beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wat jij wilt, maar ik heb toch iedere keer netjes binnen een dag antwoord gekregen van ProRail.
Ja, en dan gaat het net zo goed over tig schijven als via NS, dus ik denk niet dat het dan opeens anders is.
Hoe eens ik het ook met je ben dat NS, helemaal als ze dat belooft, tijdig met inhoudelijk antwoord moet komen, is mijn ervaring met ProRail wel dat men daar erg snel en fatsoenlijk antwoord geeft. Zowel directe contacten als via publiekszaken en vervoerdersdesk. Als je werkelijk antwoord wil zou ik het toch een kans geven.

Had ik ook graag gewild. Geef mij de naam en contactgegevens van de stationsmanager maar, dan los ik het wel met hem/haar op. Maar blijkbaar mag je die niet hebben als klant.

En dan krijgt die stationsmanager van één persoon ruim 100 telefoontjes en/of mailtjes omdat er op één van zijn/haar stations naar de mening van één reiziger iets niet goed hangt.

Een stationsmanager heeft een groot aantal stations onder zijn/haar hoede, die komt dan nooit meer aan werken toe..........
Dat is onzin, daar heeft de stationsmanager assistenten en secretaresses voor natuurlijk.

En niemand gaat voor zijn lol een stationsmanager bellen/mailen
Dat is onzin, daar heeft de stationsmanager assistenten en secretaresses voor natuurlijk.

En niemand gaat voor zijn lol een stationsmanager bellen/mailen

Niet voor de lol, maar bekijk de posts in dit topic eens........
Ja en dan ? Dan geeft hij wel antwoord, is het 1 telefoontje.

Maar nogmaals, daar heeft hij mensen voor.
Ik zie het al gebeuren dat men belt naar mijn firma.
  • Goedemorgen, met firma X, ik heb een probleem met het door u geleverde product Y.
  • Oh, wat vervelend, nee, daar kan ik niks aan doen, daar is de regiomanager verantwoordelijk voor, maar ik zal het doorgeven.
  • Weet u wat, als u mij nou de naam en de contactgegevens van uw regiomanager geeft, dan regel ik het wel direct met hem.
  • Nee, sorry, u mag niet weten hoe onze regiomanager heeft of hoe hij bereikbaar is, privacy enzo, weet u wel, en bovendien, stel je voor dat mensen hem zo maar gaan bellen, dan is het einde zoek.
  • Ja maar... dat is toch veel handiger, dat ik het hem zelf kan uitleggen, directe communicatie en transparantie enzo…
  • Nee, daar doen we niet aan, ik zet uw klacht door naar het team, en het team zet de klacht door naar de assistent-manager, en die zal het met de manager bespreken en heel misschien wellicht krijgt u dan over 2 maanden antwoord, als de manager tenminste niet te druk met andere dingen is. Goed geregeld toch? Kan ik nog wat anders voor u doen? Nee? Fijne dag nog meneer, en we zetten uw klacht door...
Kafka? Nee, een (naar eigen zeggen) klantgericht en service-gedreven bedrijf anno 2018.
Je berichten vallen niet alleen zo langzamerhand onder gespam @Pejeka , zijn off topic maar vallen ook in herhaling.......
Tis toch maar goed bedacht dat de stationsmanager niet rechtstreeks bereikbaar is voor klanten en deze community als filter dienst kan doen !
Reputatie 5
Ik zie het al gebeuren dat men belt naar mijn firma.
  • Goedemorgen, met firma X, ik heb een probleem met het door u geleverde product Y.
  • Oh, wat vervelend, nee, daar kan ik niks aan doen, daar is de regiomanager verantwoordelijk voor, maar ik zal het doorgeven.
  • Weet u wat, als u mij nou de naam en de contactgegevens van uw regiomanager geeft, dan regel ik het wel direct met hem.
  • Nee, sorry, u mag niet weten hoe onze regiomanager heeft of hoe hij bereikbaar is, privacy enzo, weet u wel, en bovendien, stel je voor dat mensen hem zo maar gaan bellen, dan is het einde zoek.
  • Ja maar... dat is toch veel handiger, dat ik het hem zelf kan uitleggen, directe communicatie en transparantie enzo…
  • Nee, daar doen we niet aan, ik zet uw klacht door naar het team, en het team zet de klacht door naar de assistent-manager, en die zal het met de manager bespreken en heel misschien wellicht krijgt u dan over 2 maanden antwoord, als de manager tenminste niet te druk met andere dingen is. Goed geregeld toch? Kan ik nog wat anders voor u doen? Nee? Fijne dag nog meneer, en we zetten uw klacht door...
Kafka? Nee, een (naar eigen zeggen) klantgericht en service-gedreven bedrijf anno 2018.

