beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Zoals ik tegen Perron23 al zei reageerde ik in het algemeen en niet op iemand specifiek, dus als je dat niet hebt gezegd, dan hoef je je door mijn opmerking ook niet aangesproken te voelen 🙂

Zo’n verschrikkelijke partner is ProRail niet hoor :(Heb ik ook niet gezegd echter is de tijd tussen plannen en de uiteindelijke uitvoering van veranderingen wel lang. Dit zal vast ook met procedures te maken hebben die doorlopen moeten worden en die kosten dan een hoop tijd.

Ik heb mijn vraag in november 2017 gesteld. Toen kreeg ik netjes antwoord: tweede kwartaal 2018 zou het geregeld worden. Fijn, zei ik toen, prettig dat het geregeld wordt. Maar het tweede kwartaal van 2018 is gekomen en is gegaan en nog steeds is er niks geregeld. Dus ik informeerde wanneer het dan wél geregeld zou worden. En sindsdien word ik al maandenlang afgescheept met stationsmanagers die niet bereikbaar zijn of die niet antwoorden (laat staan dat ik überhaupt mag weten wie de manager van "mijn" station is), goedwillende moderatoren die links en rechts informeren en ook geen antwoord krijgen, enz. Waar slaat dat nou op? M'n rug op met de procedures en de ambtelijke molen. Privatisering toch, was toch nodig om juist een einde te maken aan die ambtelijkheid en vooral sneller en transparanter te kunnen communiceren met de klant? ik merk er verdraaid weinig van. Stationchefs (tegenwoordig "manager" geheten) die zich verbergen achter een scherm van privacy en onbereikbaarheid, toezeggingen die niet waar worden gemaakt en als je dan rappelleert, is er niemand thuis, kortom, ambtelijkheid ten top, nog erger dan vóór de tijd van de privatisering. Is het nou zo moeilijk een antwoord te geven op de simpele vraag die ik heb gesteld? Moet dat écht bijna een jaar duren en dan nog steeds geen duidelijkheid?
@Pejeka, mijn reactie was puur als reactie op Henk_NL en niet op het verhaal van het topic, daar had ik met een eerder bericht al op gereageerd.
Snap er ondertussen helemaal niets meer van en ga ook geen enkele moeite meer doen om er nog iets van te begrijpen.☺️
Topicstarter @Pejeka is al vele malen geadviseerd zelf eens contact op te nemen met ProRail, is die weg nu al eens bewandelt ?
Als het nu allemaal zo belangrijk is, kan je er zelf ook wat aan doen, lijkt mij zo......

Jij denkt dat een particulier eerder antwoord krijgt dan een medewerker van NS ?
Dat zou wel treurig zijn.

Ik snap gewoon niet waarom het allemaal zolang moet duren.
Snap er ondertussen helemaal niets meer van en ga ook geen enkele moeite meer doen om er nog iets van te begrijpen.☺️
Het is heel simpel. In november 2017 stelde ik de vraag of de voorzieningen als klok en TCA zouden kunnen worden verplaatst naar het gedeelte van het nieuw aangelegde perron waar de treinen in Helmond tegenwoordig stoppen. Ik kreeg toen netjes antwoord dat dat in het tweede kwartaal van 2018 zou worden geregeld. Nou, helemaal prima, dus ik heb het topic daarna ook als gesloten beschouwd en het is een tijdje niet actief geweest. Maar het tweede kwartaal van 2018 kwam, en was bijna halfweg voorbij, en nog steeds was er niks te merken van de toegezegde aanpassingen. Dus toen ben ik weer gaan informeren hier. En sindsdien zijn stationsmanagers blijkbaar al máánden onbereikbaar, andere verantwoordelijken ook, en krijg je gewoon geen antwoord, behalve dan dat de moderatoren maar weer eens een mailtje hebben gestuurd als herinnering. Nou, dat helpt dus ook geen biet, blijkbaar. Zelf mag je geen contact opnemen met de stationsmanager, sterker nog, je mag niet eens weten wie de stationsmanager is, want dat is blijkbaar een flagrante schending van de privacy van die arme man of vrouw. Alsof ik hem of haar dan zou gaan stalken of zoiets, of voor hun privéwoning op de loer zou gaan liggen. Volgens mij is het heel normaal dat je mag weten wie de manager is van een organisatie waar je klant bent, maar bij de NS dus niet.

