beantwoord

Stations Huiskamer

• 10 april 2017
  • 20 reacties
  • 1347 Bekeken

Reputatie 1
Misschien is de vraag al ergens gesteld, maar wat kost het eigenlijk om in de Stationshuiskamer te zitten?
icon

Beste antwoord door PaulBSA 11 april 2017, 09:47

[quote=Rhido NL]Rhido ik weet niet waar jouw antwoord op slaat, maar dat heeft her nu echt totaal niets mee te maken.

Het slaat op alles. Als je die site van Loes toch niet kan openen kijkje toch op www.funda.nl voor de beste stationswoning. Volgens mij is de site wat Loes aangeeft niet beveiligd. En dat er mogelijk hackers zijn. Ik vertrouw die site helaas niet. Je kunt de website beter beveiligen met Search Engine Optimizer. Maar dat heeft de NS kennelijk niet op deze website gedaan.

Stationshuiskamer heeft niets te maken met stationswoningen dus met Funda. De stationshuiskamer is een soort van stationsrestauratie 2.0 dat al op een aantal stations geopend is. Men kan hier werken, studeren of gewoon rusten in een huiselijke sfeer na het bezoek van de stad. Er is WiFi, er zijn oplaadpunten voor telefoon/tablets, stopcontacten, kranten en men kan indien men wil eten of drinken bestellen aan een counter. Men kan zitten waar en zo lang men wil, diensten gebruiken die men wenst.
Bekijk origineel

20 reacties

Staat dan er een oud stationgebouw te koop misschien? Je zult dan kijken of er op www.funda.nl te zien zal zijn.
Reputatie 7
Rhido ik weet niet waar jouw antwoord op slaat, maar dat heeft her nu echt totaal niets mee te maken.

@Waddinxvener ik geloof dat de entree niets kost, dat je zo binnenkunt. Wordt waarschijnlijk verdiend op consumpties.
Ik ben er echter niet zeker van, Misschien kan iemand me aanvullen of vertereren
Zo te zien op de site is het vrije inloop.

http://stationshuiskamer.nl/over-stationshuiskamer/
Badge +3
Die website doet het voor ongeveer een kwart in de browsers op mijn Mac. Getest met Safari 10.1 en Chrome 57.0.2987 onder macOS 10.12.4.
En in Firefox ook hetzelfde liedje.
[quote=Slidestops]Rhido ik weet niet waar jouw antwoord op slaat, maar dat heeft her nu echt totaal niets mee te maken.

Het slaat op alles. Als je die site van Loes toch niet kan openen kijkje toch op www.funda.nl voor de beste stationswoning. Volgens mij is de site wat Loes aangeeft niet beveiligd. En dat er mogelijk hackers zijn. Ik vertrouw die site helaas niet. Je kunt de website beter beveiligen met Search Engine Optimizer. Maar dat heeft de NS kennelijk niet op deze website gedaan.
Reputatie 6
Badge
Loes, die site die jij deelt werkt van geen kant. Ik zou nog eerder op Hyves kunnen dan op die site. Is er geen alternatief?
Reputatie 7
@Rhido je hebt geen idee waar je het over hebt. De stationshuiskamer is een soort lounge op 3 stations in Nederland. Hier kun je dan internetten, studeren, relaxen, eten en drinken.

TS heeft helemaal niets aan de info om een huis te gaan kopen, dat slaat nergens op.
Reputatie 2
[quote=Rhido NL]Rhido ik weet niet waar jouw antwoord op slaat, maar dat heeft her nu echt totaal niets mee te maken.

Stationshuiskamer heeft niets te maken met stationswoningen dus met Funda. De stationshuiskamer is een soort van stationsrestauratie 2.0 dat al op een aantal stations geopend is. Men kan hier werken, studeren of gewoon rusten in een huiselijke sfeer na het bezoek van de stad. Er is WiFi, er zijn oplaadpunten voor telefoon/tablets, stopcontacten, kranten en men kan indien men wil eten of drinken bestellen aan een counter. Men kan zitten waar en zo lang men wil, diensten gebruiken die men wenst.
Consumptie niet verplicht? Dat geloof ik niet.
Reputatie 2
Het is een pilot concept. Er wordt nergens, zowel op de eigen website als op andere websites gesproken over verplichte consumpties. Natuurlijk heeft men graag dat er iets geconsumeerd wordt maar er zal hier geen druk worden uitgeoefend zoals bij een doorsnee andere horecagelegenheid.
Je hoeft inderdaad niet perse iets te kopen. De website is inderdaad niet optimaal... maar je kunt hier ook informatie vinden. Wel een leuk concept toch? 🙂
Reputatie 2
Inderdaad een leuk concept. Hopelijk slaagt het en kan het op meerdere stations geopend worden.
Die meubels komen die van de rommelmarkt? Wat een samenraapsel van oude of nep-antieke spullen. Het heeft iets weg van de gemiddelde studentenflat. Het is misschien wel de bedoeling dat juist de studenten zich hier goed thuis voelen.
Reputatie 1
Ik vind de stationshuiskamer een heerlijk concept. Ben er erg blij mee; ongedwongen, gemakkelijk & behaaglijk. Enige minpunt is dat (in ieder geval die op Arnhem) de huiskamer 's avonds dicht is. Juist in de avond zou het prettig zijn niet te hoeven wachten op een koud & donker station.
Reputatie 1
Bedankt allemaal voor de reacties. Heb het net zelf even getest, en is inderdaad ideaal. Gratis gebruik maken van de WiFi en stopcontacten, en een erg fijne ruimte om te studeren of om te werken.
Reputatie 1
Staat dan er een oud stationgebouw te koop misschien? Je zult dan kijken of er op www.funda.nl te zien zal zijn.

Ik moet toch even hierop reageren. Volgens mij snap je niet waar het over gaat. Daarom heb ik een stappenplan gemaaktvoor de volgende keer als je iets wilt melden.
1. Snap ik wat de vraag en/of opmerking is?
2. Als ik wil reageren, voegt dit iets toe?
3. Heb ik wel eens van dit onderwerp gehoord?
4. Zou ik met dit antwoord de TS helpen?
Reputatie 7
Ik moet toch even hierop reageren. Volgens mij snap je niet waar het over gaat. Daarom heb ik een stappenplan gemaaktvoor de volgende keer als je iets wilt melden.
1. Snap ik wat de vraag en/of opmerking is?
2. Als ik wil reageren, voegt dit iets toe?
3. Heb ik wel eens van dit onderwerp gehoord?
4. Zou ik met dit antwoord de TS helpen?

Ik heb even hard moeten lachen haha, +1 voor jou.
Reputatie 6
Badge
Nou nou, je vergeet wel dat Slidestops zelf ook meester in stappenplannen is. Hij deelde laatst nog een stappenplan om te bepalen of hij wel of geen UvB moest schijven 😃
Reputatie 2
Nou nou, je vergeet wel dat Slidestops zelf ook meester in stappenplannen is. Hij deelde laatst nog een stappenplan om te bepalen of hij wel of geen UvB moest schijven :D

Waddinxvener heeft echter wel een punt gemaakt ?

Reageer