beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

De planning is tweede kwartaal 2018.

Ik ben geen psycholoog maar het intrigeerd me behoorlijk dat je dit gegeven geen plekje kan geven en rustig kan afwachten tot het kwartaal voorbij is.
Wil je vast zeer voorzichtig waarschuwen, het kan zomaar zijn dat er in het tweede kwartaal niets gebeurd en pas in het 3de of 4de kwartaal.
Het heeft immers geen erg hoge prioriteit zo'n verplaatsing van wat perron attributen

Begrijp ik helemaal. Stel je voor dat je de service naar je klanten (reizigers) in het oog zou hebben, pfff, er zijn wel belangrijkere dingen.

Ik zie het al bij ons op de zaak gebeuren. Dat een klant belt om te vertellen dat een geleverde machine niet naar behoren werkt. En dan wij dat zeggen "Tja, wat verwacht u nu helemaal. Heel misschien wellicht kunnen we u 2e kwartaal volgend jaar helpen, maar pin ons er niet op vast, kan ook 3e of 4e kwartaal worden, geef het maar alvast een plekje, maak je niet druk,"

Ik denk dat we dan toch verdomd snel de deuren voorgoed op slot kunnen doen, het licht uit en er geen bedrijf meer is.
Helaas Pekela, niet bij alle bedrijven gaat het allemaal zo soepel en snel als bij het bedrijf waar jij werkt. Helaas is dat de realiteit.
Zelf op mijn werk wel eens wat aangegeven wat gewoon niet klopt. Waardoor er een foute werkwijze kan ontstaan.
Na vele pogingen nog geen inhoudelijke reactie gehad, laat staan dat het probleem is opgelost.
We zijn nu 3 jaren verder !

Eens komt het goed. Geduld is een schone zaak.

Echt, is dat de manier waarop het moet gaan?

Dat ligt eraan wat je wil bereiken. Als je je ongenoegen wil blijven uiten dan kan je het beste dit topic blijven gebruiken. Je zal mede- en tegenstanders vinden, maar de faciliteiten op Helmond zullen niet verplaatst worden.

Als je graag ziet dat er iets op Helmond gedaan wordt kan je het beste de vraag bij ProRail neerleggen.
Wacht nog steeds op terugkoppeling. Het tweede kwartaal duurt nog maar 2 maanden, dus er zou toch iets van een planning bekend moeten zijn nu...
Reputatie 7
Badge
@Pejeka. Je loopt nu echt de hele tijd te miauwen hier. Word het niet eens tijd om zelf stappen te ondernemen en er werk van te maken? In plaats van hier te blijven klagen.
En ik elke keer dat dit topic bovenkomt maar denken dat Pejeka ons meldt dat er gewerkt wordt op het station aan de oplossing .....

Echt, is dat de manier waarop het moet gaan?Dat ligt eraan wat je wil bereiken. Als je je ongenoegen wil blijven uiten dan kan je het beste dit topic blijven gebruiken. Je zal mede- en tegenstanders vinden, maar de faciliteiten op Helmond zullen niet verplaatst worden.

Als je graag ziet dat er iets op Helmond gedaan wordt kan je het beste de vraag bij ProRail neerleggen.

En waarom heb ik dat advies dan niet gekregen in november 2017 toen ik de vraag stelde? Nee, de NS deed toen net alsof ze de vraag oppakten en afhandelden, en ik kreeg ook antwoord: tweede kwartaal 2018 is het geregeld. Dus niet. En nu ik daarover reclameer, is het opeens mijn fout en ben ik lastig en had ik maar eerder bij ProRail aan de bel moeten trekken? Had me dat dan verteld in november 2017, in plaats van mensen een jaar lang voor de gek te houden.
Tuurlijk is er een planning, maar niet elke insite bedrijfsinfo wordt hier gedeeld.
Niets om bij ProRail @pejeka te gaan werken, kan je zelf de planning gaan maken van belangrijke projecten.
Dit topic is zo langzamerhand wel HET bewijs waarom er bij heel veel bedrijven een "filter" is geplaatst tussen de buitenwereld en wat intern is. En dat filter heet de Klantenservice en dat werkt juist nu heel goed.
Je moet er als stationsmanager toch niet aan denken dat je >150 bijna dezelfde mailtjes krijgt van één (1) persoon, zoals deze nu hier gelukkig in het "filter" terecht komen.

Als een stationsmanager gewoon doet wat hij belooft, krijgt hij geen 150 mailtjes...
Tuurlijk is er een planning, maar niet elke insite bedrijfsinfo wordt hier gedeeld.
Niets om bij ProRail @pejeka te gaan werken, kan je zelf de planning gaan maken van belangrijke projecten.

En deze bijdrage levert op welke manier iets bij? Denk je zelf?

Ik heb vorig jaar (!) netjes om de planning gevraagd. Ik kreeg na enige tijd netjes het antwoord dat dit 2e kwartaal 2018 zou zijn, dus ik vraag nu netjes wanneer in dit kwartaal de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden.

