waardoor er op alle perrons maar weing ruimte is. Gevaarlijk en potentieel ook vertraging veroorzakend. Is het niet beter om de treinen een stuk meer aan de westkant van de perrons te laten stoppen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 10 oktober 2018, 14:34

Hallo Lucky144, dat klinkt inderdaad niet als een ideale situatie.
Ik ken dit station zelf niet, dus durf ook niet aan te geven wat hier de mogelijkheden in zijn. Ik vermoed dat dit lastig zal zijn omdat iedere trein ook weer een andere lengte heeft en daarnaast moeten de seinen ook zichtbaar blijven. Ik ga er in ieder geval een melding van maken, bedankt voor het doorgeven!
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Lucky144, dat klinkt inderdaad niet als een ideale situatie.
Ik ken dit station zelf niet, dus durf ook niet aan te geven wat hier de mogelijkheden in zijn. Ik vermoed dat dit lastig zal zijn omdat iedere trein ook weer een andere lengte heeft en daarnaast moeten de seinen ook zichtbaar blijven. Ik ga er in ieder geval een melding van maken, bedankt voor het doorgeven!
Ik kom geregeld op Tilburg en het is daar inderdaad geen optimale situatie. Ik denk zelf dat het probleem niet wordt opgelost door ze verder door te laten rijden, want dan moet men nog steeds langs de smalle stukken naar de hal toe. De seinbeelden zijn voor ons momenteel ook minder goed zichtbaar en wij kunnen alleen maar zorgen dat we zeker zijn dat er ruimte is om veilig te vertrekken.
Seinbeelden staan nu eenmaal waar ze staan; weinig aan te doen. Door op een andere plek te stoppen (niet onder de overkapping) moeten reizigers weliswaar verder lopen en langs de smalle stukken naar de trap & lift lopen; maar vermijd je de clash tussen uitstappers en instappers omdat er veel meer opstelruimte voor de passagiers is. Laatst stond ik er een keer in de ochtend toen er treinen uitgevallen waren en dat was echt niet leuk meer.

Reageer