Er zit een verschil tussen een bedrijf dat (dure?) producten levert aan derden en een bedrijf dat dagelijks meer dan 1.000.000 reizigers heeft waarvan er ook veel klagen en velen klachten recht tegenover elkaar staan.

Als je een nieuwe porsche 911 GT2 RS koopt en daar een klacht over hebt dan is het inderdaad normaal dat men hun uiterste best doet voor jou, maar bij NS?

Ik ben van mening dat het wel beter kan, maar je moet ook niet te hoge verwachtingen hebben
Je berichten vallen niet alleen zo langzamerhand onder gespam @Pejeka , zijn off topic maar vallen ook in herhaling.......
Tis toch maar goed bedacht dat de stationsmanager niet rechtstreeks bereikbaar is voor klanten en deze community als filter dienst kan doen !

Als het vorig jaar november(!) gegeven antwoord accuraat was geweest, hadden TCA en klok nu al twee maanden op het juiste perrongedeelte gehangen in Helmond en had al dat over en weer geschrijf niet nodig geweest. Gewoon doen wat je zegt en menen wat je belooft, dan is er niks aan de hand.

Kleine suggestie van mijn kant:

Knip
Er zit een verschil tussen een bedrijf dat (dure?) producten levert aan derden en een bedrijf dat dagelijks meer dan 1.000.000 reizigers heeft waarvan er ook veel klagen en velen klachten recht tegenover elkaar staan.

Als je een nieuwe porsche 911 GT2 RS koopt en daar een klacht over hebt dan is het inderdaad normaal dat men hun uiterste best doet voor jou, maar bij NS?

Ik ben van mening dat het wel beter kan, maar je moet ook niet te hoge verwachtingen hebben

Als ik bij wish of alibaba iets koop dan weet ik dat ik geen high end product koop en inderdaad niet teveel mag verwachten. Echter de NS is op twee punten wel degelijk anders.
- NS is een monopolist, je kan dus niet voor betere service naar een andere aanbieder.
- NS is juist de duurste trein vervoerder in Nederland, dus daar zou je juist de meeste service verwachten.

Ik zie de NS niet als een Porsche dealer, maar voor het bedrag dat ik jaarlijks betaal verwacht ik toch wel een bepaald minimum aan service. Waar wat mij betreft het nakomen van je beloftes gewoon bij hoort.

De vergelijking met Porsche snap ik niet, vervang Porsche door fietsenmaker en je ziet dat het niet raar is te vewachten dat een bedrijf haar afspraken nakomt.

En volgens mij is het hele punt dat de NS weigert een inhoudelijk reactie te geven. Ik kan niet geloven dat het maanden moet kosten een zo'n simpel antwoord op te zoeken.

