stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk | NS Community

stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat wordt voor het voorbeeld als een reis van Schagen naar Den Haag Centraal heel interessant. In plaats van een verbinding met één overstap in Amsterdam Sloterdijk moet je dan drie keer overstappen. In Heerhugowaard, Beverwijk en Haarlem.
Dat is juist fantastisch, dan kan je een reis met maar 1 overstap via Sloterdijk daarna 'extra service' noemen en er E1.70 toeslag voor vragen 😃 De HSL-noord-noord!
Reputatie 7
Badge +3
Je hebt je roeping bij de afdeling Marketing van NS gemist. De €1,70 kunnen ze dan "comforttoeslag" noemen.
Denk niet dat ik geschikt ben om bij marketing te gaan zitten, dat wordt geen succes 🙂 Toch zie ik een geintje zoals dit nog wel als "oplossing" uit de hoge hoed komen.
Reputatie 7
Badge


Als AH in de folder zet dat een pot jam 1 euro kost, dan verwacht ik niet dat ik 1,50 moet betalen.
Als de reisplanner zegt dat een bepaalde reis, via Sloterdijk, me 17 euro kost, dan verwacht ik dus ook niet dat ik vervolgens 19 euro moet betalen.


Ja, maar het woord (diefstal) vind ik toch wel erg overdreven hoor. Natuurlijk zou het in de reisplanner moeten staan.. dat zeker. Maar om het nou een (ordinaire) diefstal te noemen vind ik wel een beetje ver gaan.
Reputatie 7
Badge
NS zou gewoon weer fulltime een intercity moeten laten rijden tussen Haarlem Alkmaar....en natuurlijk met als eindpunt Hoorn. Zo ging dat 12 jaar geleden ook en dat werkte prima. Overstappen in Amsterdam Sloterdijk was toen helemaal niet eens nodig.
Reputatie 4

Ja, maar het woord (diefstal) vind ik toch wel erg overdreven hoor. Natuurlijk zou het in de reisplanner moeten staan.. dat zeker. Maar om het nou een (ordinaire) diefstal te noemen vind ik wel een beetje ver gaan.


Ik noemde het geen diefstal maar oplichting en ik heb meermaals uitgelegd waarom.

Ja, maar het woord (diefstal) vind ik toch wel erg overdreven hoor. Natuurlijk zou het in de reisplanner moeten staan.. dat zeker. Maar om het nou een (ordinaire) diefstal te noemen vind ik wel een beetje ver gaan.


Ik noemde het geen diefstal maar oplichting en ik heb meermaals uitgelegd waarom.


NS heeft dit ondanks de vele waarschuwingen op dit forum zo ingeregeld. Vandaar de opmerkingen diefstal en oplichting.
Reputatie 7
Badge


NS heeft dit ondanks de vele waarschuwingen op dit forum zo ingeregeld. Vandaar de opmerkingen diefstal en oplichting.


Nou maar sorry hoor... diefstal is dit toch zeker niet vind ik. En oplichting?......tja....ik ben van mening dat oplichting iets is wat je expres doet. En dit gedoe bij Sloterdijk is niet expres door NS gedaan. Er is gewoon niet goed over na gedacht inderdaad. Maar dat is wat anders dan oplichting en/of diefstal.
Reputatie 7
Badge +3
@Trein-D
Je zult toch moeten toegeven dat het bijzonder vreemd is dat wanneer je van Schagen naar Den Haag Centraal reist volgens de route die de reisplanner opgeeft en die €17,30 moet kosten je door het omchecken in Sloterdijk bij aankomst in Den Haag €19,00 betaald hebt. Diefstal of oplichting wil ik het niet noemen omdat je wel je geld kunt terug krijgen. Maar een idiote klantonvriendelijke handelswijze is het natuurlijk wel. En omdat ik niet verwacht dat veel reizigers gaan claimen (ook omdat ze het niet weten) harkt NS op een schandalige wijze geld binnen dat niet van NS is.

