beantwoord

Stopplaats trein Heemstede-Aerdenout

  • 4 januari 2019
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 5
Sinds deze week valt me op dat de treinen op Heemstede-Aerdenout op beide sporen tot einde perron doorrijden. Is dit nieuw? Ik zag het op Leiden deze week ook bij de treinen naar Den Haag terwijl deze eerder veel dichterbij de trappen stopten
icon

Beste antwoord door Julian 4 januari 2019, 17:16

Sinds de nieuwe dienstregeling begin december rijden een aantal treinen standaard met 12 rijtuigen dubbeldekkertrein. Dat past precies langs het perron, maar de machinist moet dan wel helemaal naar het uiteinde doorrijden, anders staat een deel niet langs het perron.
Bekijk origineel

3 reacties

Sinds de nieuwe dienstregeling begin december rijden een aantal treinen standaard met 12 rijtuigen dubbeldekkertrein. Dat past precies langs het perron, maar de machinist moet dan wel helemaal naar het uiteinde doorrijden, anders staat een deel niet langs het perron.
Reputatie 5
Sinds de nieuwe dienstregeling begin december rijden een aantal treinen standaard met 12 rijtuigen dubbeldekkertrein. Dat past precies langs het perron, maar de machinist moet dan wel helemaal naar het uiteinde doorrijden, anders staat een deel niet langs het perron.

Deze treinen hadden geen 12 rijtuigen dubbeldekker, maar heb idee dat het in ieder geval in de spits een gewoonte is. Dank voor de uitleg 🙂
Oeps, ik heb domweg aangenomen dat het om de intercitytreinen ging, sorry.

Eveneens sinds begin december rijden er nieuwe sprintertreinen op dit traject. Deze treinen hebben kortere rijtuigen dan de oude sprinters die hier eerder reden, echter zullen veel machinisten deze treinen nog op de locatie neerzetten van de hoeveelheid rijtuigen van de oude lengte.
Toen maanden geleden de opleidingen van start gingen voor de machinisten, was er nog geen officiƫle handelswijze voor het berekenen waar de trein moest komen te staan. Daarom werd er gezegd: zet de trein maar neer zoals je de oude treinen ook neer zou zetten.
Inmiddels bestaat de omrekentabel voor de lengte wel, maar blijkbaar zijn er machinisten die nog niet daarvan op de hoogte zijn en zullen die dus verder doorrijden dan strikt noodzakelijk is.
Aangezien de treinen in de spits met 9 of 10 rijtuigen gepland zijn, zullen deze (net als de intercitytreinen van die lengte) heel erg ver doorrijden naar het einde, terwijl de treinen van die lengte bij het blauwe bord met de 7 of respectievelijk 8 neergezet zouden kunnen worden.
Kortom: nog een stuk gewenning van de machinist.

Reageer