En mee eens dat het echte antwoord waarschijnlijk bij ProRail ligt, maar dan had de NS ook niet in eerste instantie een antwoord moeten geven. Al denk ik dat de NS op 'haar' stations echt wel invloed heeft op wat ProRail doet.
@marv87
Jammer dat ook nu weer de zwarte piet wordt toegespeeld richting NS. Dit geheel onterecht.
Het lijkt zelfs op een vorm van laster.
NS (lees: de Community) is slechts een doorgeefluik voor dit bericht.
De stations zijn niet van NS, deze is slechts een gebruiker.
De stationsmanager werkt niet bij NS maar bij ProRail.
Misschien verstandig van NS om bij dit soort stationsvragen gelijk door te verwijzen naar ProRail en er zelf niet tussen te gaan zitten.
Reputatie 5
Badge
@marv87
Jammer dat ook nu weer de zwarte piet wordt toegespeeld richting NS. Dit geheel onterecht.
Het lijkt zelfs op een vorm van laster.
NS (lees: de Community) is slechts een doorgeefluik voor dit bericht.
De stations zijn niet van NS, deze is slechts een gebruiker.
De stationsmanager werkt niet bij NS maar bij ProRail.
Misschien verstandig van NS om bij dit soort stationsvragen gelijk door te verwijzen naar ProRail en er zelf niet tussen te gaan zitten.

Is dat zo? Als je op google zoekt op "stationsmanager" kom je, behalve een aantal topics hier op de community, ook vacatures tegen die spreken over "stationsmanager bij NS stations". Kan zijn dat dat allemaal verouderd is natuurlijk.

Hoe dan ook, ik vond dit topic niet om aan te zien, dus ik heb het maar zelf even op Twitter gevraagd. ProRail zegt van niks te weten : Twitter
Stationsmanager is een NS functie, bij ProRail heet het anders. Zit een aardige eindverantwoordelijke bij ProRail overigens, ik weet niet bij wie @Miriam NS nu bezig is? R. N. toevallig?
Stationsmanager is een NS functie, bij ProRail heet het anders.

Inderdaad, mijn excuses.
De functie contractmanager stations is een ProRail functie. De verwarring ontstond omdat ze eventueel het plan hebben deze functie ook stationmanager te gaan noemen.
Maar zo ver is het nog niet.
God 2 stationsmanagers en dan nog afhankelijk zijn van klanten voor het melden van gebreken 😀
Update: Zoals aangegeven in de vorige update ben ik op het moment in direct contact met ProRail. Ik heb hierin contact met verschillende personen en heb nog geen terugkoppeling ontvangen. Dit ligt intern bij ProRail en zij zijn op zoek naar de verantwoordelijke project manager die destijds hier ook mee bezig is geweest. Zodra ik meer weet zal ik jullie informeren.

@Henk_NL Ik ben niet in contact met R.N.
Okay. Mocht je weer geen terugkoppeling krijgen, laten we dan even DM'en, stuur ik je wat informatie waarom ik die vraag stelde en contactgegevens :)

@Stoomman Typefoutje, kan gebeuren, geen probleem 😎
Update: Zoals aangegeven in de vorige update ben ik op het moment in direct contact met ProRail. Ik heb hierin contact met verschillende personen en heb nog geen terugkoppeling ontvangen. Dit ligt intern bij ProRail en zij zijn op zoek naar de verantwoordelijke project manager die destijds hier ook mee bezig is geweest. Zodra ik meer weet zal ik jullie informeren.

@Henk_NL Ik ben niet in contact met R.N.

Nogmaals Miriam, ik waardeer jouw inzet ten zeerste, dus daar geen kwaad woord over.

Maar verder begint dit verhaal vreemder en vreemder te worden.

Vorig jaar november stelde ik een (in mijn ogen) simpele vraag, ik kreeg ook netjes antwoord: het wordt in het tweede kwartaal van 2018 geregeld. Allemaal prima, ik heb dit topic daarna ook lange tijd met rust gelaten in de verwachting dat het geregeld zou worden.

Maar het werd niet geregeld, dus rappelleerde ik.

