beantwoord

Stationsklok Oisterwijk loopt niet (al weken) op tijd!

• 4 maart 2020
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Stationsklok station Oisterwijk loopt nog steeds niet op tijd. Dat is alweer een aantal weken zo. Kan daar -eindelijk- iets aan gedaan worden?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 6 maart 2020, 20:35

Ik zie dat er nog geen reactie weer gekomen is van Nicolai24ns en hierdoor kan ik, zoals Bahnrider aangeeft, de melding helaas niet doorzetten. 

Voor de meelezers: Voor het maken van een melding is een locatie, stations plus plek op het station, en idealiter een nummer van het bord of de klok nodig. Mijn collega's van de technische dienst kunnen dan de meeste apparatuur op afstand herstellen. 

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom bij de Community, Nicolai24ns.

Nou moet ik bekennen niet echt bekend te zijn op station Oisterwijk. Op welk perron hangt de betreffende klok?

Reputatie 5

@Nicola: dit komt me bekend voor en is al ergens ook gemeld. Zoals ik zelf weken tot maanden op tussenhalte Moerwijk heb mogen zien: eerst 1, daarna beide op 2 perrons, niet correct of geheel stilstaande klokken: dat kan dus inderdaad zo lang duren.

NS heeft een enorm burokratisch ingewikkeld intern meldingssysteem waarbij het essentieel is dat de nummers van paaltjes/poortjes/klokken/screens e.d. worden opgenomen voor de foutmelding, het kan soms ook al wel worden gebruikt om intern al iets na te gaan. Het is de opstellers daarvan blijkbaar totaal ontgaan dat normale klanten dat niet zullen beseffen en zichzelf al heel goed vinden dat ze zoiets melden. Nieuwe servicemedewerkers krijgen dit soort door te vragen op hun screen en geven dat dus door. Waarop ieder zinnig mens denkt: zodra je daar als reparateur dat stationnetje opkomt zie je meteen aan welke kant het is.

Geheel terzijde: in vrij veel landen is het al gedaan met die altijd erg precieze stationsklokken en worden ze weggehaald of bij storing niet meer vervangen. Iedereen is toch meer met die eigen kostbare fone bezig. Of ze worden geïntegreerd in de screens met de bestemming van de treintjes.

Ik zie dat er nog geen reactie weer gekomen is van Nicolai24ns en hierdoor kan ik, zoals Bahnrider aangeeft, de melding helaas niet doorzetten. 

Voor de meelezers: Voor het maken van een melding is een locatie, stations plus plek op het station, en idealiter een nummer van het bord of de klok nodig. Mijn collega's van de technische dienst kunnen dan de meeste apparatuur op afstand herstellen. 

Reageer