Nogmaals, als jou dat niet bevalt om welke reden dan ook, is niets of niemand hier die jou dwingt dit topic te volgen of er ongefundeerd commentaar op te plaatsen.
@Pejeka. Je loopt nu echt de hele tijd te miauwen hier. Word het niet eens tijd om zelf stappen te ondernemen en er werk van te maken? In plaats van hier te blijven klagen.
Ik mauw helemaal niet. Ik heb op dit forum in november 2017 een keurig antwoord gekregen op mijn vraag en wil nu gewoon weten waarom die belofte niet gehouden is en wanneer dan wél. Als jij dat mauwen vindt, jouw goed recht. Maar ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat dat ik als "mauwend" persoon wordt neergezet terwijl de oorzaak van het feit dat dit topic nog steeds bestaat, allerminst aan mij ligt, maar gewoon aan het feit dat toegezegde zaken niet geregeld worden. En als je instanties daaraan herinnert en alsnog een antwoord wilt, ben je dus iemand die klaagt en mauwt?

Ik denk niet dat mijn bijdrage veel toevoegd aan je bijna dagelijkse en dezelfde vraagstelling wat de planning nu is. Dat voegt ook niets toe, behalve dat het topic bij herhaling weer bovenaan staat.

Ik denk niet dat mijn bijdrage veel toevoegd aan je bijna dagelijkse en dezelfde vraagstelling wat de planning nu is. Dat voegt ook niets toe, behalve dat het topic bij herhaling weer bovenaan staat.

Die planning is me vorig jaar op dit forum doorgegeven, en dus, nu het tijdvak aangebroken is en ik nog geen aanvang van de werkzaamheden zie, vraag ik netjes wanneer het werk dan aangevangen wordt binnen het beloofde tijdstip. Is dat raar?
Reputatie 5

En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...
Dan ben je niet geschikt als manager 😀

Een goede manager delegeert al die taken.

En er is natuurlijk ook wel een tussenweg tussen een callcentre of ingehuurd webcareteam en de stationsmanager.

Het blijft een feit dat NS het gewoon heel slecht heeft opgelost zo en gewoon zelf de vraag had moeten neerleggen ipv TS te zeggen van zoek het zelf maar uit.

Je geeft hier net precies het antwoord op je eigen vraag.

De manager heeft het beantwoorden van vragen gedelegeerd naar een klantenservice zodat hij zelf die mailtjes niet hoeft te beantwoorden.

vraag ik netjes wanneer het werk dan aangevangen wordt binnen het beloofde tijdstip. Is dat raar?

Dat is zeker niet raar, wel als je bijna dagelijks dezelfde vraag blijft plaatsen.
Snel geteld ga je langzaam naar de tiende en dezelfde vraag.

Schijnbaar is er dus nog geen planning bekent.

En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...
Dan ben je niet geschikt als manager 😀

Een goede manager delegeert al die taken.

En er is natuurlijk ook wel een tussenweg tussen een callcentre of ingehuurd webcareteam en de stationsmanager.

Het blijft een feit dat NS het gewoon heel slecht heeft opgelost zo en gewoon zelf de vraag had moeten neerleggen ipv TS te zeggen van zoek het zelf maar uit.
Je geeft hier net precies het antwoord op je eigen vraag.

De manager heeft het beantwoorden van vragen gedelegeerd naar een klantenservice zodat hij zelf die mailtjes niet hoeft te beantwoorden.

En dat werkt dus niet, getuige de geschiedenis in dit topic. En nu? Ik word als klant in de kou gezet, sterker nog, omdat ik aandring op een correct antwoord (na een aantal niet nagekomen beloftes) ben IK nu degene die zeurt en degene die lastig is en degene die "fout" is. Terwijl ik altijd netjes ben gebleven, altijd de moderatoren heb bedankt voor hun terugkoppeling (ook al hield die niks anders in dan "ik heb nog geen nieuws, maar ik blijf het proberen") en nu opeens ben ik de kwaaie pier?

vraag ik netjes wanneer het werk dan aangevangen wordt binnen het beloofde tijdstip. Is dat raar?Dat is zeker niet raar, wel als je bijna dagelijks dezelfde vraag blijft plaatsen.
Snel geteld ga je langzaam naar de tiende en dezelfde vraag.

Schijnbaar is er dus nog geen planning bekent.

Dat is dan toch wel bijzonder vreemd, daar men mij eind vorig jaar stellig kon berichten dat het 2e kwartaal 2018 geregeld zou worden. Dus dan zou je verwachten dat die planning nu bekend is. En zo niet, wanneer gaat het dán gebeuren?
Zoals eerder al gesuggereerd willen of kunnen ze schijnbaar de planning niet met je delen.
De planning op mijn werk wordt ook niet openbaar gedeeld overigens.
Gewoon afwachten tot einde tweede kwartaal.

