Het hele basisidee was dat je met de OV-Chipkaart incheckt aan het begin en uitcheckt aan het einde van de reis. Je betaald over de afstand, ongeacht vervoersmiddels of transporteur.
De realiteit is dat ik alleen al naar mijn werk minstens 12 chipkaart transacties heb. Op een gemiddelde dag tijd 20-24 stuks.
- Fietsenstalling inlopen
- Fietsenstalling uitlopen
- Station inlopen
- Station aan de andere kant uitlopen voor koffietentje
- Station opnieuw inlopen om de trein te halen
- Ander station uitchecken voor overstap
- Inchecken voor overstap
- Uit de trein bij eindbestemming, uitchecken
- Metro in, inchecken
- Metro uit, uitchecken
- Bus in, inchecken
- Bus uit, uitchecken
Die belofte van twee transacties is zo wel een beetje weg.
Maar het zullen wel weer de bekende alternatieve feiten zijn.
Het is eerder een demonstratie van onvermogen van de kant van NS. Men is bekend met het probleem van het plaatsen van poortjes op bepaalde stations. Vervolgens plaatst men de poortjes toch. NS creëert zelf een probleem maar onderkent dat probleem ook maar doet er gewoon niets aan. De dooddoener is dan dat het slechts een kleine groep mensen treft. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat in dit soort gevallen om het principe.
NS moet heel goed gaan nadenken welke effecten dit soort akkefietjes hebben op de beeldvorming over het bedrijf. Na het Fyra-fiasco en de corruptie in Limburg moet er hoognodig iemand aan het roer komen die de reputatie van NS voorop stelt. Dit soort klantonvriendelijke flauwekul moet ogenblikkelijk intern aangepakt worden. NS-ers moeten weer gaan begrijpen dat ze niet zijn besteld om klanten af te zetten. Kortom: fouten moeten worden hersteld en excuses moeten worden aangeboden. Verder moeten er eindelijk een oplossing komen voor de problemen met de tarifering wanneer op hetzelfde station door de plaatsing van de poortjes tariefmatige problemen ontstaan. En als die oplossing met gesloten poortjes niet gevonden kan worden dan verzint NS maar wat anders. Haal die poortjes dan maar weer weg.
Er lopen veel te veel onderwerpen op het forum waarin NS zich onmachtig toont om fouten toe te geven en problemen op te lossen. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeker wanneer het gaat om de reputatie van NS. Het zijn allemaal symptomen van een bedrijf waar het niet bepaald goed gaat.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het lijkt er nu op dat er een hele kudde paarden is uitgebroken.
Gelukkig zal het ongetwijfeld uitgebreid geëvalueerd gaan worden ...
Als je goedkoper wil reizen kan dat via Beverwijk maar sommige mensen voelen zich te goed om met een sprinter te reizen.
Wanneer NS de reis niet tegen het aangekondigde tarief van €17,30 (100 tariefeenheden) kan leveren maar in de praktijk doodleuk €19 euro (115 tariefeenheden) laat aftikken door het onnozele omchecken in Sloterdijk dan grenst dat aan oplichting. Dat mensen eventueel niet met een Sprinter zouden willen reizen heeft daar natuurlijk niets mee te maken. Mensen reizen zoals de reisplanner dat voorstelt en verwachten de prijs te betalen die de reisplanner opgeeft.
Het zou NS sieren de problemen toe te geven en op onderhavige stations de poortjes open te zetten tot het moment dat er een oplossing is voor het teveel betalen bij nodeloos omchecken. En zelfs dan is het voor de reizigers goed opletten dat ze niet per ongeluk uit- en inchecken op één van de inmiddels beruchte stations.
Ho ho, don't shoot the messenger Ik probeer alleen aan te geven dat je volgens de huisregels niet twee keer eenzelfde topic mag beginnen, maar er staat letterlijk gezien niks over meerdere dezelfde reacties.
bovenstaande dus
Door problerm is nog steeds niet opgelost. Ook vandaag weer heb ik vruchteloos bijna 2 uur (!!!!) met de klantenservice gecorrespondeerd via Messenger om te proberen mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. Het is niet gelukt. De nedewerker begreep er niets van. Wat nu en wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost? Ik wordt hier zo wanhopig van.
Dit hoef je niet in meerdere topics te zeggen.
1 keer is genoeg.
Sorry was een foutje. Niet zo onaardig reageren hè
Voegt dat clubje dan wat toe?
Wat vind jij diefstal? En waarom betrek je alleen Sloterdijk erbij? Misschien kunnen we een interessante discussie voeren, maar kom dan niet met een one-liner aan.
