beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Ik begrijp dat je graag een reactie wenst in dit topic en dat is terecht. Ik doe mijn best en zo ook de stationsmanager, maar op een gegeven moment kunnen wij ook niet meer dan dat. Zoals ik aangaf heb ik ook persoonlijk contact gehad met verschillende contactpersonen, maar ook ik ontvang geen verdere reactie. Als ik kon achterhalen wie destijds de verantwoordelijke projectmanager is geweest dan had ik dat uiteraard gedaan, maar ik kan niet in de systemen van ProRail kijken. Ik heb gisteren nogmaals een reminder verzonden, maar weet niet of ik nog reactie ga ontvangen. Je geeft aan dat je graag iemand direct wil benaderen, dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met ProRail. Ondertussen blijf ik mijn best doen.
Ik begrijp dat je graag een reactie wenst in dit topic en dat is terecht. Ik doe mijn best en zo ook de stationsmanager, maar op een gegeven moment kunnen wij ook niet meer dan dat. Zoals ik aangaf heb ik ook persoonlijk contact gehad met verschillende contactpersonen, maar ook ik ontvang geen verdere reactie. Als ik kon achterhalen wie destijds de verantwoordelijke projectmanager is geweest dan had ik dat uiteraard gedaan, maar ik kan niet in de systemen van ProRail kijken. Ik heb gisteren nogmaals een reminder verzonden, maar weet niet of ik nog reactie ga ontvangen. Je geeft aan dat je graag iemand direct wil benaderen, dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met ProRail. Ondertussen blijf ik mijn best doen.
Miriam, mijn woorden van kritiek waren (nogmaals) zeker niet tegen jou bedoeld, echt petje af hoe je je blijft inzetten.

Ik wacht maar weer geduldig af... en hoop dit topic zeer snel tot de geschiedenis te kunnen verwijzen omdat het opgelost is.

Maar aan jou alle dank voor je inzet.
Bedankt voor je reactie Pejeka.

Na veel over en weer gemail is er eindelijk duidelijkheid in het team dat hier verantwoordelijk voor is. Ik ben nu in afwachting van een reactie, maar weet dat ik nu in ieder geval de juiste persoon te pakken heb. Hopelijk weten we nu ook snel meer.
Bedankt voor je reactie Pejeka.

Na veel over en weer gemail is er eindelijk duidelijkheid in het team dat hier verantwoordelijk voor is. Ik ben nu in afwachting van een reactie, maar weet dat ik nu in ieder geval de juiste persoon te pakken heb. Hopelijk weten we nu ook snel meer.

Nogmaals met alle waardering voor jouw inzet, maar het verhaal blijft natuurlijk bizar. Waarom moet het maanden duren om binnen de eigen organisatie te weten wie waarvoor verantwoordelijk is? En waar is die persoon dan gebleven die toegezegd had dat in kwartaal 2 van 2018 alles geregeld zou zijn? Met de noorderzon vertrokken, in lucht opgelost, en niemand van zijn collega's nam de planning over?

Maar goed, ik blijf benieuwd.
Krijg inmiddels veel zin om dit topic door te sturen naar een programma als "Kannie waar zijn"... niet om jou, Miriam, daarin belachelijk te maken, want hij bent de enige die wel serieus aan de gang is gegaan, maar de rest van het verhaal wordt toch inmiddels wat belachelijk...
Ik begrijp je Pejeka en had dit ook graag anders gezien. Helaas heb ik nog geen reactie van de projectmanager ontvangen. Vanaf morgen ben ik met vakantie en zal ik al het contact met ProRail overdragen aan een collega moderator die dit topic in beheer zal houden.
Update: Zoals Miriam vorige week al aangaf is ze momenteel met vakantie en neem ik dit topic voor nu waar. We hebben echter nog geen reactie gekregen van de persoon die betrokken moet zijn geweest met de verplaatsing.
Update: Ik heb nog steeds geen update ontvangen en hem een reminder gestuurd.
Wordt dit niet een beetje belachelijk, dat een simpele vraag die eerst beantwoord leek, zelfs na maanden en maanden nog geen inhoudelijke reactie krijgt? En dat het enige dat je teruggekoppeld krijgt is: tja, we hebben nog een reminder gestuurd, maar nog steeds geen antwoord? En nogmaals, alle lof voor de moderatoren die toch steeds zich inzetten, maar heus, dit gaat toch nergens meer over?
Het schiet niet erg op met de antwoorden, om het zachtjes uit te drukken. Leve de privatisering. Alles zou minder ambtelijk worden, snellere respons, klantgerichter, want tjee, dat "oude" staatsbedrijf was toch maar een ambtelijke en dinosaurusachtige kolos, die te ver van de klant af stond, nee, privatiseren moesten we, één groot feest voor de klanten, want alles beter geregeld en communicatie minder ambtelijk. Nou, als ik dit topic dan bekijk, waarin ik een jaar geleden een redelijk simpele vraag stelde en er nog steeds geen afdoend antwoord is, vraag ik me toch af in hoeverre dat dan klopt. Sorry hoor, maar dit slaat nergens meer op.

