beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Bij deze weer even mijn wekelijkse bericht, ik heb nog geen extra informatie voor je Pejeka. Nu zullen de feestdagen/kerstvakantie hier ook invloed op hebben, maar ik hoop dat ik je snel een terugkoppeling kan geven.

Ja, want toen ik het bericht plaatste, bijna 8-9 maanden geleden, waren de kerstdagen natuurlijk al in zicht, dus tja...

Het begint de vorm van een klucht aan te nemen.
Reputatie 7
Badge
Ja, maar moet je zo'n vraag dan in behandeling nemen ? Dat schept wel verwachtingen.
Ja oke, dat is misschien niet zo handig.
Maar Pejeka weet zelf ook wel heel goed dat ProRail over dit soort zaken gaat.
Ik ga weer even een reminder sturen naar de stationsmanager en hoop dat zij ons wat meer informatie kan geven.
Ik ga weer even een reminder sturen naar de stationsmanager en hoop dat zij ons wat meer informatie kan geven.

Miriam, ik waardeer je inzet en vasthoudendheid richting je interne organisatie. Dat voorop. Dus ik vind jou top.

Maar tegelijkertijd wil het er bij mij niet in waarom er na 8 maanden of meer nog steeds geen enkele reactie is. Als mijn bedrijf zo zou omgaan met klanten, konden we morgen het licht uit doen, de deur op slot en dat was het dan.

Wat dóet die stationsmanager eigenlijk de hele dag, dat die het zó enorm ontzettend ontstellend druk heeft dat die zelfs in 8 maanden tijd nog geen inhoudelijke reactie kan geven? Ben wel eens benieuwd ondertussen.
Reputatie 7
Badge
Ja, maar je bent als treinreiziger, zoals hier vaak aangegeven, geen directe klant van Pro Rail.
Overigens vind ik het opmerkelijk dat Pro Rail op de website op de eerste plaats en nadrukkelijk informatie verstrekt aan reizigers.

Ach boeien. Pejeka vraagt nu gewoon naar de bekende weg.
Reputatie 7
Badge
.Wat dóet die stationsmanager eigenlijk de hele dag, dat die het zó enorm ontzettend ontstellend druk heeft dat die zelfs in 8 maanden tijd nog geen inhoudelijke reactie kan geven? Ben wel eens benieuwd ondertussen.

is er wel een stationsmanager?
Badge +3
Heb het al eerder gezegd, maar @Pejeka (ik zie 2 accounts van je met die naam?) heeft wel gelijk!

De situatie is bekend, zou opgelost worden (Q2-2018) maar er gebeurt weinig of niets.

Overvecht hetzelfde eigenlijk. Maar goed, daar zijn kabels in de grond gevonden die het (her)plaatsen van meubilair verhinderen of zoiets. 🤔

Vaag verhaal, maar ben geen aannemer en als ik het wel was had ik het druk natuurlijk. Een schilder voor je huis kan je op dit moment aanvragen en dan komt die op zijn vroegst na de winter (hopelijk ergens in 2019) eens langs. Want die zijn overal aan het klussen en onderaannemers zeggen ook keihard nee wegens personeelstekorten.

Misschien dat ProRail ook zoiets hanteert voor Helmond? Men went er wel aan en later maken we het beter. Vooralsnog stal je dus je fiets, loopt door poortjes (die zijn er wel geplaatst) het perron op en kijkt maar op je horloge/telefoon voor de tijd en wanneer je trein komt...
Feestdagen zijn voorbij (en alsnog iedereen hier, vooral de moderatoren, alle goeds voor 2018). Dus ben benieuwd of er al wat voortgang te melden is in dit topic?
Reputatie 7
Badge
Heb het al eerder gezegd, maar @Pejeka (ik zie 2 accounts van je met die naam?) heeft wel gelijk.

De situatie is bekend, zou opgelost worden (Q2-2018) maar er gebeurt weinig of niets.

Overvecht hetzelfde eigenlijk. Maar goed, daar zijn kabels in de grond gevonden die het (her)plaatsen van meubilair verhinderen of zoiets. 🤔


Vaag verhaal, maar ben geen aannemer en als ik het wel was had ik het druk natuurlijk. Een schilder voor je huis kan je op dit moment aanvragen en dan komt die op zijn vroegst na de winter (hopelijk ergens in 2019) eens langs. Want die zijn overal aan het klussen en onderaannemers zeggen ook keihard nee wegens personeelstekorten.

Misschien dat ProRail ook zoiets hanteert voor Helmond? Men went er wel aan en later maken we het beter. Vooralsnog stal je dus je fiets, loopt door poortjes (die zijn er wel geplaatst) het perron op en kijkt maar op je horloge/telefoon voor de tijd en reisplanner.

Uh....wat is je punt? 😑
Bedankt Pejeka, voor jou ook alle goeds voor 2018!

Ik heb nog geen bericht van de stationsmanager ontvangen en ik begrijp je volledig, dit duurt te lang. Ik heb gekeken of ik dit proces kan versnellen, maar we zijn hierin echt afhankelijk van het contact tussen de stationsmanager en ProRail.
Bedankt Pejeka, voor jou ook alle goeds voor 2018!

Ik heb nog geen bericht van de stationsmanager ontvangen en ik begrijp je volledig, dit duurt te lang. Ik heb gekeken of ik dit proces kan versnellen, maar we zijn hierin echt afhankelijk van het contact tussen de stationsmanager en ProRail.