Maar goed. Kan iemand me nou eindelijk eens zeggen waarom de voorzieningen, zoals in 2017 toegezegd, niet in het tweede kwartaal van 2018 zijn aangepast, en kan iemand me nou eens een keer zeggen wanneer het dan wél gebeurt?
@Pejeka Management dat zich in toenemende mate onbereikbaar opstelt is een algemene trend.
Je ontvangt brieven waarbij het adres van de afzender niet meer wordt vermeld, mails waarop je niet kunt reageren, telefoontjes met een 000 nummer etc. Je wordt verwezen naar een ingehuurde Klantenservice, die zich, mocht die al bereikbaar zijn, in een ver buitenland blijkt te bevinden.
Het is helaas de prijs van de vooruitgang, communicatie met de klant is te duur geworden. Eerlijk gezegd is het ook diezelfde klant, die het product/ de dienst zo goedkoop mogelijk wil verkrijgen. Dus....
@Pejeka Management dat zich in toenemende mate onbereikbaar opstelt is een algemene trend.
Je ontvangt brieven waarbij het adres van de afzender niet meer wordt vermeld, mails waarop je niet kunt reageren, telefoontjes met een 000 nummer etc. Je wordt verwezen naar een ingehuurde Klantenservice, die zich, mocht die al bereikbaar zijn, in een ver buitenland blijkt te bevinden.
Het is helaas de prijs van de vooruitgang, contact met de klant is te duur geworden. Eerlijk gezegd is het ook diezelfde klant, die het product/ de dienst zo goedkoop mogelijk wil verkrijgen. Dus....

Herhaling....
@Pejeka met alle respect voor je inzet en toewijding, maar je valt in herhaling. Tel eens hoe vaak je nu al dezelfde tekst hebt geschreven.

Maar tegelijk jammer dat je op gegeven advies om deze schijnbaar voor jou zeer belangrijke zaak niet duidelijk te krijgen niet ingaat, zoals zelf eens contact opnemen met ProRail.
@Pejeka met alle respect voor je inzet en toewijding, maar je valt in herhaling. Tel eens hoe vaak je nu al dezelfde tekst hebt geschreven.

Maar tegelijk jammer dat je op gegeven advies om deze schijnbaar voor jou zeer belangrijke zaak niet duidelijk te krijgen niet ingaat, zoals zelf eens contact opnemen met ProRail.

Ik ben geen klant van ProRail. Ik ben een klant van NS.

En als zélfs de NS geen duidelijk antwoord van ProRail kan krijgen, denk je dan heus dat ik dat wél zou krijgen?
@Pejeka herhaalt zichzelf voortdurend en slaat herhaalde adviezen in de wind. Wel heeft hij eerder aangegeven veel zin te hebben om zijn probleem in de publiciteit te brengen. Dat moet hij dan ook maar doen. Publicitaire druk blijkt, vandaag de dag, meer dan eens een adquaat, en mogelijk enige, middel om nijpende en slepende kwesties op te lossen.
Zou ook best wel amusant kunnen worden.
Ja, ik denk dat je dat wel kan krijgen van ProRail.
Mijn ervaringen zijn meestal positief bij ProRail. Je zou de vraag daar geheel opnieuw kunnen stellen zonder deze voorgeschiedenis. Wel zal je je moeten realiseren dat een antwoord dan soms niet is wat je graag wilt horen, zeker niet bij toch wel kostbare werkzaamheden, waarover blijkbaar slechts één reiziger klaagt......
Ik sla geen adviezen in de wind en ik herhaal mijn vraag niet omdat ik niks beters te doen heb of omdat ik dat lollig vind.

Maar NS - via dit forum - heeft me in 2017 laten weten dat de aanpassingen in tweede kwartaal 2018 zouden worden geregeld. Ik heb toen dit topic ook een tijd laten rusten in het vertrouwen dat dat antwoord zou kloppen. Maar in het tweede kwartaal 2018 gebeurde er niks, en tot nu toe nog steeds niks. Dus ben ik weer gaan vragen wanneer het dan wél zou gebeuren. En ik word sindsdien afgescheept met antwoorden als dat de manager van het station geen thuis geeft, dat andere afdelingen geen antwoord geven, en heus, men blijft het proberen (waarvoor hulde aan de moderatoren hier), maar tot nu toe schiet het niet op.

