stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk


  • Anonymous
  • 0 reacties
bovenstaande dus

319 reacties

Reputatie 1
Het is vast al eerder gezegd maar graag nog een keer: waar ik de te veel betaalde kosten vanwege de poortjes op Sloterdijk declareren? Zojuist weer een half uur met de NS klantenservice gebeld maar tot twee keer toe begrepen de gebrekkig Nederlands sprekende dames niet waar ik het over had 😞
Dat is toch echt iets wat via onze Klantenservice moet gaan. Naast telefonisch contact kun je ons echter ook bereiken via Facebook, Twitter of kun je een Chatgesprek starten (link rechtsboven).
Is dit al opgelost inmiddels? Als de reisplanner een ander tarief noemt dan wat je daadwerkelijk betaalt, zonder dat expliciet duidelijk te maken is er sprake van een ONEERLIJKE HANDELSPRAKTIJK en is wettelijk verboden in het consumentenrecht. Dus de NS overtreedt dan de wet als dit nog zo is (ongeacht of je het kan terugvragen).

Ik raad iedereen aan die hier last van heeft een klacht in te dienen bij de ACM die toeziet op de naleving van de wet oneerlijke handelspraktijken. Zij zijn ook bevoegd de NS een boete op te leggen als ze deze oneerlijke handelspraktijken blijven voortzetten.

Misschien kan een moderator dit ook even doorzetten naar de juridische / legal afdeling van de NS? Die kijken weer met een andere blik tegen de problematiek aan dan stationsbeheerders of een stuurgroep. Dus het lijkt me handig als een moderator dit even doorzet naar de legal afdeling en vraagt om een terugkoppeling n.a.v. deze vragen. Of even hier het e-mailadres van die afdeling te posten zodat we ze zelf kunnen benaderen.
Badge +3
Het speelt nu (werkzaamheden Uto - Brn) waarbij spoor 1 in Hilversum weer gebruikt wordt (IC 28600 naar Utrecht). En 'omlooproutes' zoals op Sloterdijk zijn er niet.

Op Twitter alweer de nodige mensen verontwaardigd. Poortjes op Hillywood een weekendje open is toch niet zo'n probleem?
Reputatie 7
Badge +3
Pff, dat is wel weer echt slecht geregeld dan. Ook totaal geen informatie daarover op de werkzaamheden-pagina. Je moet reizigers natuurlijk niet te wijs maken.
Gelukkig zal het ongetwijfeld uitgebreid geëvalueerd gaan worden ...
Reputatie 7
Badge +3
Ik zie trouwens dat de informatie wel in de planner staat. Valt me weer mee 🙂
De link "Meer info" verwijst naar deze pagina.


Reputatie 7
Badge
Altijd handig "dat terugvragen". Het grootste deel van de reizigers vind het teveel moeite voor weinig !
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap ook niet waarom NS hier voor kiest. Dat zijn toch honderden extra claims bij de klanteNService, die al zwaar onderbezet is. Zet dan inderdaad die poortjes op Hilversum open. En als je bang bent voor zwartrijders, controleren! Elke keer tussen Utrecht en Hilversum even een keer de trein door. Al denk ik dat de kosten van een paar zwartrijders niet opwegen tegen de (personeels)kosten om al die claims te behandelen.
Hoe dan ook, de reiziger staat hier duidelijk weer niet op 1. Of 2. Of 3.
Badge +3
De meeste reizigers via Hilversum zullen inderdaad gewoon overstappers zijn, en geen zwartrijders. Maar extra controle natuurlijk altijd welkom!
Reputatie 7
Wie weet het nog? Was bij de introductie van de OV-Chipkaart ons niet beloofd dat reizen makkelijker en ook niet duurder zou worden? Het tegendeel is waar... de OV-Chipkaart: OV-Stropkaart.
Badge +3
Het verhaal over Sloterdijk op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/overstapadvies.html klopt ook nog steeds niet volgens mij.

Er staat 'via de stationshal' en daar kom je toch alleen maar... jawel, via de poortjes die je juist wilt ontwijken?! 😥

Reputatie 7
Badge
De meeste reizigers via Hilversum zullen inderdaad gewoon overstappers zijn, en geen zwartrijders. Maar extra controle natuurlijk altijd welkom!

De overstappers niet maar diegene welke de reis beginnen kunnen dus wel evt "vergeten" in te checken.
Ach, en van zo'n mega snelle serviceronde wordt niemand zenuwachtig meer anno 2019.
Het verhaal over Sloterdijk op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/overstapadvies.html klopt ook nog steeds niet volgens mij.