Je mag als tegenwoordige reiziger niet eens weten wie je stationsmanager is, laat staan hoe die te bereiken is, want dat schijnt privacy-gevoelig te zijn (hoe belachelijk is dat..., alsof het iets met persoonlijke privacy te maken heeft als je de manager van een bedrijf beroepsmatig wilt kunnen bereiken), dus ben je veroordeeld tot fora als dit forum om antwoord te krijgen, en de mensen/moderatoren hier doen hun best, dat wil ik absoluut niet betwisten, maar de organisatie geeft doodleuk geen antwoord. Hoe klantgericht is NS eigenlijk nog?
Ik denk dat de NS wel klantgericht bezig is in deze aangezien ze toch steeds maar weer achter een antwoord voor jou aangaan, echter lijkt er bij derden vandaan geen medewerking te zijn om een antwoord te kunnen geven.

Dus het telefoonnummer van de station manager zal je hierin ook niet verder helpen.

Wellicht is het terug plaatsen van de treinlengteborden een makkelijker opgave met het ook het gewenste resultaat ;)

Maar ja, hoe lang duurt die aanvraag, beslissing, uitvoering door ProRail ?

Ik ben bang dat je geduld nog even op de proef wordt gesteld.
Badge +3
Wellicht is het terug plaatsen van de treinlengteborden een makkelijker opgave met het ook het gewenste resultaat ;)
Nee, want het hele probleem is dat de treinen tegenwoordig op het nieuwe (verlengde) deel van het perron stoppen, en daar geen schermen staan/hangen. Die bevinden zich helemaal aan de andere kant, waar dus geen treinen meer stoppen... en moeten dus alleen maar verplaatst worden. Gaat volgens mij overigens maar over één scherm (met klok), in de richting Eindhoven.

Wellicht is het terug plaatsen van de treinlengteborden een makkelijker opgave met het ook het gewenste resultaat ;)Nee, want het hele probleem is dat de treinen tegenwoordig op het nieuwe (verlengde) deel van het perron stoppen, en daar geen schermen staan/hangen. Die bevinden zich helemaal aan de andere kant, waar dus geen treinen meer stoppen... en moeten dus alleen maar verplaatst worden. Gaat volgens mij overigens maar over één scherm (met klok), in de richting Eindhoven.

Maar als je hiermee de treinen weer op de oude plaats laat stoppen dan bereik je toch hetzelfde Robert B ?
Badge +3
Maar als je hiermee de treinen weer op de oude plaats laat stoppen dan bereik je toch hetzelfde Robert B ?
Tja, inderdaad. Dan hadden dat perron helemaal niet hoeven verlengen.

Geen idee waarom dat zo gedaan is, maar dat weet @Pejeka misschien? Vertreksein zal wel ergens te ver weg zijn dan, want het station ligt min of meer in een bocht.

De sprinters zijn in ieder geval maar FLIRT-3 soms (of twee van die dingen)...

Maar als je hiermee de treinen weer op de oude plaats laat stoppen dan bereik je toch hetzelfde Robert B ?Tja, inderdaad. Dan hadden dat perron helemaal niet hoeven verlengen.

