beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Het zou wel klantvriendelijker zijn om de klant na zolang aan het lijntje te hebben gehouden dan wel de algemene contactgegevens te geven zoals marv87 aangeeft.
Dit zijn interne gegevens. Je verzoek is ontvangen bij de mensen die over het station gaan, en dit is hun reactie. Ik snap dat je daar niet tevreden mee bent, maar meer dan die feedback doorzetten kan ik niet.

Als jij een verbetering indient bij Klantenservice en dat verzoek wordt afgewezen door Medewerker A, en je bent het niet eens met dit antwoord, dan geven wij jou ook niet haar persoonlijke mailadres of telefoonnummer. Dan kun je een bezwaar indienen via Klantenservice. Als je het daar dan nog niet mee eens bent, kun je altijd naar de Geschillencommissie. Ook in dit geval kan ik niet meer voor je betekenen dan hetgeen al is gebeurd. Wil je er toch mee verder, dan zul je dit inderdaad zelf moeten doen.

Bij deze rond ik dit topic dan ook af. Ik kan niet meer voor je betekenen dan herhalen wat er uit deze casus is gekomen.

Wat er uit deze casus is gekomen, is het volgende:

Ik stelde in november 2017 een vraag. Die vraag werd door NS na enige tijd beantwoord met: de voorzieningen worden in het tweede kwartaal 2018 geregeld. Vond ik prima en heb netjes afgewacht tot het zover was.

Maar het gebeurde niet in 2e kwartaal 2018, dus informeerde ik opnieuw. En sindsdien word ik eerst maandenlang aan het lijntje gehouden, ik mag vooral niet weten met welke personen ik dan contact moet opnemen of wie er verantwoordelijk voor is, want dat schijnt privacy-schending te zijn, en nu krijg ik dan van jou een bericht dat ik het dan zelf maar weer moet uitzoeken via klantenservice of een geschillencommissie. Geen sorry dat ik eerst verkeerde informatie heb gekregen of dat er alsnog INHOUDELIJKE terugkoppeling komt over het waaróm dan niet, nee, ik word afgescheept met (want daar komt het op neer) zoek het alsnog zelf maar lekker uit, na bijna een jaar aan het lijntje te zijn gehouden.

Punten voor klantvriendelijkheid, hoor!
Reputatie 7
Badge +3
Ja, de vraag is gesteld op het NS forum en het antwoord is toendertijd ook ontvangen via het NS forum, maar het antwoord was afkomstig van ProRail. ProRail is ook degene die de werkzaamheden had moeten uitvoeren en ProRail is dus ook degene die niet heeft gedaan wat ze gezegd hebben en die nu met dit inderdaad vreemde antwoord komt nadat er eerst iets anders is gezegd.
Dan kun je de contactgegevens hebben van wel 10 NS stationsmanagers, assistent stationsmanager en wat dies meer zij, maar die moeten het ook bij ProRail vragen en zullen dan hetzelfde antwoord krijgen.

Wanneer je dus iets of iemand wil betichten van klantonvriendelijkheid, beticht dan wel de juiste.
De algemene contactgegevens van ProRail zijn door marv87 en al eerder door mij gegeven.
Reputatie 7
Badge
Ja Pejeka je moet bij ProRail zijn. Alles wat met de infrastructuur te maken heeft verzorgt ProRail,
zoals we allemaal wel weten natuurlijk. 😌
Ja Pejeka je moet bij ProRail zijn. Alles wat met de infrastructuur te maken heeft verzorgt ProRail,
zoals we allemaal wel weten natuurlijk. 😌


Ja, maar moet je zo'n vraag dan in behandeling nemen ? Dat schept wel verwachtingen.
Reputatie 7
Badge
Ja, maar moet je zo'n vraag dan in behandeling nemen ? Dat schept wel verwachtingen.
Ja oke, dat is misschien niet zo handig.
Maar Pejeka weet zelf ook wel heel goed dat ProRail over dit soort zaken gaat.
Ja, maar je bent als treinreiziger, zoals hier vaak aangegeven, geen directe klant van Pro Rail.
Overigens vind ik het opmerkelijk dat Pro Rail op de website op de eerste plaats en nadrukkelijk informatie verstrekt aan reizigers.
Reputatie 7
Badge
Ja, maar je bent als treinreiziger, zoals hier vaak aangegeven, geen directe klant van Pro Rail.
Overigens vind ik het opmerkelijk dat Pro Rail op de website op de eerste plaats en nadrukkelijk informatie verstrekt aan reizigers.

Ach boeien. Pejeka vraagt nu gewoon naar de bekende weg.
Badge +3
Heb het al eerder gezegd, maar @Pejeka (ik zie 2 accounts van je met die naam?) heeft wel gelijk!