En nou moet ik heus geloven dat heel ProRail doet alsof zijn neus bloedt en gewoonweg niet thuis geeft en dat de verantwoordelijke projectmanager van "destijds" (lees: afgelopen november) opeens onvindbaar is? Want die is opeens spoorloos(!) verdwenen, naar Timboektoe vertrokken, houdt zich schuil in de archiefkamer?

Het wordt met de dag idioter.

ALs NS of ProRail over elke simpele vraag van klanten zo lang doet, rijst bij mij toch langzamerhand de vraag hoe klantgericht en hoe efficiënt die organisaties zijn.
Ze zullen op zoek zijn naar de naam en niet naar de man zelf, maar het is inderdaad een bizar verhaal dat zulke simpele vragen zo uit de hand lopen.

Er is toch gewoon vastgelegd wie voor wat en waar verantwoordelijk is ? Zo duurt elke vraag over welk project dan ook maanden.
Ze zullen op zoek zijn naar de naam en niet naar de man zelf, maar het is inderdaad een bizar verhaal dat zulke simpele vragen zo uit de hand lopen.

Er is toch gewoon vastgelegd wie voor wat en waar verantwoordelijk is ? Zo duurt elke vraag over welk project dan ook maanden.

Maar... Miriam of haar collega kan toch gewoon nakijken wie in november 2017 het antwoord heeft gegeven dat het in het tweede kwartaal 2018 geregeld zou worden? Net zo goed als dat ik op mijn werk terug kan kijken in mijn mail met wie ik over bepaalde zaken heb gecommuniceerd? Dus dan is die naam toch niet opeens "zoek"?
Dat lijkt me ook ja. Maar blijkbaar heeft iemand anders die toezegging gedaan aan die persoon.
Dat lijkt me ook ja. Maar blijkbaar heeft iemand anders die toezegging gedaan aan die persoon.
En dus krijg ik over twee weken waarschijnlijk weer een berichtje van Miriam dat ze opnieuw een rappel heeft gestuurd, maar helaas, helaas, nog geen reactie en heus, ze zitten er bovenop, maar het is nog even afwachten, maar we houden je op de hoogte.

Inmiddels is de toegezegde datum dan al weer een kwartaal geleden, en het zou me niet verwonderen als aan het eind van het jaar nog steeds niks concreets gemeld kan worden.

Heus, ik bedoelde met dit topic echt geen eindeloze discussie te starten, ik stelde een vraag, kreeg na wat vijven en zessen een antwoord en dacht daar op te kunnen vertrouwen. Bleek niet zo te zijn, en sindsdien is het gewoon een raar verhaal, medewerkers die opeens onvindbaar zijn, niemand weet meer wie nou welke toezegging heeft gedaan, niemand antwoordt meer, de stationsmanager mag je niet benaderen, je mag zelfs zijn naam niet weten, want o hemel, zijn privacy, echt... Kafka had het niet beter kunnen verzinnen.
Is de stationsmanager al wakker/terug van vakantie/klaar om te reageren? Want zo schiet het natuurlijk niet op. Leuk dat de moderatoren regelmatig mailtjes sturen aan die mensen, en om een reactie vragen, maar dat hoor ik inmiddels alweer twee maanden, en blijkbaar heeft noch de stationsmanager, noch één van zijn medewerkers, inmiddels gereageerd.

Is dit dan die organisatie die zo nodig geprivatiseerd moest worden om vooral snel te kunnen inspelen op klantbehoefte, transparant en met korte lijnen, en vooral sneller kunnen schakelen met de klanten (reizigers)?

Tjee... in de ouderwetse bureaucratische tijd zat er gewoon een stationschef op mijn station, die ik ook gewoon direct kon benaderen (in tegenstelling tot nu, want die mensen moeten blijkbaar anoniem blijven), en anders kon je het aankaarten bij ander personeel op het station.

Waar is dan die beloofde kortlijnige, makkelijk benaderbare en voor commercieel ingestelde organisatie nu?