Dus ik wacht gewoon nog steeds op antwoord.

En als er mensen vinden dat dit topic vervelend wordt, kan je het ofwel overslaan, ofwel je bedenken dat dit topic allang niet meer had bestaan als de NS en haar mede-partijen zich aan de in 2017 gedane belofte hadden gehouden.
@Pejeka het wordt mij nu duidelijk dat je het best wel jammer zou vinden als jouw probleem zou worden opgelost. Eerder heb je zelf een kansrijke suggestie gedaan om tot een oplossing te komen en daar heb ik je gisteren aan herinnerd. Je had daar ook veel zin in. Verneem daar nu niets meer van.

Denk dat niemand hier urgentie toekent aan het oplossen van het probleem en aangezien ik je het plezier niet misgun dat je er klaarblijkelijk aan beleeft, zal ik mij er niet aan storen. Veel genoegen bij het vervolg ! 😉
Badge +3
Ik vind het reëel dat @Pejeka een oplossing wil zien, of in ieder geval contactgegevens van iemand om mee te 'sparren' i.p.v. kastje-muur en NS medewekers die er veel moeite voor moeten doen om welke info dan ook te krijgen.. Die laatste hebben het druk genoeg (wachttijd aan de telefoon van 30 minuten is geen uitzondering op dit moment!)

Ik kom er niet vaak, maar Helmond is serieus aan wat veranderingen toe (zoals de sleutel voor het toilet halen bij Kiosk en zo, tijdens openingstijden?) Tja, maar alle treinen die er stoppen hebben tegenwoordig ook toiletten, da's waar...

Maar goed, één klok en CTA verplaatsen naar waar de treinen tegenwoordig stoppen is geen prioriteit blijkbaar.

Op Utrecht Overvecht is het niet veel beter... Want sinds de beloofde tijd (het was winter maar rond Pasen 2018 of zo niet meer op koude betonnen bankjes) nog steeds geen/weinig meubilair, want er zitten blijkbaar allerlei kabels in de grond waarvan niemand dat wist?!

En de nieuwe fietsenrekken daar is helemaal heibel.. want er moeten dan bomen gerooid/omgekapt en zo...

Heel Tuindorp op zijn kop, mensen gaan hun huizen al te koop zetten met het oog op de horror-toekomst daar.. dan was die tunnel onder het spoor door graven (Tiberdreef en Mr Tripkade) in begin jaren 90 nog niets, qua overlast! 😛 (Mensen zien graag een patroon natuurlijk, en als iets me niet bevalt huis te koop... dat heeft ook niets met NS te maken natuurlijk).

En dan valt Helmond ineens op zich wel mee. Kan dus nog wel even duren voordat ze daar de oorzaak/verantwoordelijke gevonden hebben, en nieuwe toestemming krijgen om te graven, wegens die kabels 🤔

Neem aan dat er op perron 1 in Helmond geen bijzondere archeologische vondsten zijn waardoor er niets aangeraakt mag worden de komende maanden? En zo ja, dan kan NS er ook weinig mee en moet je dus bij ProRail zijn voor info of contactpersoon vinden.
Badge +3
Deze reactie vond ik hoopgevend om dit topic af te sluiten.

Maar ja.. we zijn met zijn allen of jij in je eentje weer vier weken verder dus.

@Miriam NS (27 dagen geleden):
Na veel over en weer gemail is er eindelijk duidelijkheid

En dan @Stijn NS (kan je ook niets aan doen) 13 dagen geleden:

Update: Zoals Miriam vorige week al aangaf is ze momenteel met vakantie en neem ik dit topic voor nu waar. We hebben echter nog geen reactie gekregen van de persoon die betrokken moet zijn geweest met de verplaatsing.

De duidelijkheid die Miriam 27 dagen geleden had/kreeg is dus weer 'verdampt' wegens vakantie of niet reageren van iemand dus?

