Station Zuid gesloten

  • 4 August 2022
  • 9 reacties
  • 313 Bekeken

  • Reisleider**
  • 138 reacties

https://www.at5.nl/artikelen/216276/ns-vergeet-station-zuid-te-openen-reizigers-staan-voor-gesloten-rolluiken

Ik was hier vanochtend ook bij. Dat er iets misloopt kan gebeuren, maar zoals ook in het artikel te lezen is kon het personeel van NS het allemaal niet zoveel interesseren

NS-personeel was, zoals iedereen op het station die meegeluisterd heeft kan bevestigen, onbeschoft en verbaal agressief. De medewerker heeft ook geweigerd om een poortje te openen voor metroreizigers zonder 20 euro saldo op een OV-chipkaart of een geldig treinkaartje om zo bij de Parnassusweg/Amstelveenseweg het station te kunnen verlaten. Volgens hem was er geen sprake van een noodsituatie 

Ik heb zelf een reizigster die in paniek was het station uitgeholpen, want NS-personeel was hier helaas te beroerd voor 👎👎

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik was er niet, maar ik kan de handelswijze van personeel wel begrijpen om mensen zonder voldoende saldo of geldig vervoerbewijs niet door te laten.

Ik was er niet, maar ik kan de handelswijze van personeel wel begrijpen om mensen zonder voldoende saldo of geldig vervoerbewijs niet door te laten.

Mensen, zoals de vrouw die ik heb geholpen, wilden het station niet door, maar eruit. Het perron van spoor 1 en 2 was vanuit de hal gewoon toegankelijk zonder kaartje. Dat was het probleem niet. Het probleem was de uitgang bij de Parnassusweg.

Maar goed, je geeft het zelf gelukkig al aan. Je was er niet en je kent de situatie op het station blijkbaar ook niet goed.

Reputatie 7
Badge +3

Ik was er niet, maar ik kan de handelswijze van personeel wel begrijpen om mensen zonder voldoende saldo of geldig vervoerbewijs niet door te laten.

Mensen, zoals de vrouw die ik heb geholpen, wilden het station niet door, maar eruit. Het perron van spoor 1 en 2 was vanuit de hal gewoon toegankelijk zonder kaartje. Dat was het probleem niet. Het probleem was de uitgang bij de Parnassusweg.

Maar goed, je geeft het zelf gelukkig al aan. Je was er niet en je kent de situatie op het station blijkbaar ook niet goed.

Ik ken het station wel. Er zijn verschillende poortjes voor metro en trein. En als je via de poortjes er uit wil zul je dus jouw reis moeten betalen door uit te checken.

Nee hoor. Dat is onjuist.

Je kon gewoon vanaf de perrons de hal inlopen (of omgekeerd) zonder in of uit te checken, omdat in de centrale hal een poortje aan de Zuikant permanent geopend was. Waarom dit was weet ik niet, maar ik werd hier door een oplettende reiziger op gewezen. Dit was al zo voordat NS ervan op de hoogte was dat het station niet geopend was

Reputatie 6
Badge +2

Hi MoLa,

Het is daar inderdaad misgelopen vanmorgen. Van het personeel was ik nog niet op de hoogte. Heel jammer dat dit zo is gegaan. Zoals MoDe zegt, is het over de poortjes nog begrijpelijk, maar het negeren van een reiziger in paniek is zeker niet gepast. Ik heb jouw bericht doorgezet zodat dit ook bij deze situatie geëvalueerd kan worden.

Zoals MoDe zegt, is het over de poortjes nog begrijpelijk, 

Hi @Lorena NS . Bedankt voor je reactie

Sorry, maar ik begrijp denk ik toch nog niet helemaal waarom je zonder wat voor vervoersbewijs dan ook de NS-perrons ongehinderd op en af kunt lopen, maar vervolgens het station niet uit kunt aan de kant zonder rolluiken 

De logica ontgaat mij een beetje. Wat doet dit precies en voor wie?

Reputatie 7
Badge +1

Het lijkt mij dat dit poortje niet bewust is opengezet, maar dat hier iets is fout gegaan waardoor het poortje open stond.

En de reiziger(s) uit de metro zijn vervolgens via de NS-perrons naar de andere uitgang gelopen, alleen konden daar niet door de poortjes?

Reputatie 7
Badge +1

Ken alle ins+outs daar ook niet, maar op de radio vanmorgen, nieuwsberichten radio1-al ruim voordat moLa hier postte (8 of 9.00) werd ook al gezegd dat er een andere poort wel openstond die echter bij de meeste reizigers niet bekend was als zodanig. Maar als dat daar net aan de andere kant van alle sporen is schiet je er ook niet veel mee op. Zou allemaal misverstand tussen tante spoor en de bewaking als oorzaak hebben gehad. Station geheel compleet afsluiten zal wel niet mogen?

Nee hoor. Dat is onjuist.

Je kon gewoon vanaf de perrons de hal inlopen (of omgekeerd) zonder in of uit te checken, omdat in de centrale hal een poortje aan de Zuikant permanent geopend was. Waarom dit was weet ik niet, maar ik werd hier door een oplettende reiziger op gewezen. Dit was al zo voordat NS ervan op de hoogte was dat het station niet geopend was

Was gisteren al, poortje in storing. Heb hem gebruikt om te passeren gisteren zonder ov-chipkaart. 

Reageer