Nogmaals waardering voor je inzet, maar ik vind het langzamerhand een farce worden, moet het echt bijna een jaar duren voordat je gewoon een antwoord krijgt? Ik zou zeggen: geef me het email-adres van die stationsmanager eens, dan stuur ik zelf wel een email. Of mag dat niet? En zo nee, waarom niet?
Reputatie 7
Badge
Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.


Wat ben je negatief. 😑 Waarom contacteer je ProRail niet gewoon even?
Update: Ik heb een reactie ontvangen Pejeka. ProRail heeft aangegeven dat ze het infoplusbord gaan verplaatsen richting het nieuwe gedeelte van het perron. De exacte uitvoeringsdatum hiervan is nog niet bekend, maar dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal zijn.

Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.
Wat ben je negatief. 😑 Waarom contacteer je ProRail niet gewoon even?

Ik ben geen klant van ProRail. En zolang de moderatoren weigeren me even netjes door te geven bij wie ik dan moet zijn van ProRail, bedank ik ervoor om me te melden bij een callcenter-persoon die ook van niks weet en dan het hele circus opnieuw te beginnen.
Reputatie 7
Badge
: geef me het email-adres van die stationsmanager eens, dan stuur ik zelf wel een email. Of mag dat niet? En zo nee, waarom niet?gelukt....:D uit de winterslaap
Ziet er nu naar uit dat hier geen sprake is van een tragikomedie, maar eerder van een klein drama met komische noten !
Update: Ik heb een reactie ontvangen Pejeka. ProRail heeft aangegeven dat ze het infoplusbord gaan verplaatsen richting het nieuwe gedeelte van het perron. De exacte uitvoeringsdatum hiervan is nog niet bekend, maar dit zal naar verwachting in het tweede kwartaal zijn.

Heel erg bedankt Miriam, ik wacht vol spanning af. Maar bedankt voor jouw inzet!
Ziet er nu naar uit dat hier geen sprake is van een tragikomedie, maar eerder van een klein drama met komische noten !
Vind er niks komisch aan, zoals NS me aan het lijntje heeft gehouden.
Ik merk nog weinig van de aanpassingen, en er is ook nog geen begin mee gemaakt, is er al meer concreets te zeggen over planning?
Badge +3
Tweede kwartaal is natuurlijk nog vers, dus geduld tot eind juni dan maar :?
Een consumentenorganisatie zal hoogswaarschijnlijk concluderen dat je je "klacht" bij de verkeerde organisatie hebt ingediend, zoals door is mij weken geleden al is aangegeven.
Niet een vervoerder gaat over de CTA bak en/of klok te Helmond, maar ProRail als eigenaar.
Maar ook nu geef je wederom, wederom aan dat je daar niet zelf mee in contact wil treden........
Tsja, dan houd het toch op, niet waar ?
Ondertussen is heel Helmond en omstreken na een jaartje wel gewend aan de veranderde stopplaats. Is de trein in zicht, en dat is te Helmond prima te zien, stapt men op en loopt evt wat nasr voren. Ik zie het probleem niet.

Het "beste antwoord" mag wel eens worden aangepast want niet de treindienstleider bepaald de plek van stoppen, maar de machinist.
Reputatie 7
Badge
Perron23Jouw reacties vond ik, al dan niet bedoeld, meer dan eens komisch. Beschouw het als een compliment.


Jij ook al. Ik dacht dat ik de enige was die een paar keer moest lachen om de posts van Pejeka. 🤣
Ondertussen is heel Helmond en omstreken na een jaartje wel gewend aan de veranderde stopplaats. Is de trein in zicht, en dat is te Helmond prima te zien, stapt men op en loopt evt wat nasr voren. Ik zie het probleem niet.

Het "beste antwoord" mag wel eens worden aangepast want niet de treindienstleider bepaald de plek van stoppen, maar de machinist.


Het gaat niet om de veranderde stopplaats, maar dat het logisch zou zijn de CTA en de klok e.d. dan ook te verplaatsen naar de nieuwe stopplaats, in plaats van die te laten hangen op een gedeelte van het perron dat nu zo goed als ongebruikt is en waar die onzichtbaar zijn voor de mensen die op de nieuwe stopplaats staan. Maar dat had je geweten als je het hele topic zou hebben gelezen, toch?
Een consumentenorganisatie zal hoogswaarschijnlijk concluderen dat je je "klacht" bij de verkeerde organisatie hebt ingediend, zoals door is mij weken geleden al is aangegeven.
Niet een vervoerder gaat over de CTA bak en/of klok te Helmond, maar ProRail als eigenaar.
Maar ook nu geef je wederom, wederom aan dat je daar niet zelf mee in contact wil treden........
Tsja, dan houd het toch op, niet waar ?

Als NS in haar allereerste reactie vorig jaar november zou hebben gezegd: "Sorry, wij gaan hier niet over, maar hier is het adres waar je wel moet zijn" had ik allang de andere weg bewandeld. Maar kom niet, na eerst allerlei beloftes te hebben gedaan die niet waargemaakt worden, en allerlei kulverhalen over mensen die niet bereikbaar zijn en waarvan je de zakelijke gegevens niet mag weten, omdat ze anders in hun privacy aangetast worden, dan opeens op het idee dat ik zomaar bij een andere organisatie moet zijn. Zeg dat dan gelijk. Dan was dit topic na 3 postjes afgesloten geweest in november 2017, of niet?