beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.
Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.

Erg bedankt voor je terugkoppeling, maar erg duidelijk is het nog niet.

Jouw bericht gaat voornamelijk over het wijzigen van zaken in de spoorsituatie (het wegnemen of verplaatsen van wissels, bijv.). Maar daar ging mijn vraag niet over.

Ik zou graag de klokken en CTA zien op het perrongedeelte waar de treinen tegenwoordig stoppen.

Waarom zou het nu onmogelijk zijn dat te regelen omdat het project rond het verplaatsen van seinen en wissels afgesloten is? Ik vraag toch niet om het verplaatsen van seinen en wissels? Ik vraag gewoon om het verplaatsen van een CTA en een klok, daar hoeven toch geen seinen en wissels voor aangepast te worden?

Dus ik snap het nog steeds niet.
Reputatie 7
Badge
Jouw bericht gaat voornamelijk over het wijzigen van zaken in de spoorsituatie (het wegnemen of verplaatsen van wissels, bijv.). Maar daar ging mijn vraag niet over.

Ik zou graag de klokken en CTA zien op het perrongedeelte waar de treinen tegenwoordig stoppen.

Waarom zou het nu onmogelijk zijn dat te regelen omdat het project rond het verplaatsen van seinen en wissels afgesloten is? Ik vraag toch niet om het verplaatsen van seinen en wissels? Ik vraag gewoon om het verplaatsen van een CTA en een klok, daar hoeven toch geen seinen en wissels voor aangepast te worden?

Dus ik snap het nog steeds niet.

Dat kan Sivan toch niet zomaar even regelen. Wees blij dat je nu de reden weet waarom de treinen daar zo ver doorrijden.
Voor suggesties om CTA's en klokken te verplaatsen moet je bij ProRail zijn. 😑
Blijf een beetje redelijk aub.
Hoezo is TS dan onredelijk in jouw ogen ? NS heeft toch toegezegd om het na te vragen ?
Heel simpel gezegd: omdat de werkzaamheden zijn afgerond zijn aanpassingen op het station voorlopig niet meer te realiseren. Je wens is wel doorgegeven, wellicht voor een later moment.
Dat is na 1,5 jaar aan het lijntje gehouden worden met de opmerking dat het geregeld gaat worden wel een erge dooddoener.

Op basis waarvan is dan eerst gezegd dat het wel gerealiseerd zou worden?
Reputatie 7
Badge
Hoezo is TS dan onredelijk in jouw ogen ? NS heeft toch toegezegd om het na te vragen ?
Kijk, ik snap dat Pejeka graag bepaalde dingen ziet opgelost. Maar zaken zoals stationsklokken of informatieborden zijn toch zaken die ProRail zou moeten oplossen?
Door het verwijderen van de overweg in het station (tussen beide perrons) na aanleg tunnel werd het mogelijk het sein wat verderop te plaatsen nadat in een eerder stadium het perron al was verlengt.
De plaats van het sein had niets te maken met aanwezige wissels, immers het verplaatste sein dekte de overweg.
Overigens heeft dit feit natuurlijk niets te maken met de vraagstelling van @Pejeka

Hoezo is TS dan onredelijk in jouw ogen ? NS heeft toch toegezegd om het na te vragen ?Kijk, ik snap dat Pejeka graag bepaalde dingen ziet opgelost. Maar zaken zoals stationsklokken of informatieborden zijn toch zaken die ProRail zou moeten oplossen?

NS heeft het toch nagevraagd ? Waarom moet een klant dat dan zelf ook doen volgens jou ?

Update: Ik heb weer even contact gehad met de stationsmanager en helaas kon zij nog geen terugkoppeling geven vanuit ProRail. We blijven er mee bezig Pejeka.
Reputatie 7
Badge

NS heeft het toch nagevraagd ? Waarom moet een klant dat dan zelf ook doen volgens jou ?

Omdat de klant er een probleem mee heeft.
Maar ff siri....ik kom nu net thuis en ben heel erg moe. Ik heb keihard gewerkt en heb spierpijn. Ik laat deze discussie even langs mij heen gaan beste @Meneer van Gelder.
Daaag. 😌
Heel simpel gezegd: omdat de werkzaamheden zijn afgerond zijn aanpassingen op het station voorlopig niet meer te realiseren. Je wens is wel doorgegeven, wellicht voor een later moment.
Maar hoe kan het dan dat ik in november 2017 nog met alle stelligheid te horen kreeg dat het op de planning stond voor tweede kwartaal 2018? En dat, toen het in tweede kwartaal 2018 niet werd uitgevoerd, ik alleen maar bullshit te horen kreeg als managers die niet bereikbaar waren, afdelingen die geen antwoord gaven, planningen die niet inzichtelijk zouden zijn, enz.

