stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk


  • Anonymous
  • 0 reacties
bovenstaande dus

319 reacties

Ns vind dit geen diefstal dus topic zal wel dicht gaan 😃
Ik vind dat NS echt verschrikkelijk slecht met zijn klanten omgaat de laatste tijd. NS is gewaarschuwd over de poortjes op Sloterdijk. Toch steken ze als ware een struisvogel hun kop in het zand. Echt onbegrijpelijk en compleet te gek.
Mee eens behalve dat het onbegrijpelijk is. Het levert bakken extra geld op.

Had het NS geld gekost, had het allang opgelost geweest.
Reputatie 7
Badge
Ik vind het tot nu toe een kansloos standpunt omdat het niet constructief en onbeargumenteerd is.
Wat vind jij diefstal? En waarom betrek je alleen Sloterdijk erbij? Misschien kunnen we een interessante discussie voeren, maar kom dan niet met een one-liner aan.

Of de NS er uiteindelijk wat mee doet, is een tweede. 😉
NS weet best wel waar het over gaat.
@hlubbers
Diefstal?? Je betaalt met de gesloten poortjes nu precies voor het gereisde aantal kilometers. Tot nu toe maakte je een omrit zonder daarvoor te betalen.
Vandaar dat de NS een werkgroep heeft opgericht.

Als het waar zou zijn wat jij zegt, zou NS dat ook zeggen...En zouden ze geen restitutie geven.
Reputatie 7
Badge
NS weet best wel waar het over gaat.
Je bent nu op het forum! En daar zit ook niet-NS personeel. En verder hebben we ook geen glazen bol. :)

Dus kom eens met wat constructieve beargumentering. Tot dan beschouw ik deze discussie als waardeloos.
Reputatie 4
NS weet best wel waar het over gaat.
Je bent nu op het forum! En daar zit ook niet-NS personeel. En verder hebben we ook geen glazen bol. :)

Dus kom eens met wat constructieve beargumentering. Tot dan beschouw ik deze discussie als waardeloos.


Zie onder andere https://forum.ns.nl/overige-producten-6/reis-duurder-nu-poortjes-op-amsterdam-sloterdijk-gesloten-zijn-45035 en https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/hoger-tarief-gouda-hoofddorp-als-je-reist-via-den-haag-cs-42439/index1.html.
Door het sluiten van de poortjes dwingt NS reizigers om uit- en in te checken wat tot te hoge tarieven leidt wanneer je via een toegestane reisroute reist die niet de kortste route is. NS is al jaren van dit probleem op de hoogte, maar heeft er desondanks voor gekozen de poortjes uitermate ongunstig te plaatsen, te sluiten en de reiziger niet erop te wijzen dat deze te veel betaalt voor diens reis.
@hlubbers
Diefstal?? Je betaalt met de gesloten poortjes nu precies voor het gereisde aantal kilometers. Tot nu toe maakte je een omrit zonder daarvoor te betalen.


Dat is dus onzin: De reisplanner geeft deze route aan. De reisplanner geeft aan dat een reis voor morgen (12-2) van Haarlem naar Alkmaar om 05.44 uur bijvoorbeeld € 6,90 kost. Door de poortjes op Sloterdijk wordt dit hoger.

Derhalve is er m.i. sprake van diefstal en oplichting.
Reputatie 7
Badge
Maar het is toch bekend dat je nu voor je hele rit betaalt, i.p.v. tot je overstap?
Dat geldt al een flinke tijd al.
Reputatie 4
Maar het is toch bekend dat je nu voor je hele rit betaalt, i.p.v. tot je overstap?
Dat geldt al een flinke tijd al.


Het gaat hier om een ander probleem.
Een reis van Schagen naar Den Haag Centraal bedraagt 100 tariefeenheden. NS adviseert hiervoor echter de route via Amsterdam Sloterdijk. Omdat die route langer is (115 tariefeenheden) leidt de gedwongen uit- en incheck op Sloterdijk tot een te hoog tarief. NS is al tijden bekend met dit probleem maar is nog altijd niet met een oplossing gekomen. Men vindt het zelfs niet nodig om de reiziger erop te attenderen dat deze te veel betaalt voor diens reis.
@achja
Als je goedkoper wil reizen kan dat via Beverwijk maar sommige mensen voelen zich te goed om met een sprinter te reizen.
Reputatie 4
@achja
Als je goedkoper wil reizen kan dat via Beverwijk maar sommige mensen voelen zich te goed om met een sprinter te reizen.


Als AH in de folder zet dat een pot jam 1 euro kost, dan verwacht ik niet dat ik 1,50 moet betalen.
Als de reisplanner zegt dat een bepaalde reis, via Sloterdijk, me 17 euro kost, dan verwacht ik dus ook niet dat ik vervolgens 19 euro moet betalen.
Reputatie 7
Badge +3
@achja
Als je goedkoper wil reizen kan dat via Beverwijk maar sommige mensen voelen zich te goed om met een sprinter te reizen.


