beantwoord

station utrecht vaartse rijn

• 6 juli 2016
  • 4 reacties
  • 465 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
p dat op 22 augustus het station Utrecht Vaartse Rijn opengaat. Is de de gehele dienstregeling van dit station al bekend en waar is die te vinden?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 11 juli 2016, 11:09

Ik heb even navraag gedaan en het volgende bericht ontvangen:

Het klopt inderdaad dat vanaf 22 augustus de eerste treinen van dit station gaan rijden. Op Utrecht Vaartsche Rijn stoppen straks de sprinters richting Geldermalsen (4 x per uur) en de sprinters richting Driebergen (4 x per uur in de spits, daarbuiten 2 x per uur). Richting Utrecht Centraal rijdt in de spits 8 keer per uur een sprinter. Deze treinen rijden door naar Woerden en Breukelen (buiten de spits 2 x per uur naar Breukelen). Vanaf 10 augustus zal dit ook in de reisplanner worden aangegeven.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Ik las ergens dat vanaf 22 augustus 2016 de volgende treinen gaan stoppen op Utrecht Vaartsche Rijn:
- Sprinter Woerden - Utrecht - Geldermalsen - Den Bosch - Tilburg - Breda
- Sprinter Den Haag - Gouda - Woerden - Utrecht - Houten - Geldermalsen - Tiel
- Sprinter (Amsterdam -) Breukelen - Utrecht - Veenendaal Centrum (alleen in de spits)
- Sprinter Breukelen - Utrecht - Veenendaal Centrum - Rhenen

Op ns.nl heb ik nog niks kunnen vinden hierover (wanneer komt dit op de website te staan?). In de reisplanner zal de dienstregeling in ieder geval vanaf 12 augustus te zien zijn (10 dagen van tevoren)
Reputatie 4
22 augustus valt volgens mij precies samen met einde zomervakantie in Midden-Nederland, dus het lijkt me een plausibele openingsdatum. Wie weet kun je nog ergens een persbericht vinden waarin de opening wordt aangekondigd.
Toch klopt 22 augustus wel. Dienstregeling zit nog niet in de planner, dus kan er zo snel nog geen (open) vertrekstaatjes van maken helaas.
Ik heb even navraag gedaan en het volgende bericht ontvangen:

Het klopt inderdaad dat vanaf 22 augustus de eerste treinen van dit station gaan rijden. Op Utrecht Vaartsche Rijn stoppen straks de sprinters richting Geldermalsen (4 x per uur) en de sprinters richting Driebergen (4 x per uur in de spits, daarbuiten 2 x per uur). Richting Utrecht Centraal rijdt in de spits 8 keer per uur een sprinter. Deze treinen rijden door naar Woerden en Breukelen (buiten de spits 2 x per uur naar Breukelen). Vanaf 10 augustus zal dit ook in de reisplanner worden aangegeven.

Reageer