En je eerdere antwoord ging over infrastructurele wijzigingen aan seinen en wissels en weet ik wat meer. Daar ging mijn vraag echter niet over. Gewoon over het verhangen van een klok en een CTA, niks wat het opbreken van het halve station betreft, lijkt me. Dus mag ik alsnog even adequate info krijgen, in plaats van onzin?
Waarom kan er toch maar niet ronduit erkend en (tijdig) aangegeven worden dat (nog) niet elke vraag op dit, verder zeer goed functionerend, forum is te beantwoorden en waarom kan dit niet gewoon geaccepteerd worden ???
Reputatie 7
Badge
Waarom kan er toch maar niet ronduit erkend en (tijdig) aangegeven worden dat (nog) niet elke vraag op dit, verder zeer goed functionerend, forum is te beantwoorden en waarom kan dit niet gewoon geaccepteerd worden ???
Pejeka is soms een opstandig mannetje.
Pejeka is helemaal geen opstandig mannetje.

Pejeka stelde in 2017 een nette vraag: wanneer komen in Helmond de TCA en de klokken te hangen op de plaats waar de treinen tegenwoordig stoppen, in plaats van dat ze blijven hangen waar de treinen niet meer stoppen. En Pejeka kreeg daarop na enige tijd netjes antwoord: in het tweede kwartaal van 2018 wordt het geregeld. En dat vond Pejeka prima, dus heeft Pejeka netjes bedankt voor het antwoord en heeft Pejeka netjes gewacht tot het zover was.

Maar het tweede kwartaal van 2018 kwam en ging, en er was nog niks geregeld. Dus heeft Pejeka netjes weer geïnformeerd hoe dat dan zat met die toezegging en wanneer het dan wél geregeld zou worden.

En sindsdien wordt Pejeka aan het lijntje gehouden met stationsmanagers die niet bereikbaar zouden zijn, afdelingen die niet zouden antwoorden, zelf mag Pejeka niet eens weten wié dan de stationsmanager van "zijn" station is zodat hij daar netjes kan informeren (want dan schijnen die mensen in hun privacy aangetast te worden), enz.

En als de NS me vertelt: dit is de persoon die ervoor verantwoordelijk is bij ProRail, en dit zijn de contactgegevens van hem of haar, prima, ook goed, ga ik daar wel informeren.

Maar tot nu toe schiet het niet op.

Dus nee, Pejeka is geen opstandig persoon, maar Pejeka is wel een persoon die ervan houdt als beloftes waargemaakt worden en wanneer dat niet gebeurt, dat kan, maar geef dan in elk geval een goede reden en een datum waarop het wél gebeurt.
Reputatie 7
Badge
😅😇
Is hier geen sprake van een tragikomedie waarbij de hoofdrolspelers nogal wat recalcitrant gedrag vertonen ?
Reputatie 7
Badge
Is hier geen sprake van een tragikomedie waarbij de hoofdrolspelers nogal wat recalcitrant gedrag vertonen ?
😂!
Wie zijn de hoofdrolspelers dan ? NS en ProRail ?

Het is een vrij simpele vraag en niemand wil verantwoordelijkheid nemen, de communicatie is weer huilen (hoe kan een antwoord blijkbaar bij een andere afdeling terecht komen).

Dit is gewoon ene typisch voorbeeld van een simpele vraag waar het antwoord maar uitblijft net als sommige andere vragen op dit forum.

En de vraagsteller wordt bijna belachelijk gemaakt, oh oh oh wat hebben we toch een lol om een klant die een vraag stelt....
Ik begrijp alle frustratie, maar wij kunnen hier verder niets aan veranderen, of meer uitleg aan geven. Dit heeft inderdaad te lang gelopen, maar wij hebben verder geen verantwoordelijkheid binnen de afhandeling van deze vraag. Zowel NS als ProRail zijn betrokken geweest in de mailwisseling. Ergens zal er iets mis zijn gegaan in de communicatie (Miriam is een tijd lang niet meegenomen in reacties), maar het gaat ook om besluiten en processen waar wij verder niet in betrokken zijn (en hoeven te zijn).

Wij moeten het nu doen met informatie van andere partijen en kunnen weinig doen aan het niet mogelijk zijn van de aanpassing.

Het feit dat Miriam zich zo lang heeft ingezet voor dit topic, laat m.i. wel zien dat zij het verzoek van Pejeka serieus heeft genomen.
Is hier lering uit getrokken en, zo ja, wat gaat dit betekenen ?
Ik begrijp alle frustratie, maar wij kunnen hier verder niets aan veranderen, of meer uitleg aan geven. Dit heeft inderdaad te lang gelopen, maar wij hebben verder geen verantwoordelijkheid binnen de afhandeling van deze vraag. Zowel NS als ProRail zijn betrokken geweest in de mailwisseling. Ergens zal er iets mis zijn gegaan in de communicatie (Miriam is een tijd lang niet meegenomen in reacties), maar het gaat ook om besluiten en processen waar wij verder niet in betrokken zijn (en hoeven te zijn).