En het "gedoe" in Sloterdijk is natuurlijk wel expres door NS gedaan. NS is door niemand verplicht poortjes te neer te zetten en het bovendien zo idioot knullig uit te voeren.
Reputatie 4
Nou maar sorry hoor... diefstal is dit toch zeker niet vind ik. En oplichting?......tja....ik ben van mening dat oplichting iets is wat je expres doet. En dit gedoe bij Sloterdijk is niet expres door NS gedaan. Er is gewoon niet goed over na gedacht inderdaad. Maar dat is wat anders dan oplichting en/of diefstal.

NS wist dat dit zou gebeuren als ze de poortjes zouden sluiten en heeft vervolgens de poortjes gesloten zonder zich te bekommeren om een oplossing. Dat was een bewuste keuze.
Dat reizigers niet pro-actief hun geld terugkrijgen is eveneens een bewuste keuze van NS.
Dat reizigers niet worden gewaarschuwd in de reisplanner, niet op de website van NS, niet per e-mail, niet via een persbericht, niet op het station en niet in de trein is eveneens een bewuste keuze van NS.
Ergo: NS heeft er expres voor gekozen om dit te laten gebeuren en plukt er ondertussen de vruchten van.
Als ik stiekem meer reken en dat niet terug geeft, pas als die persoon het merkt, is het dan geen diefstal of oplichting ? NS kan je zeker van alles verwijten want er is uitgebreid voor gewaarschuwd en er is niets aan gedaan om dit te voorkomen.

Het gaat nog gewoon door ook.
Reputatie 7
Badge
@Trein-D
Je zult toch moeten toegeven dat het bijzonder vreemd is dat wanneer je van Schagen naar Den Haag Centraal reist volgens de route die de reisplanner opgeeft en die €17,30 moet kosten je door het omchecken in Sloterdijk bij aankomst in Den Haag €19,00 betaald hebt. Diefstal of oplichting wil ik het niet noemen omdat je wel je geld kunt terug krijgen. Maar een idiote klantonvriendelijke handelswijze is het natuurlijk wel. En omdat ik niet verwacht dat veel reizigers gaan claimen (ook omdat ze het niet weten) harkt NS op een schandalige wijze geld binnen dat niet van NS is.

En het "gedoe" in Sloterdijk is natuurlijk wel expres door NS gedaan. NS is door niemand verplicht poortjes te neer te zetten en het bovendien zo idioot knullig uit te voeren.


Dat is zeker waar. Maar dat de poortjes daar gekomen zijn is vooral de schuld van die irritante overlastveroorzakers en mensen die agressief zijn en altijd zwartrijden. Dus wat dat betreft mag je die mensen (ook) bedanken dat de poortjes er nu staan want dat is ook hun schuld.
Maar uuh....vroeger hoefde je helemaal niet om te rijden via Sloterdijk. Toen kwam er gewoon ieder half uur een intercity die van Haarlem naar Hoorn reed (en dus ook in Alkmaar stopte). En dat werkte prima toen.

Maar ja,...dat deze situatie idioot is dat geef ik gewoon toe hoor. En dat NS de (extra kosten van de) ritprijs op de reisplanner had moeten zetten van de overstap in Sloterdijk is ook helemaal waar.
Reputatie 7
Badge
Als ik stiekem meer reken en dat niet terug geeft, pas als die persoon het merkt, is het dan geen diefstal of oplichting ?


Nee, want NS geeft het geld gewoon weer terug als je gtbv claimt. Dit is gewoon een onhandigheid foutje. Heeft helemaal niks te maken met oplichting of diefstal.

Mensen die wel echt serieus opgelicht zijn kunnen vaak fluiten naar hun geld en zullen dat waarschijnlijk nooit meer terug krijgen. Dat is dus heel wat anders.
Ik begrijp de frustratie goed die op dit onderwerp zit. Als moderators kaarten we dit aan, maar dat betekent niet dat er meteen een oplossing is. Tot die tijd is de enige oplossing om het geld terug te vragen, zoals ook in eerdere topics al benoemd is.

Beste Giel,

Lees nu eens: Het probleem speelt al 2 jaar bij Hilversum. Je kan dan toch niet aankomen met tot die tijd....
Jullie zijn hierin doelbewust bezig om mensen extra geld afhandig te maken. Ik zou niet bij zo'n bedrijf willen werken.
Waarom koop je dan geen auto?
Als ik stiekem meer reken en dat niet terug geeft, pas als die persoon het merkt, is het dan geen diefstal of oplichting ?


