stelling: de noodpalen (ovcp) worden de ondergang van het OVCP- systeem.

De noodpalen staan te dicht bij de poortjes en de beschermkapjes zijn geen barrière voor de reiziger en worden ook niet meer geplaatst na gebruik(interne kwestie).
stelling/doel van deze topic: hoe kan dit beter en hoe krijgen we de barrière van het (mis)gebruik onder controle.

16 reacties

Hallo mister X en welkom op ons Serviceforum. De noodknop opent in geval van nood alle poortjes, maar misbruik hiervan is natuurlijk niet wenselijk. Ik vermoed dat de reden dat deze knop dicht bij de poortjes staat is om zo de poortjes eenvoudig te openen. Wanneer je al in een poortje staat en er doet zich een noodsituatie voor dan is deze knop binnen handbereik en kunnen de poortjes eenvoudig worden geopend.

Persoonlijk heb ik nog niet vernomen dat hier regelmatig misbruik van wordt gemaakt. Uit je verhaal komt dat duidelijk naar voren, maar ik ben ook benieuwd hoe de andere forumleden dit zien. Merk je dit bijvoorbeeld op een bepaald station of maakt dat geen verschil?
mag ik je herinneren dat daar de servicepaal voor is en die openen dan een poortje op een individueel probleem.
het gebruik van de noodknop stelt het systeem een korte tijd uit en klanten krijgen daar geen vertrouwen van.
Badge +3
Afgezien van het vertrouwen (vroeger hingen in telefooncellen ook nog gewoon alle telefoonboeken van NL) betekent het dat reizigers tijdelijk niet in en uit kunnen checken, dus?

Hoop gedoe, als dat zo is (het hele systeem buiten gebruik stellen door een druk op een knop).
Als je zwart wil rijden zijn er natuurlijk veel makkelijkere opties voor, dus stelling lijkt me niet juist.

Heeft TS ook een bron hoeveel misbruik hiervan wordt gemaakt ?
De servicezuil werkt niet. Heb er meerdere keren gebruik van gemaakt, maar meestal zonder resultaat. Daarnaast luistert iedereen mee, wat ik ook al onprettig vind en krijg je weinig medewerking. En ja, dan sta je wel voor paal.
De noodpalen staan te dicht bij de poortjes en de beschermkapjes zijn geen barrière voor de reiziger en worden ook niet meer geplaatst na gebruik(interne kwestie).
stelling/doel van deze topic: hoe kan dit beter en hoe krijgen we de barrière van het (mis)gebruik onder controle.

Maar wat lijkt je zelf een goede oplossing.
Reputatie 5
Badge
Het valt mij op dat de beschermingskapjes ontzettend vaak ontbreken. In Woerden is deze al een ruim halfjaar afwezig, en ik zie ze steeds vaker niet dan wel. Zijn deze plastic kapjes soms afgeschaft?
Reputatie 7
Badge +3
Het feit dat die poortjes op de grote stations na jaren nog steeds niet dicht zijn lijkt me een veel groter probleem.
Dat staat los van de plaatsing van noodpalen.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar als het over de ondergang van het systeem gaat is het een veel groter probleem.
Het valt mij op dat de beschermingskapjes ontzettend vaak ontbreken. In Woerden is deze al een ruim halfjaar afwezig, en ik zie ze steeds vaker niet dan wel. Zijn deze plastic kapjes soms afgeschaft?

deze kapjes kosten per stuk €20 excl. plaatsing, vandaar het dus ook niet vervangen wordt.

de noodpalen in ieder geval uit het zicht halen en/of de palen met je ID /OV-kaart bedienen.(laten we uitgaan van de echte klant/reiziger).
deze noodpalen worden ook voorzien van een groene sticker , waarom niet een rood/witte

Maar wat lijkt je zelf een goede oplossing.
Als je zwart wil rijden zijn er natuurlijk veel makkelijkere opties voor, dus stelling lijkt me niet juist.

Heeft TS ook een bron hoeveel misbruik hiervan wordt gemaakt ?

de poortjes zijn niet voor de zwartrijder , maar meer voor de grijsrijder.

de bron bestaat om hoeveel misbruik ervan wordt gemaakt en deze is via management op te vragen.
het is niet aan mij om dit kenbaar te maken.
Reputatie 2
Ik kan me wel vinden in de stelling. Als de poortjes op grotere stations straks dicht zijn, blijft dit over als grootste 'lek' (samen met tailgaten). Ook op dit forum las ik verhalen van bedelaars die heel relaxed op de noodknop drukken om het station uit te komen.

Waarom worden de noodknoppen niet voorzien van glas dat je moet doorbreken, net zoals de brandmelders? Of van een plastic beschermkapje met verf/smeer erop, zodat je het wel uit je hoofd laat om eraan te zitten als het geen noodsituatie is? ?
Dan ruk je toch gewoon aan het poortje? Dan krijg je het ook open.
En waarom zou je überhaupt die moeite nemen als je ook gewoon achter iemand anders aan kunt lopen?
Reputatie 7
Badge +3
Het is me wel een raadsel waarom die noodklok niet is uitgerust met een luid alarm.

Reageer