Wij moeten het nu doen met informatie van andere partijen en kunnen weinig doen aan het niet mogelijk zijn van de aanpassing.

Het feit dat Miriam zich zo lang heeft ingezet voor dit topic, laat m.i. wel zien dat zij het verzoek van Pejeka serieus heeft genomen.

Maar nou begrijp ik nog steeds niet WAAROM het niet mogelijk is om een klok en een CTA te verhangen naar de plaats waar de treinen tegenwoordig stoppen.

Mijn hemel, ik vraag niet om het opbreken van het halve station, het verleggen van sporen en wissels of het wijzigen van de stopplaats van de treinen. Ik vraag gewoon om de informatie voor de passagier OP het perron, zoals TCA en klok, te verplaatsen naar waar de treinen tegenwoordig stoppen in plaats van dat die tientallen meters verderop hangen, onzichtbaar vanaf de huidige stopplaats van de treinen.

En als je vindt dat ik zelf bij ProRail moet informeren, prima, geef me dan maar de contactgegevens, bij welke persoon of welke afdeling ik moet zijn en hoe ik ze kan bereiken.

Maar dit slaat nergens op. Eerst wordt me netjes beloofd (men wist het zeker, want men had het bij alle afdelingen nagevraagd) dat het in het tweede kwartaal van 2018 geregeld zou worden. Dus ik was content met dat antwoord en toen er niks gebeurde en ik weer aan de bel trok, werd het één groot circus van mensen die niet bereikbaar waren, afdelingen die geen antwoord stuurden, enz. en nou opeens gaat het om besluiten en processen waar geen informatie over kan worden gegeven?

Nogmaals, geef me zelf die contactgegevens dan maar, dan regel ik het zelf wel.
Ik kan die contactgegevens natuurlijk niet delen, maar je mag van mij refereren aan dit topic.
Dan zal TS toch zelf de vraag bij ProRail moeten neerleggen.
https://www.prorail.nl/reizigers/contact-publiek
Ik kan die contactgegevens natuurlijk niet delen, maar je mag van mij refereren aan dit topic.
Waarom kan je die contactgegevens niet delen? Het zou toch (lijkt mij) heel normaal zijn als je een klant de juiste contactgegevens door zou geven? Of zijn ook DIE mensen weer niet bereikbaar omdat anders hun privacy in het geding zou zijn (zoals bij stationsmanagers) ofzo? Kortom, wat is het voor een onzin om iemand niet de juiste contacten te mogen geven voor zijn klacht? Dus nou is jouw bedoeling oprecht dat ik zelf maar uit moet zoeken waar ik uiteindelijk op het juiste adres ben om mijn vraag te poneren? En dat na bijna een jaar nadat ik mijn vraag stelde, met niet correcte beloftes werd afgescheept, en op andere manieren aan het lijntje gehouden? Meen je dat serieus?

Ik zie het onze telefoniste al zeggen tegen een klant. "Oh, u hebt een jaar geleden een probleem met de geleverde machine aangekaart? Nog steeds geen oplossing? Joh, wat rot. Nee, ik kan u helaas niet zeggen wie de verantwoordelijke servicemanager is, privacy, weet u wel. Oh, u wilt het zelf bij de desbetreffende afdeling proberen? Nee, dan kan ik u ook niet zeggen wie u daar moet hebben, nee, ook privacy, weet u wel, maar weet u wat, stuurt u een mailtje naar ons algemene email-adres, en heel misschien wellicht komt u dan verder. Prettige dag nog!"

Denk dat we dan heel snel de deur definitief op slot zouden kunnen doen...
Dit zijn interne gegevens. Je verzoek is ontvangen bij de mensen die over het station gaan, en dit is hun reactie. Ik snap dat je daar niet tevreden mee bent, maar meer dan die feedback doorzetten kan ik niet.

Als jij een verbetering indient bij Klantenservice en dat verzoek wordt afgewezen door Medewerker A, en je bent het niet eens met dit antwoord, dan geven wij jou ook niet haar persoonlijke mailadres of telefoonnummer. Dan kun je een bezwaar indienen via Klantenservice. Als je het daar dan nog niet mee eens bent, kun je altijd naar de Geschillencommissie. Ook in dit geval kan ik niet meer voor je betekenen dan hetgeen al is gebeurd. Wil je er toch mee verder, dan zul je dit inderdaad zelf moeten doen.

Bij deze rond ik dit topic dan ook af. Ik kan niet meer voor je betekenen dan herhalen wat er uit deze casus is gekomen.