Of de NS er uiteindelijk wat mee doet, is een tweede. 😉
Diefstal?? Je betaalt met de gesloten poortjes nu precies voor het gereisde aantal kilometers. Tot nu toe maakte je een omrit zonder daarvoor te betalen.
Je bent nu op het forum! En daar zit ook niet-NS personeel. En verder hebben we ook geen glazen bol. :)
Dus kom eens met wat constructieve beargumentering. Tot dan beschouw ik deze discussie als waardeloos.
Zie onder andere https://forum.ns.nl/overige-producten-6/reis-duurder-nu-poortjes-op-amsterdam-sloterdijk-gesloten-zijn-45035 en https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/hoger-tarief-gouda-hoofddorp-als-je-reist-via-den-haag-cs-42439/index1.html.
Door het sluiten van de poortjes dwingt NS reizigers om uit- en in te checken wat tot te hoge tarieven leidt wanneer je via een toegestane reisroute reist die niet de kortste route is. NS is al jaren van dit probleem op de hoogte, maar heeft er desondanks voor gekozen de poortjes uitermate ongunstig te plaatsen, te sluiten en de reiziger niet erop te wijzen dat deze te veel betaalt voor diens reis.
Dat geldt al een flinke tijd al.
Dat geldt al een flinke tijd al.
Het gaat hier om een ander probleem.
Een reis van Schagen naar Den Haag Centraal bedraagt 100 tariefeenheden. NS adviseert hiervoor echter de route via Amsterdam Sloterdijk. Omdat die route langer is (115 tariefeenheden) leidt de gedwongen uit- en incheck op Sloterdijk tot een te hoog tarief. NS is al tijden bekend met dit probleem maar is nog altijd niet met een oplossing gekomen. Men vindt het zelfs niet nodig om de reiziger erop te attenderen dat deze te veel betaalt voor diens reis.
Als je goedkoper wil reizen kan dat via Beverwijk maar sommige mensen voelen zich te goed om met een sprinter te reizen.
Als AH in de folder zet dat een pot jam 1 euro kost, dan verwacht ik niet dat ik 1,50 moet betalen.
Als de reisplanner zegt dat een bepaalde reis, via Sloterdijk, me 17 euro kost, dan verwacht ik dus ook niet dat ik vervolgens 19 euro moet betalen.
Wanneer (theoretisch) de omgekeerde situatie was ontstaan door de poortjes, door omchecken betalen reizigers minder voor hun reis, dan was NS er als de kippen bij geweest om het lek te dichten.
Een andere optie is om reizigers weer net als vroeger verplicht via de kortste route te laten reizen.
Dat is inderdaad de beste oplossing. Gewoon de overstap in Sloterdijk veranderen naar omreizen. Dus via Sloterdijk reizen is dan geen overstap meer...neeeee via Sloterdijk reizen word dan gewoon een omweg maken. En daar ga je dan legaal meer voor betalen.
En wat NS daarna ook nog even mag gaan doen is eindelijk weer eens een fatsoenlijke intercity laten rijden tussen Haarlem en Alkmaar (zoals dat vroeger ook ging).
Dus dat er geweigerd word een oplossing te bedenken door ns is dus ook weer niet waar .
Het is de verkeerde volgorde der dingen. NS is uitgebreid voor dit probleem gewaarschuwd voordat de poortjes in Sloterdijk, Muiderpoort, Hilversum etc geplaatst werden. NS had dit probleem moeten oplossen VOORDAT de poortjes geplaatst werden.
Inmiddels zijn we jaren verder en heeft NS het probleem nog steeds niet opgelost. De moderators kunnen wel zeggen dat er aan gewerkt wordt maar dan lijkt het me hoog tijd dat ze eens met een tussenrapportage komen van wat die befaamde werkgroep van NS allemaal heeft uitgedacht. En als ze geen oplossing kunnen bedenken dan rest er niets anders dan de poortjes weer weghalen. Leuk geprobeerd. Jammer, maar helaas.
Een leuke test: als reizigers die met het probleem van kostenverhogende poortjes geconfronteerd worden, nu eens een passagepas aanvragen om dit te omzeilen?
Jullie hebben in ieder geval nog de mogelijkheid om met andere afdelingen in contact te komen, wij moeten het met jullie doen. Daarom is het denk ik beter reacties als bovenstaande bij die afdelingen neer te leggen, zij belemmeren jullie immers in je werk, wij niet.
Dat is geen geschiedenis. Dat is religie. Moeten we nu gaan bidden dat NS eindelijk eens gaat doen waarvoor ze op aarde is? En moeten we gaan bidden dat NS eindelijk mensen in dienst gaat nemen die snappen hoe klantvriendelijkheid werkt? Ik vind het allemaal getuigen van stuitende onkunde.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.