Nee, want NS geeft het geld gewoon weer terug als je gtbv claimt. Dit is gewoon een onhandigheid foutje. Heeft helemaal niks te maken met oplichting of diefstal.

Mensen die wel echt serieus opgelicht zijn kunnen vaak fluiten naar hun geld en zullen dat waarschijnlijk nooit meer terug krijgen. Dat is dus heel wat anders.


Nee het is hetzelfde. Het bedrag maakt niet uit.
En dit heeft niets met GTBV te maken.....
Reputatie 7
Badge


NS wist dat dit zou gebeuren als ze de poortjes zouden sluiten en heeft vervolgens de poortjes gesloten zonder zich te bekommeren om een oplossing. Dat was een bewuste keuze.
Dat reizigers niet pro-actief hun geld terugkrijgen is eveneens een bewuste keuze van NS.
Dat reizigers niet worden gewaarschuwd in de reisplanner, niet op de website van NS, niet per e-mail, niet via een persbericht, niet op het station en niet in de trein is eveneens een bewuste keuze van NS.
Ergo: NS heeft er expres voor gekozen om dit te laten gebeuren en plukt er ondertussen de vruchten van.


Hoezo expres? En het geld word weer terug gegeven als je gtbv indient.
Maar natuurlijk is dit goed waardeloos. Ik ben het daar helemaal mee eens. Dat het niet in de reiplanner staat is natuurlijk (nog) veel dommer.
tja...het word weer tijd voor een fulltime intercity tussen Haarlem en Alkmaar denk ik. 🙂
Reputatie 7
Badge


Nee het is hetzelfde. Het bedrag maakt niet uit.


Het geld krijg je toch weer terug als je gtbv indient? Dus hoezo is dit oplichterij dan?
Nee het heeft niets met GTBV te maken.

Het is oplichterij omdat NS meer rekent voor de reis dan de reis werkelijk kost en ze geven dat alleen terug als de klant er om vraagt.

Vergelijk het hiermee, je koopt een brood, de bakker rekent stiekem 30 cent meer en geeft dat alleen terug als je het merkt.
En dan hebben we het nog niet over de tijd die het kost om, als je dagelijks deze reis maakt, voor al die keren 1,30 terug te vragen. En daarna het proces af te wachten, en te controleren of je netjes alle betalingen hebt ontvangen, et cetera, et cetera.
Daarom moet NS ook de poortjes openzetten, kan de halve Klantenservice naar huis 😃
Die $1.5M is er niks bij :D

Uitbetalen is ook lastig...... https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/wanneer-claim-uitbetaald-14494/index1.html#post89399
Reputatie 7
Badge
Nee het heeft niets met GTBV te maken.

Het is oplichterij omdat NS meer rekent voor de reis dan de reis werkelijk kost en ze geven dat alleen terug als de klant er om vraagt.

Vergelijk het hiermee, je koopt een brood, de bakker rekent stiekem 30 cent meer en geeft dat alleen terug als je het merkt.


Ik denk dat je beter gewoon de definitie van oplichterij moet opzoeken. Zal ik anders even een linkje naar je sturen wat oplichterij precies inhoud?
En je vergelijking over de baker met zijn brood die stiekem 30 cent meer rekent slaat ook nergens op vind ik. Een bakker bepaald zijn eigen prijs dus als hij er 30 cent meer voor wilt krijgen dan zet hij dat wel op het prijskaartje hoor. En dan betaal je gewoon die 30 cent meer.
Reputatie 7
Badge
En dan hebben we het nog niet over de tijd die het kost om, als je dagelijks deze reis maakt, voor al die keren 1,30 terug te vragen. En daarna het proces af te wachten, en te controleren of je netjes alle betalingen hebt ontvangen, et cetera, et cetera.

Maar goed...dit geld natuurlijk alleen voor mensen die op saldo reizen he. Mensen met een vrij abonnement (zoals dalvrij) hebben daar helemaal geen last van. :)
Dat is ook het nadeel steeds als je op saldo reist. Gelukkig doe ik dat niet dus heb zelf totaal geen last van dit soort ongein.

Reageer