beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Heb inderdaad niet alles gelezen, bijna alle tekst is telkens weer een herhaling van de feiten.
Van andere Helmondse reizigers lees ik hier geen klachten overigens.
Heb inderdaad niet alles gelezen, bijna alle tekst is telkens weer een herhaling van de feiten.
Van andere Helmondse reizigers lees ik hier geen klachten overigens.


Als ik in andere topics kijk, zie ik ook alleen maar opmerkingen van een enkele reiziger over een bepaald station. Of ken jij topics waarin tientallen of honderden reizigers te hoop lopen?

Ik heb de NS attent gemaakt op iets dat station Helmond betreft, ik heb een terugkoppeling gekregen dat dat in het tweede kwartaal van 2018 zou worden aangepast. Het tweede kwartaal is aangebroken, ik zie nog geen aanvang van de aanpassingen, dus ik vraag heel simpel wanneer daarmee begonnen gaat worden.
Pejeka, het staat je absoluut vrij om je eigen weg te bewandelen. We horen hier heel graag wat eruit is gekomen, en of je via die weg meer resultaat hebt. Ik hoop het wel. Succes in ieder geval!
Dank voor de goede wensen. Het gaat me echter niet eens zozeer om het resultaat, als wel om de manier waarop ik aan het lijntje ben gehouden en wordt gehouden. Ik snap nog steeds de onzin niet dat een reiziger (klant) niet eens mag weten wie de manager van "zijn" station is, of wie de juiste aanspreekpersoon bij ProRail dan wel is.

Nogmaals dank aan jou en de andere moderatoren die echt hun best wel hebben gedaan in mijn opinie, maar dit werkt gewoon niet als een simpele vraag zo lang moet duren.