Er staat 'via de stationshal' en daar kom je toch alleen maar... jawel, via de poortjes die je juist wilt ontwijken! 😥


Je hebt helemaal gelijk, beetje treurig na al die tijd.

Dit topic heeft overigens wel de Wikipedia gehaald:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Amsterdam_Sloterdijk
Reputatie 7
Badge +3
Altijd handig "dat terugvragen". Het grootste deel van de reizigers vind het teveel moeite voor weinig !
En dat terug vragen kan ook niet direct aangezien het 2 a 3 dagen duurt voor het corrigeerbaar is. Dus je merkt dat je extra betaalt, neemt contact op met de klantenservice en dan krijg je te horen dat het nog niet gecorrigeerd kan worden en dat je na 2 of 3 dagen nog maar eens contact op moet nemen.

Aldus iemand die zijn Twitter DM gesprek op het FOK forum heeft geplaatst.

Ik begrijp zo wel hoe het komt dat de klantenservice het druk heeft.
Badge +3
Boze tongen zeggen inderdaad dat het allemaal (ook uitcheckgemist e.d.) opzettelijk zo lang duurt...

Zodat mensen het vergeten en de vervoerders (en TLS, maar wat hebben die ermee te maken afgezien van de soms wat trage uitcheckgemist service?) hun zakken kunnen vullen.

Maar goed, onderstaande dan maar voor het archief. Volgens Bas P. is het té (beyond) simpel dus. Dit is overigens géén DM gesprek, want die plaats ik niet zomaar natuurlijk.


Bron: https://twitter.com/bpenris/status/1172868390320529409

We keuvelen ondertussen lekker verder op deze mooie ZONdag, dwalend in verbazing en denkend in mogelijke oplossingen... 😅
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dezelfde persoon die zijn hele DM bericht op FOK heeft gezet.

2 a 3 dagen is dan nog snel. Het duurde 3 weken voor ik via Uitcheck gemist een foutje in een Arriva bus met mijn Flex kaart kon corrigeren.
Ja dat was ik.
Badge +3
Ja dat was ik.
Small world... 😅
Reputatie 5
Hmm,Ik mag niet aanzetten tot een misdaad,maar NS mag niet stelen: Misschien moeten we eens met zijn allen tailgaten.(Let op:alleen in deze gevallen!)
Reputatie 7
Badge
Hmm,Ik mag niet aanzetten tot een misdaad,maar NS mag niet stelen: Misschien moeten we eens met zijn allen tailgaten.(Let op:alleen in deze gevallen!)
Ik zie het probleem niet als de NS alternatieve looproutes heeft, en deze zelfs op borden laat zien en als reisadvies meegeeft.

Maar als jij graag een boete wilt scoren: Veel plezier!
Geen enkel argument om te tailgaten zou hiermee stand hebben. Dus die boete blijft bestaan. Oh ja, en mocht ik iemand merken die achter mij haast heeft. Ik zal niet schromen om eventjes na mijn check-in/checkuit even te stoppen in het poortje om tailgaten te voorkomen ;-)

Haastige spoed is zelden goed 😉
Reputatie 5
in Alkmaar en zo te lezen ook in Hilversum gaat dat niet.
Reputatie 7

Hmm,Ik mag niet aanzetten tot een misdaad,maar NS mag niet stelen: Misschien moeten we eens met zijn allen tailgaten.(Let op:alleen in deze gevallen!)Ik zie het probleem niet als de NS alternatieve looproutes heeft, en deze zelfs op borden laat zien en als reisadvies meegeeft.


Het beste alternatief is het probleem oplossen.
Het beste alternatief is het probleem oplossen.

Dat levert NS minder geld op dan het probleem laten voortbestaan.
Reputatie 7
Badge

Hmm,Ik mag niet aanzetten tot een misdaad,maar NS mag niet stelen: Misschien moeten we eens met zijn allen tailgaten.(Let op:alleen in deze gevallen!)Ik zie het probleem niet als de NS alternatieve looproutes heeft, en deze zelfs op borden laat zien en als reisadvies meegeeft.

Maar als jij graag een boete wilt scoren: Veel plezier!
Geen enkel argument om te tailgaten zou hiermee stand hebben. Dus die boete blijft bestaan. Oh ja, en mocht ik iemand merken die achter mij haast heeft. Ik zal niet schromen om eventjes na mijn check-in/checkuit even te stoppen in het poortje om tailgaten te voorkomen ;-)

Haastige spoed is zelden goed ;-)


De borden zijn nog niet aangepast en de posters zijn weer weg...
Badge +3
... 😴

Reageer