Bij welk bedrijf was dat, en wie was die persoon? Mag je niet zeggen natuurlijk (wegens AVG en zo) maar die persoon mag dan speciaal voor dit topic min of meer 'aan de hoogste boom ;)

Kanniewaarzijn in de media is een volgende optie.... En een kijkje nemen (met camera) waarom de situatie daar nergens op slaat dus. Inclusief de stationsmanager even aan de tand voelen... Waarom is die er niet of niet te bereiken, of valt iemand voor hem in. Op elk (intercity)station dus minimaal één persoon om aan te spreken namelijk, te allen tijde van openen tot sluiten! Doen ze in de treinen ook, er is ALTIJD een HC die je kan aanspreken, zegt men...

Ook al heeft het geen prioriteit (net als die WC's en zo waar je een sleutel voor moet halen, geef ze een muntsleuf of contactloos toegang met je bankpasje) het is wel een 'dingetje' dat heel simpel op te lossen is, maar wie dat gaat doen en wanneer zien wij (NS) later wel...

Zei ik "wij"? Nou, eigenlijk iemand anders, niet ons pakkie-an dus! We hebben het doorgezet en ze reageren steeds maar niet dus verwacht geen terugkoppeling ook.

Als dat betekent "het komt wel goed" is dat dus reden om te klagen. Maar ja, waar anders dan hier kan iemand dat doen verder (klagen dus) als het jullie zelf niet eens lukt?
Als dat betekent "het komt wel goed" is dat dus reden om te klagen. Maar ja, waar anders dan hier kan iemand dat doen verder?
Bij het ministerie van IenW, directie spoor.
Bij het ministerie van IenW, directie spoor.

Bij het ministerie klagen over een WC sleutel ?
Badge +3
Die WC sleutel was een media issue, overal en altijd toiletten en zo...

Maar in Helmond wildplassen of erger is geen probleem!

Not in my back yard, dan is het goed.. :P

Om voor de plaats van een klok en vertekbord naar de IenW te gaan laat ik aan TS over, dat dan weer wel.

Ken de situatie daar, en is op zich wel media-waardig dus. Duurt ook te lang dus daarom met hem/haar eens.
Bij het ministerie klagen over een WC sleutel ?
Je snapt best wat ik bedoel. NS dient een klacht serieus te nemen en als klant hoor je niet in een steekspel tussen vervoerder en leveranciers te komen. Als dat wel het geval is, lijkt het me niet meer dan terecht om daarover je beklag te doen bij het ministerie. Wat de reden ook moge zijn waarom je in eerste instantie contact bent gaan zoeken met de vervoerder.
Ik vind het reëel dat @Pejeka een oplossing wil zien, of in ieder geval contactgegevens van iemand om mee te 'sparren' i.p.v. kastje-muur en NS medewekers die er veel moeite voor moeten doen om welke info dan ook te krijgen.. Die laatste hebben het druk genoeg (wachttijd aan de telefoon van 30 minuten is geen uitzondering op dit moment!)

Reputatie 7
Badge

🤣!
Als dat betekent "het komt wel goed" is dat dus reden om te klagen. Maar ja, waar anders dan hier kan iemand dat doen verder (klagen dus) als het jullie zelf niet eens lukt?

Klagen, klagen, klagen................klagen, klagen, klagen.............klagen, klagen, klagen.......................

" If you have time to whine and complain about something, then you have the time to do something
about it"

" D' Angelo"

Reputatie 7
Badge

Klagen, klagen, klagen................klagen, klagen, klagen.............klagen, klagen, klagen.......................

" If you have time to whine and complain about something, then you have the time to do something
about it"

" D' Angelo"

Can i get an amen up in here!😌

Als dat betekent "het komt wel goed" is dat dus reden om te klagen. Maar ja, waar anders dan hier kan iemand dat doen verder?Bij het ministerie van IenW, directie spoor.

Bij slepende en serieuze kwesties aangaande het OV staan twee goed begaanbare, buitengerechtelijke, paden ter beschikking.
Het OV loket (gesubsidieerd door I&W) en De Geschillencommissie OV (gesubsidieerd door J&V). Beiden kennen een snelle en degelijke aanpak.