Wat ik wel fijn en oprecht zou hebben gevonden, was als jij of andere moderatoren zou hebben erkend dat dit geen goede gang van zaken is, om zo om te gaan met klanten. Maar dat is denk ik teveel verwacht.
Reputatie 4
Helmond heeft ook nog zijn eigen weblog daarop zijn vaak ook meningen te vinden van inwoners over diverse onderwerpen waaronder ook het station. https://www.deweblogvanhelmond.nl/amp/
Badge
@Pejeka goedkoopste voorstel richting Prorail blijft gewoon om te vragen of ze de stopplaatsen van de treinen weer aanpassen naar de oude situatie totdat er tijd/geld/wil is om ook het nieuwe deel te voorzien van reizigersinformatie.
Reputatie 4
De vraag wanneer ze dat bord gaan verplaatsen lijkt me voor reizigers van dat station nuttig.
@Pejeka goedkoopste voorstel richting Prorail blijft gewoon om te vragen of ze de stopplaatsen van de treinen weer aanpassen naar de oude situatie totdat er tijd/geld/wil is om ook het nieuwe deel te voorzien van reizigersinformatie.
En dat idee komt pas opzetten nádat ik eerst met valse beloftes en andere toezeggingen een jaar een het lijntje ben gehouden? Begrijp me goed, als ik bij een ander loket moet zijn, prima, maar zeg me dat dan gelijk als ik het topic open. En dan vraag ik netjes bij wie ik dan moet zijn bij ProRail, of wie dan die stationsmanager is die als spil in het geheel functioneert, en dan mag je dat niet weten want dan wordt de privacy geschonden ofzo... Sorry, maar ik ben er klaar mee. Want dan kan ik nu contact opnemen met ProRail en dan krijg ik waarschijnlijk weer te maken met (goedwillende) lieden die ook niks voor me kunnen betekenen en die het ook na moeten vragen en natuurlijk mag ik dan niet weten wie er uiteindelijk over gaat, want o jee de privacy, en dan zijn we wéér een jaar verder en is er nog steeds geen garen op de klos...
Ach, zolang "het beste antwoord" (in het groen) nog een fout bevat zal er verder ook weinig voortgang zijn helaas.
Badge
Dus topic kan dicht ???
Ben nog steeds benieuwd wanneer we de aanpassingen mogen verwachten. Tweede kwartaal 2018 werd eerder in dit topic gezegd, maar er is nog steeds niks te merken van aanvang/voorbereidingen van de werkzaamheden.
Dus topic kan dicht ???Dus topic kan dicht ???
Wat mij betreft wel, want op dit forum heb ik niks meer te verwachten. *** en beloftes die niet waargemaakt worden, meer is het niet. Ik zie het me al gebeuren bij ons op de zaak, dat de naam van een manager niet mag worden gegeven, want privacy. De onzin. Maar bij NS en ProRail kan het blijkbaar. Dus tenzij je nog wat constructiefs te melden hebt over de vraag die ik heb gesteld, of de verwachting hebt dat ik op korte termijn wat constructiefs zal horen, zie ik de reden niet om hier verder door te gaan. Zou het wel waarderen als het topic zichtbaar blijft als les voor anderen, zodat ze kunnen zien hoe op dit forum omgegaan wordt met vragen.
Wacht op terugkoppeling
Reputatie 5
Badge
@Sivan NS wordt er ook gekeken naar de rol van het community team in dit topic, als soort van interne evaluatie? Een hele hoop frustratie bij TS en werk voor jullie had immers bespaard kunnen worden als er vroeg in het traject was geconstateerd dat @Pejeka bij ProRail moet zijn....
Miriam heeft geen precieze datum gekregen, maar ProRail meldt dat het naar verwachting in het tweede kwartaal zal gebeuren. Dat kan dus ook nog in de komende maanden zijn.
@Sivan NS wordt er ook gekeken naar de rol van het community team in dit topic, als soort van interne evaluatie? Een hele hoop frustratie bij TS en werk voor jullie had immers bespaard kunnen worden als er vroeg in het traject was geconstateerd dat @Pejeka bij ProRail moet zijn....
Aardig dat je het vraagt (al verwacht ik geen antwoord), maar los van het feit dat men mij in november vorig jaar al had kunnen doorverwijzen, lijkt mij dat als zelfs NS zélf geen sluitend antwoord kan scoren, ik als klant al helemaal met een kluitje in het riet wordt gestuurd door ProRail. Dus had het nut gehad? Ik vrees van niet. Als klant ben je blijkbaar niks meer waard, alleen goed genoeg als melkkoe om te dokken als je in de trein wilt stappen, en voor de rest niks.
Miriam heeft geen precieze datum gekregen, maar ProRail meldt dat het naar verwachting in het tweede kwartaal zal gebeuren. Dat kan dus ook nog in de komende maanden zijn.
Dat kan inderdaad. Maar ik neem aan dat de planning dan nu toch ondertussen bekend is. Dus gaat het in de komende twee maanden gebeuren en zo ja wanneer, of moeten we maar afwachten of?
@Sivan NS wordt er ook gekeken naar de rol van het community team in dit topic, als soort van interne evaluatie? Een hele hoop frustratie bij TS en werk voor jullie had immers bespaard kunnen worden als er vroeg in het traject was geconstateerd dat @Pejeka bij ProRail moet zijn....

Goede vraag! Dat gebeurt zeker. Met dit soort topics doen we altijd even een evaluatie, soms met alleen de betrokken moderators, soms met het volledige team, en soms ook met de andere collega's die betrokken zijn geweest. In dit geval denk ik dat het beter had kunnen lopen, maar dat lag zeker niet aan Miriam.
Tweede kwartaal is nog maar net begonnen, wacht nu even rustig af, zoals Iris NS ook al aangeeft.
Is er 1 juli 2018 nog niets gebeurt, meld je dan weer even in dit topic.

@Sivan NS wordt er ook gekeken naar de rol van het community team in dit topic, als soort van interne evaluatie? Een hele hoop frustratie bij TS en werk voor jullie had immers bespaard kunnen worden als er vroeg in het traject was geconstateerd dat @Pejeka bij ProRail moet zijn....Goede vraag! Dat gebeurt zeker. Met dit soort topics doen we altijd even een evaluatie, soms met alleen de betrokken moderators, soms met het volledige team, en soms ook met de andere collega's die betrokken zijn geweest. In dit geval denk ik dat het beter had kunnen lopen, maar dat lag zeker niet aan Miriam.

Vooropgesteld, ik heb nergens gesteld dat het aan de moderatoren zou liggen, en ik heb Miriam en alle anderen ook altijd netjes bedankt voor hun inzet en hun antwoord.