De situatie is bekend, zou opgelost worden (Q2-2018) maar er gebeurt weinig of niets.

Overvecht hetzelfde eigenlijk. Maar goed, daar zijn kabels in de grond gevonden die het (her)plaatsen van meubilair verhinderen of zoiets. 🤔

Vaag verhaal, maar ben geen aannemer en als ik het wel was had ik het druk natuurlijk. Een schilder voor je huis kan je op dit moment aanvragen en dan komt die op zijn vroegst na de winter (hopelijk ergens in 2019) eens langs. Want die zijn overal aan het klussen en onderaannemers zeggen ook keihard nee wegens personeelstekorten.

Misschien dat ProRail ook zoiets hanteert voor Helmond? Men went er wel aan en later maken we het beter. Vooralsnog stal je dus je fiets, loopt door poortjes (die zijn er wel geplaatst) het perron op en kijkt maar op je horloge/telefoon voor de tijd en wanneer je trein komt...
Reputatie 7
Badge
Heb het al eerder gezegd, maar @Pejeka (ik zie 2 accounts van je met die naam?) heeft wel gelijk.

De situatie is bekend, zou opgelost worden (Q2-2018) maar er gebeurt weinig of niets.

Overvecht hetzelfde eigenlijk. Maar goed, daar zijn kabels in de grond gevonden die het (her)plaatsen van meubilair verhinderen of zoiets. 🤔


Vaag verhaal, maar ben geen aannemer en als ik het wel was had ik het druk natuurlijk. Een schilder voor je huis kan je op dit moment aanvragen en dan komt die op zijn vroegst na de winter (hopelijk ergens in 2019) eens langs. Want die zijn overal aan het klussen en onderaannemers zeggen ook keihard nee wegens personeelstekorten.

Misschien dat ProRail ook zoiets hanteert voor Helmond? Men went er wel aan en later maken we het beter. Vooralsnog stal je dus je fiets, loopt door poortjes (die zijn er wel geplaatst) het perron op en kijkt maar op je horloge/telefoon voor de tijd en reisplanner.

Uh....wat is je punt? 😑
Vind dat Pejeka nu maar eens eindelijk zelf in contact moet treden met Pro Rail. Volgens mij wil Pro Rail hem best wel graag als klant ontvangen, komt namelijk allemaal erg vriendelijk over op de website. Zou het interessant vinden indien hij ons hier op de hoogte zou houden van zijn vorderingen. Het opent wellicht nieuwe perspectieven!
Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.

Ik zal jullie eerlijk informeren: de hele discussie uit mijn eigen topic staat inmiddels gedownload op mijn computer. En ik denk er hevig over na of ik dit doorspeel naar een consumentenorganisatie, of desnoods een consumentenprogramma. Uiteraard zal ik dan de beleefdheid hebben alle reacties anoniem te maken, dus zonder (schuil)namen van de moderatoren of andere personen die gereageerd hebben. Misschien dat daar dan iets meer koren op de molen kan komen. Want hier schiet het niet op. Begrijp me goed, dat iets niet kán worden gerealiseerd of niet direct, dat kan ik accepteren als dat redelijk onderbouwd wordt verteld. Maar deze manier van iemand voor het lapje houden, aan het lijntje houden en als ik dan aandring op meer specifieke informatie, zelfs neerzetten als iemand die eigenlijk "zeurt", vind ik not done.

Bij dezen.
Reputatie 7
Badge
Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.


Wat ben je negatief. 😑 Waarom contacteer je ProRail niet gewoon even?

Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.
Wat ben je negatief. 😑 Waarom contacteer je ProRail niet gewoon even?

Ik ben geen klant van ProRail. En zolang de moderatoren weigeren me even netjes door te geven bij wie ik dan moet zijn van ProRail, bedank ik ervoor om me te melden bij een callcenter-persoon die ook van niks weet en dan het hele circus opnieuw te beginnen.
Ziet er nu naar uit dat hier geen sprake is van een tragikomedie, maar eerder van een klein drama met komische noten !
Ziet er nu naar uit dat hier geen sprake is van een tragikomedie, maar eerder van een klein drama met komische noten !
Vind er niks komisch aan, zoals NS me aan het lijntje heeft gehouden.

Ziet er nu naar uit dat hier geen sprake is van een tragikomedie, maar eerder van een klein drama met komische noten !Vind er niks komisch aan, zoals NS me aan het lijntje heeft gehouden.