Geen idee waarom dat zo gedaan is, maar dat weet @Pejeka misschien? Vertreksein zal wel ergens te ver weg zijn dan, want het station ligt min of meer in een bocht.

De sprinters zijn in ieder geval maar FLIRT-3 soms (of twee van die dingen)...

Dat hele perron had niet verlengd hoeven worden, want het bestaande perron was lang genoeg om lange intercity's en sprinters te kunnen faciliteren, maar bij de verbouwing van het station heeft men ervoor gekozen om er desondanks een nieuw stuk perron bij te maken. Prima, maar zorg dan ook dat de voorzieningen als CTA en klok ook op dat nieuwe gedeelte komen, waar de treinen tegenwoordig stoppen, en niet ergens hangen waar tegenwoordig hooguit het achterste deel van een (lange) trein nog stopt.
@Pejeka Management dat zich in toenemende mate onbereikbaar opstelt is een algemene trend.
Je ontvangt brieven waarbij het adres van de afzender niet meer wordt vermeld, mails waarop je niet kunt reageren, telefoontjes met een 000 nummer etc. Je wordt verwezen naar een ingehuurde Klantenservice, die zich, mocht die al bereikbaar zijn, in een ver buitenland blijkt te bevinden.
Het is helaas de prijs van de vooruitgang, contact met de klant is te duur geworden. Eerlijk gezegd is het ook diezelfde klant, die het product/ de dienst zo goedkoop mogelijk wil verkrijgen. Dus....
Zo’n verschrikkelijke partner is ProRail niet hoor 😞
Badge +3
Zo’n verschrikkelijke partner is ProRail niet hoor :(
Maar die hebben ook weer met onderaannemers e.d. te maken. Zie http://www.nvdo.nl/nieuws/project-vervanging-wisselverwarming-vertraagd-4773 en zo.

Off-topic maar een kennis van me (al een tijd niet gesproken) is gillend weggelopen ooit bij ProRail of wie die wissels ook deed (VolkerRail of NedRail was het volgens mij).

Och ja, als een CTA+klok verplaatsen naar een zinnig punt op het perron al te veel gevraagd is.

Oh, en als ik toch off-topic ga dan ook dit nog even..
https://twitter.com/Nsdefect/status/1043153267608485894 (stationsmeubilair Overvecht) 😥
Geen zorgen, ik ken zowel NS als ProRail vrij goed. Vandaar dat ik het flauw vind om, vaak op basis van aannames, allerlei haat richting ProRail te plaatsen. Het is niet constructief en maakt de sfeer er niet beter op. De klant is klant van NS en heeft weinig van doen met leveranciers van NS. Want dat is ProRail feitelijk.

Is in dit topic het wankele punt NS of ProRail? Volgens mij hebben we veel te weinig informatie om dat überhaupt te beoordelen. In het forumverleden is reeds eerder gebleken dat er ook heel veel binnen NS blijft hangen en de externe organisatie helemaal niet correct bereikt.
Reputatie 7
Badge
1 ding vind ik wel jammer van ProRail. En dat is dat ze werkzaamheden soms onhandig inplannen. 😞
@Henk_NL kijk er misschien overheen, maar ik zie niet waar Pro Rail als een verschrikkelijke partner wordt afgeschilderd
Reageerde met opzet algemeen, niet zo’n zin in opnieuw allerlei aanvallen, sorry. Laat dat antwoord dus graag even in het midden.
Mogelijk gebrek aan historische kennis mijnerzijds om gevoeligheden te kunnen plaatsen.
Topicstarter @Pejeka is al vele malen geadviseerd zelf eens contact op te nemen met ProRail, is die weg nu al eens bewandelt ?
Als het nu allemaal zo belangrijk is, kan je er zelf ook wat aan doen, lijkt mij zo......
Zo’n verschrikkelijke partner is ProRail niet hoor :(
Heb ik ook niet gezegd echter is de tijd tussen plannen en de uiteindelijke uitvoering van veranderingen wel lang. Dit zal vast ook met procedures te maken hebben die doorlopen moeten worden en die kosten dan een hoop tijd.