Maar we zitten hier niet om de tere zieltjes van de moderatoren te aaien, ik zit hier als klant die graag een antwoord wil en ofwel ik kreeg antwoorden/beloftes die niet waargemaakt werden, ofwel ik werd met een kluit in het riet gestuurd.

Denk je nou zelf eens in: je bent zélf al bijna een jaar lang bezig om iets geregeld te krijgen of uitsluitsel te krijgen bij een bepaalde klantenservice. Maar de beloftes kloppen niet en je komt geen steek verder, want je mag niet weten wie de chef van de desbetreffende afdeling is, of wie er dan wél over gaat, enz. Hoe redeneer je dan? "Ik heb het wel even gehad met dat gedoe" of zeg je dan daadwerkelijk "Ja maar, die Jannie en die Corina die me altijd te woord stonden bij de klantenservice waren zo aardig, weet je wat, ik laat het er maar bij zitten"...
Tweede kwartaal is nog maar net begonnen, wacht nu even rustig af, zoals Iris NS ook al aangeeft.
Is er 1 juli 2018 nog niets gebeurt, meld je dan weer even in dit topic.

Ik neem aan dat de planning dan nu al bekend is, dus ik ben gewoon benieuwd wanneer het dan ingepland staat.
Ik ga er maar van uit dat dit topic is uitgegaan als een nachtkaars. Geen van de moderatoren die eerst zo gedreven leken te zijn om een antwoord te krijgen, reageert meer, terwijl ze in de andere topics wel aanwezig zijn, dus niet dat ze opeens niet meer actief zouden zijn. Klant mag het zelf uitzoeken, blijkbaar. Vind het erg teleurstellend dat het zo behandeld wordt, maar zoals ik eerder heb gezegd, laat de consumentenorganisaties het dan maar uitzoeken, want hier word ik niks wijzer.
Zucht...

Het is geen situatie van levensbelang, geduld is een schone zaak !
Hallo Pejeka, ik neem aan dat je op mij doelt.
Ik snap dat je teleurgesteld bent, ook ik had dit graag anders gezien. De reden dat ik niet meer in dit topic hebt gereageerd is omdat ik helaas niets kan toevoegen aan dat wat al is aangegeven. Ik heb een lange tijd mij flink ingezet voor dit topic en jouw vraag hierin en dat heeft niet het gewenste effect gehad. Dat is vervelend, maar op een gegeven moment is dit ook uit mijn handen. Hoe graag ik dit ook anders had gezien.
Zucht...

Het is geen situatie van levensbelang, geduld is een schone zaak !

Niemand heeft gesproken over "levensbelang" (als in: er gaan dodelijke slachtoffers vallen als dit of dat niet gebeurt).

Ik heb (al lang geleden) gevraagd wanneer uit service-oogpunt voorzieningen als klokken en CTA's ook worden verplaatst naar het nieuwe perron, waar de treinen tegenwoordig stoppen. En er is mij toen te kennen gegeven dat dat in het 2e kwartaal van 2018 zou zijn. Dus ik vraag nu voor wanneer die aanpassing gepland is, omdat ik ervan uitga dat de definitieve planning nu bekend zal zijn. Zo simpel is het.
Hallo Pejeka, ik neem aan dat je op mij doelt.
Ik snap dat je teleurgesteld bent, ook ik had dit graag anders gezien. De reden dat ik niet meer in dit topic hebt gereageerd is omdat ik helaas niets kan toevoegen aan dat wat al is aangegeven. Ik heb een lange tijd mij flink ingezet voor dit topic en jouw vraag hierin en dat heeft niet het gewenste effect gehad. Dat is vervelend, maar op een gegeven moment is dit ook uit mijn handen. Hoe graag ik dit ook anders had gezien.

Daar twijfel ik ook niet aan, Miriam, en ik heb je altijd netjes bedankt voor je reacties. Maar vind je het zelf ook niet op zijn zachtst een beetje vreemd dat ik als klant gewoon in de kou wordt gelaten? Beloftes worden gedaan, worden niet nagekomen, en vervolgens moet je het zelf maar uitzoeken. Is dit echt de manier waarop NS hun klanten wil behandelen?