Jouw reacties vond ik, al dan niet bedoeld, meer dan eens komisch. Beschouw het als een compliment.
Een consumentenorganisatie zal hoogswaarschijnlijk concluderen dat je je "klacht" bij de verkeerde organisatie hebt ingediend, zoals door is mij weken geleden al is aangegeven.
Niet een vervoerder gaat over de CTA bak en/of klok te Helmond, maar ProRail als eigenaar.
Maar ook nu geef je wederom, wederom aan dat je daar niet zelf mee in contact wil treden........
Tsja, dan houd het toch op, niet waar ?
Reputatie 7
Badge
Perron23Jouw reacties vond ik, al dan niet bedoeld, meer dan eens komisch. Beschouw het als een compliment.


Jij ook al. Ik dacht dat ik de enige was die een paar keer moest lachen om de posts van Pejeka. 🤣
Een consumentenorganisatie zal hoogswaarschijnlijk concluderen dat je je "klacht" bij de verkeerde organisatie hebt ingediend, zoals door is mij weken geleden al is aangegeven.
Niet een vervoerder gaat over de CTA bak en/of klok te Helmond, maar ProRail als eigenaar.
Maar ook nu geef je wederom, wederom aan dat je daar niet zelf mee in contact wil treden........
Tsja, dan houd het toch op, niet waar ?

Als NS in haar allereerste reactie vorig jaar november zou hebben gezegd: "Sorry, wij gaan hier niet over, maar hier is het adres waar je wel moet zijn" had ik allang de andere weg bewandeld. Maar kom niet, na eerst allerlei beloftes te hebben gedaan die niet waargemaakt worden, en allerlei kulverhalen over mensen die niet bereikbaar zijn en waarvan je de zakelijke gegevens niet mag weten, omdat ze anders in hun privacy aangetast worden, dan opeens op het idee dat ik zomaar bij een andere organisatie moet zijn. Zeg dat dan gelijk. Dan was dit topic na 3 postjes afgesloten geweest in november 2017, of niet?
Pejeka, het staat je absoluut vrij om je eigen weg te bewandelen. We horen hier heel graag wat eruit is gekomen, en of je via die weg meer resultaat hebt. Ik hoop het wel. Succes in ieder geval!
Pejeka, het staat je absoluut vrij om je eigen weg te bewandelen. We horen hier heel graag wat eruit is gekomen, en of je via die weg meer resultaat hebt. Ik hoop het wel. Succes in ieder geval!
Dank voor de goede wensen. Het gaat me echter niet eens zozeer om het resultaat, als wel om de manier waarop ik aan het lijntje ben gehouden en wordt gehouden. Ik snap nog steeds de onzin niet dat een reiziger (klant) niet eens mag weten wie de manager van "zijn" station is, of wie de juiste aanspreekpersoon bij ProRail dan wel is.

Nogmaals dank aan jou en de andere moderatoren die echt hun best wel hebben gedaan in mijn opinie, maar dit werkt gewoon niet als een simpele vraag zo lang moet duren.

Wat ik wel fijn en oprecht zou hebben gevonden, was als jij of andere moderatoren zou hebben erkend dat dit geen goede gang van zaken is, om zo om te gaan met klanten. Maar dat is denk ik teveel verwacht.
Badge
@Pejeka goedkoopste voorstel richting Prorail blijft gewoon om te vragen of ze de stopplaatsen van de treinen weer aanpassen naar de oude situatie totdat er tijd/geld/wil is om ook het nieuwe deel te voorzien van reizigersinformatie.
@Pejeka goedkoopste voorstel richting Prorail blijft gewoon om te vragen of ze de stopplaatsen van de treinen weer aanpassen naar de oude situatie totdat er tijd/geld/wil is om ook het nieuwe deel te voorzien van reizigersinformatie.
En dat idee komt pas opzetten nádat ik eerst met valse beloftes en andere toezeggingen een jaar een het lijntje ben gehouden? Begrijp me goed, als ik bij een ander loket moet zijn, prima, maar zeg me dat dan gelijk als ik het topic open. En dan vraag ik netjes bij wie ik dan moet zijn bij ProRail, of wie dan die stationsmanager is die als spil in het geheel functioneert, en dan mag je dat niet weten want dan wordt de privacy geschonden ofzo... Sorry, maar ik ben er klaar mee. Want dan kan ik nu contact opnemen met ProRail en dan krijg ik waarschijnlijk weer te maken met (goedwillende) lieden die ook niks voor me kunnen betekenen en die het ook na moeten vragen en natuurlijk mag ik dan niet weten wie er uiteindelijk over gaat, want o jee de privacy, en dan zijn we wéér een jaar verder en is er nog steeds geen garen op de klos...
Badge
Dus topic kan dicht ???