Wanneer NS de reis niet tegen het aangekondigde tarief van €17,30 (100 tariefeenheden) kan leveren maar in de praktijk doodleuk €19 euro (115 tariefeenheden) laat aftikken door het onnozele omchecken in Sloterdijk dan grenst dat aan oplichting. Dat mensen eventueel niet met een Sprinter zouden willen reizen heeft daar natuurlijk niets mee te maken. Mensen reizen zoals de reisplanner dat voorstelt en verwachten de prijs te betalen die de reisplanner opgeeft.



Het zou NS sieren de problemen toe te geven en op onderhavige stations de poortjes open te zetten tot het moment dat er een oplossing is voor het teveel betalen bij nodeloos omchecken. En zelfs dan is het voor de reizigers goed opletten dat ze niet per ongeluk uit- en inchecken op één van de inmiddels beruchte stations.
Reputatie 4
Wanneer NS de reis niet tegen het aangekondigde tarief van €17,30 (100 tariefeenheden) kan leveren maar in de praktijk doodleuk €19 euro (115 tariefeenheden) laat aftikken door het onnozele omchecken in Sloterdijk dan grenst dat aan oplichting.

Als je doelbewust een te hoog tarief in rekening brengt, die situatie maandenlang laat voortduren en geen enkele moeite onderneemt om gedupeerde reizigers tegemoet te komen of zelfs maar te informeren dan grens het niet aan oplichting, maar dan is het dat gewoon.
@achja
Als je goedkoper wil reizen kan dat via Beverwijk maar sommige mensen voelen zich te goed om met een sprinter te reizen.


Als je om 06.46 vanuit Haarlem in Alkmaar wil zijn, kan dat alleen maar via Sloterdijk. Via Beverwijk rijden dan nog geen treinen. Overigens natuurlijk nog geen reactie vanuit NS.
Reputatie 7
Badge +3
NS biedt overigens wel aan de teveel in rekening gebrachte gelden terug te storten. Maar dat moet een reiziger maar net weten. Nog afgezien van alle moeite die de reiziger moet doen. Het gaat me te ver om het oplichting te noemen. Maar ik vind het wel getuigen van een enorme minachting voor de klanten en het riekt naar het binnenharken van geld waar men eigenlijk geen recht op heeft.

Wanneer (theoretisch) de omgekeerde situatie was ontstaan door de poortjes, door omchecken betalen reizigers minder voor hun reis, dan was NS er als de kippen bij geweest om het lek te dichten.
Ik begrijp de frustratie goed die op dit onderwerp zit. Als moderators kaarten we dit aan, maar dat betekent niet dat er meteen een oplossing is. Tot die tijd is de enige oplossing om het geld terug te vragen, zoals ook in eerdere topics al benoemd is.
Tussen niet meteen en 2 jaar wachten zit nogal wat...

Hoe gaat het met de werkgroep die hier al een maand keihard aan bezig is ?

Wanneer gaat de NS pro actief mensen waarschuwen op deze stations dat ze geld terug kunnen vragen ?
Reputatie 7
Badge +3
Frustratie over dit onderwerp? Eerder enorme verbazing over zoveel ongeorganiseerde onkunde binnen een bedrijf met de grootte van NS.
Reputatie 1
Snap ook niet waarom in dit topic nou perse Sloterdijk wordt genoemd. Valt mij op dat via de Hemboog met een overstap in Zaandam dan niet genoemd wordt vanuit Den Haag gezien. Of je kunt dan over Haarlem reizen.
Reputatie 4
Ik begrijp de frustratie goed die op dit onderwerp zit. Als moderators kaarten we dit aan, maar dat betekent niet dat er meteen een oplossing is. Tot die tijd is de enige oplossing om het geld terug te vragen, zoals ook in eerdere topics al benoemd is.

Een oplossingworkaround die helaas alleen werkt als je je bewust bent van deze praktijken en dat maakt het nou juist zo kwalijk dat NS blijft weigeren om haar verantwoordelijkheid te nemen om de reiziger hierop te wijzen.

NS veroorzaakt een probleem en legt vervolgens alle ellende bij de reiziger neer. Zo gaat een fatsoenlijk bedrijf niet met haar klanten om.
Reputatie 7
Badge +3
Snap ook niet waarom in dit topic nou perse Sloterdijk wordt genoemd. Valt mij op dat via de Hemboog met een overstap in Zaandam dan niet genoemd wordt vanuit Den Haag gezien. Of je kunt dan over Haarlem reizen.
Omdat de reisplanner de overstap in Sloterdijk als beste (en op zondag enige) verbinding geeft. En dat in beide richtingen. Volgens de reisplanner kost een reis van Schagen naar Den Haag Centraal dan €17,30. Maar wanneer je op saldo reist rekent NS €19,00. Dat is de kern van de discussie.
Mijn glazen bol verwacht dat de "oplossing" gaat zijn dat de reisplanner deze adviezen niet meer geeft 😃

Reageer