En nu het vriendelijke verzoek te stoppen met het telkens omhoogschoppen van dit onderwerp.
Hallo Pejeka, ik begrijp dat je dit het liefst zo snel mogelijk ziet gebeuren. Toch wil ik je vragen even geduld te hebben.
Reputatie 5
Een discussie kan en mag best verhit zijn, maar laten we wel normaal en redelijk blijven iedereen.
Hallo Pejeka, ik begrijp dat je dit het liefst zo snel mogelijk ziet gebeuren. Toch wil ik je vragen even geduld te hebben.
Ik snap deze reactie niet helemaal. Ik heb dit onderwerp vorig jaar aangekaart, en na veel vijven en zessen kreeg ik toen eindelijk te horen dat het tweede kwartaal 2018 geregeld zou worden. Nou, ok dan. Dus ik heb daarna ook netjes afgewacht, en nu het tweede kwartaal is aangebroken, vraag ik wederom netjes naar de definitieve planning. En nou is het antwoord weer dat ik meer geduld moet hebben? Wat heb ik dan gemist?
Zoals eerder al gesuggereerd willen of kunnen ze schijnbaar de planning niet met je delen.
De planning op mijn werk wordt ook niet openbaar gedeeld overigens.
Gewoon afwachten tot einde tweede kwartaal.

En nu het vriendelijke verzoek te stoppen met het telkens omhoogschoppen van dit onderwerp.

Voor zover ik weet, ben jij geen moderator of andere eigenaar van dit forum, dus als mijn reacties je niet bevallen, staat het je geheel vrij ze te negeren en er geen antwoord op te geven.

Even voor jouw informatie: zo lang ik geen antwoord heb wanneer de werkzaamheden uitgevoerd zullen worden, zal ik dat blijven vragen. Dan weet je het alvast en hoef je je daar niet meer druk over te maken.

En verder het vriendelijke verzoek dit topic te negeren, als je niets anders in te brengen hebt dan dat je het vervelend vindt dat ik netjes naar een planning vraag die me vorig jaar reeds is toegezegd.
NS heeft in dit topic dingen toegezegd die ze niet waar konden maken. Dat hebben ze ook toegegeven. Nu kun je in dit topic blijven vragen om het klusje alsnog te klaren, maar dat zal simpelweg niet gebeuren.

Zoals @Sivan NS aangaf is na de infrastructurele wijzigingen in Helmond door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Je bent inderdaad veelste lang aan het lijntje gehouden, maar op dit moment kan NS je hiermee gewoon niet verder helpen. Het enige wat ze zouden kunnen doen is wat ze al deden en in andere topics doen: elke week/maand om informatie vragen, reminders sturen en vervolgens terugkoppeling geven. Of zie ik iets over het hoofd?

En wat zegt dat over de betrouwbaarheid van een klantenservice of de NS? Als men beloftes doet die niet nagekomen worden, en er opeens beslissingen naar voren worden getrokken die ook vorig jaar november al bekend waren? Dan had men in november 2017 toch gelijk kunnen zeggen: na de infrastructurele wijzigingen in Helmond is door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Waarom dan éérst beloven dat het in 2e kwartaal 2018 geregeld wordt? En vervolgens met uitvluchten en non-informatie komen als het niet gebeurt?
Heb netjes nog een week gewacht, maar nog steeds geen antwoord...
Dat eerste antwoord en "de belofte" was niet vanuit NS afkomstig, maar was gegeven door iemand van ProRail. Hierin was NS alleen het doorgeefluik omdat jij als NS klant dit aan NS had gevraagd.

En ja, NS had je ook gelijk kunnen doorverwijzen (en misschien is dit een les om dit in de toekomst wel te doen) maar uit klantvriendelijkheid hebben zij dit voor jou nagevraagd bij ProRail. Je kan het NS niet kwalijk nemen dat zij een verkeerd antwoord hebben ontvangen van ProRail.
En wie weet, was dit antwoord in eerste instantie wel juist maar heeft er iemand anders bij ProRail later anders beslist, dat er andere dingen meer prioriteit hebben. In dit opzicht zijn er ook andere dingen die je ProRail kunt verwijten, zoals de vele schermen die maandenlang stuk zijn.

Stop nu eens met NS de zwarte Piet toe te spelen. Wanneer Unox de receptuur van hun rookworst veranderd waardoor je hem niet meer lekker vind, ga je toch ook niet met je klacht mee naar de AH, Jumbo of welke supermarkt ook?
Uit je klacht eens bij ProRail. Start bv een petitie in Helmond om de CTA te verplaatsen en bied die aan ProRail aan.

Misschien ben ik ouderwets, maar ik heb geleerd dat beloftes er zijn om nagekomen te worden. En als je dat niet doet, bied je netjes je excuses aan en vertelt uitvoerig waaróm je je belofte niet houdt, als daar een goede reden voor is. Maar je houdt mensen niet aan het lijntje.

Dat je nu de zwarte piet bij mij probeert neer te liggen, vind ik kwalijk. Ik ben nooit onbeleefd geweest, heb netjes gevraagd, netjes afgewacht, dankjewel gezegd, en nu opeens ben ik de kwaaie pier en moet ik het maar bij andere partijen proberen?

Laat me dan eerst maar eens goed onderbouwd weten waaróm de oorspronkelijke belofte niet nagekomen is, en dan kan ik daarmee wellicht verder aan de slag.