Stationsdeur in Maastricht

• 10 februari 2021
  • 9 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 5

Hoi,

Sinds een jaar of 8 geleden de achteringang van station Maastricht vernieuwd is, is het een bijna jaarlijks terugkerend fenomeen dat bij vrieskou de deuren 's ochtends dicht zijn. Ik heb ik praktisch elk jaar een melding van gemaakt, en op het eerste jaar na ook telkens aangegeven dat dit een structureel probleem is. Maar vanochtend was het weer raak. Lekker, om een stuk om te moeten lopen en je trein te missen. 

Is dit gewoon desinteresse of is het proces zo complex dat er niemand verantwoordelijk is voor deze, vrij ridicule, situatie?

9 reacties

Ik ga het signaal opnieuw doorgeven en ook de stationsmanager even aanhaken en vragen om een update. Zodra ik meer weet zal ik dat hier laten weten!

Ik heb inmiddels een bericht ontvangen van de stationsmanager. Uiteraard is het probleem bekend. Van de stationsmanager heb ik begrepen dat defecten aan de deur vooral worden veroorzaakt door vandalisme of verkeerd gebruik. Er proberen helaas ook mensen toegang te krijgen tot het station in de nachtelijke uren en hierbij wordt de deur geforceerd. De beveiligers treffen dan in de ochtend een defecte of een uit de geleiders geraakte deur. Deze kan dan pas geopend worden zodra een aannemer ter plaatste komt voor herstel. Dit heeft wel altijd de hoogste prioriteit maar we zijn uiteraard ook afhankelijk van de beschikbaarheid/aanrijdtijd van de ingezette aannemer.

Reputatie 7
Badge +3

Weten we zeker dat hij bij dit weer niet gewoon door iemand wordt afgesloten om de kou buiten te houden? Dit omdat TS schrijft dat het (toevallig) steeds bij vrieskou is. 

Reputatie 5

Het is wel vaak in de winter, bij uitzondering heb ik het ook weleens in de zomer meegemaakt. Is dit iets wat wel op meer stations gebeurt zo af en toe? Want als het echt zo gevoelig is vraag ik me af of het ontwerp wijzigen niet beter zou zijn...ook al zal dat uiteraard een zak geld kosten. Maar gevoelsmatig, dit moet je toch eigenlijk niet willen, verschillende dagen per jaar?

Reputatie 5

Gisteravond was de deur open, maar nu sta ik weer voor een dichte deur. Veel vandalisme hoor, Maastricht is natuurlijk ook een gevaarlijke stad :) 

Het is een bekend probleem waar Denice de stationsmanager nogmaals op heeft geattendeerd. Helaas kan ik er verder niets van maken Tonny.s. Excuses voor het ongemak.

Reputatie 7
Badge +3

Gisteravond was de deur open, maar nu sta ik weer voor een dichte deur. Veel vandalisme hoor, Maastricht is natuurlijk ook een gevaarlijke stad :) 

Er is met dit weer natuurlijk 's nachts wel een zwerver-risico, ook in Maastricht.

Reputatie 5

Het probleem is ook niet dat deuren 's nachts gesloten worden. Het probleem is dat er een deur is waarvan je weet dat die structureel niet functioneert. Gisteren lijkt de achteringang de hele dag afgesloten te zijn geweest. Zelfs een bordje neerzetten zodat mensen niet nodeloos de hele brug over steken was te moeilijk lijkt het. 

Zijn er vacatures voor stationsmanager? Lijkt mij ook wel wat, kennelijk heb je niet echt verantwoordelijkheden bij die baan :)

Reputatie 4

Ik vind dit wel kwalijk. Het lijkt me dat er bij constatering dat de deur niet werkt in afwachting van de monteur op zijn minst een storingsmelding aangemaakt zou kunnen worden, die dan ook in de reisinformatie verschijnt. Dan heb je toch kans dat reizigers het zien en niet voor een dichte deur komen te staan. Ik vermoed dat Tonny.s het ook wel prettig zou vinden om thuis voor vertrek te kunnen zien dat hij op een andere manier aan de overkant moet zien te komen. Te voet ben je er al snel 10 minuten extra aan kwijt, inclusief een vies tunneltje waar ik persoonlijk in het donker niet heel vrolijk van word. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in de vroege ochtend niet zo veel speling hebt en je trein mist.

Reageer