beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Toch wil ik je vragen even geduld te hebben.

@Pejeka : Tip: Wacht nog eens een week of zeven svp !
Badge
Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.

@Pejeka lees bovenstaand nog eens door hier staat gemeld dat PRORAIL de werkzaamheden als afgerond zien en er geen mogelijkheden meer zijn om nog iets te doen op station HELMOND.

Daar staat exact je antwoord wat je zoekt en er is aangegeven dat de moderators niets meer voor je kunnen betekenen in deze.

Wat wil je nu nog meer dan ???? Prorail heeft een toezegging gedaan en is deze niet nagekomen, dus waar moet je nu dan zijn verder ???

Sorry maar mijn kinderen blijven zelfs niet zo lang doorgaan als ze hun zin niet krijgen.

Toch wil ik je vragen even geduld te hebben.
@Pejeka : Tip: Wacht nog eens een week of zeven svp !

Want? Het zou in tweede kwartaal 2018 geregeld worden, daar zijn nog steeds geen tekenen van dat het gaat gebeuren, dus waarom zou dat over 7 weken anders zijn? Want dan zitten we in 3e kwartaal...
Reputatie 5
@Pejeka heb je inmiddels prorail al benaderd?
Nogmaals, ik begrijp dat je dit graag z.s.m. veranderd ziet. In mijn reactie heb ik aangegeven dat dit naar verwachting in het tweede kwartaal zou zijn. Ik heb geen exacte datum gekregen, maar het tweede kwartaal is ook nog niet om. Laten we de ontwikkelingen even afwachten, mocht dit niet zijn zoals verwacht dan zal ik weer contact opnemen voor de stand van zaken.

Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.
@Pejeka lees bovenstaand nog eens door hier staat gemeld dat PRORAIL de werkzaamheden als afgerond zien en er geen mogelijkheden meer zijn om nog iets te doen op station HELMOND.

Daar staat exact je antwoord wat je zoekt en er is aangegeven dat de moderators niets meer voor je kunnen betekenen in deze.

Wat wil je nu nog meer dan ???? Prorail heeft een toezegging gedaan en is deze niet nagekomen, dus waar moet je nu dan zijn verder ???

Sorry maar mijn kinderen blijven zelfs niet zo lang doorgaan als ze hun zin niet krijgen.

Ik heb dat antwoord nooit van de moderatoren gekregen. Het enige antwoord dat ik heb gekregen nadat de toegezegde datum was verstreken is: we hebben het nagevraagd, maar de juiste persoon is niet aanwezig/met vakantie/niet bereikbaar, maar we blijven het proberen, hoor.

En vervolgens krijg ik een antwoord dat over wissels en seinen en andere infrastructurele dingen gaat. Nou, daar vraag ik dus niet om, om het verplaatsen van wissels en seinen, ik vraag om het verplaatsen van een klok en een informatiescherm. En daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen.
Nogmaals, ik begrijp dat je dit graag z.s.m. veranderd ziet. In mijn reactie heb ik aangegeven dat dit naar verwachting in het tweede kwartaal zou zijn. Ik heb geen exacte datum gekregen, maar het tweede kwartaal is ook nog niet om. Laten we de ontwikkelingen even afwachten, mocht dit niet zijn zoals verwacht dan zal ik weer contact opnemen voor de stand van zaken.
Hartelijk dank voor je reactie. Die waardeer ik zeer. Wat me meer bevreemdt, is de inhoud van je reactie. Want die komt er eigenlijk op neer dat het dus helemaal niet vaststaat dat er in het tweede kwartaal 2018 iets zal gebeuren, en dan moeten we maar weer afwachten "wat de stand van zaken" is...
En de moderatoren die het allemaal zouden navragen en die me eerst hadden beloofd dat het in 2e kwartaal 2018 zou worden geregeld, zijn opeens ook spoorloos (no pun intended) verdwenen uit dit topic...
Reputatie 7
Badge +3
Misschien weet ProRail zelf nog geen exacte datum of geven ze niet omdat het mogelijk afhangt van andere werkzaamheden. Als die bv uitlopen dan ben je zo enkele weken verder. En als ze dan wel een exacte datum geven en het wordt onverhoopt 2 of 3 weken later dan kom je hier weer klagen dat het niet op tijd gebeurd is.

Is het nou echt zo moeilijk om even te wachten?

Of mail anders zelf eens naar ProRail. Misschien geven ze jou wel een datum. Mijn ervaring (als omwonende van een station) is dat ze binnen 1 of 2 werkdagen de mail beantwoorden, en via Twitter nog binnen een uur reageren.
Als het mij zo hoog zou zitten als het bij jou blijkbaar zit, had ik allang ProRail zelf gemaild.
Ik kan helaas niets anders aangeven dan wat Sivan heeft gedaan. Wat verwacht je precies van mij, Pejeka?
Ik kan helaas niets anders aangeven dan wat Sivan heeft gedaan. Wat verwacht je precies van mij, Pejeka?
Heel simpel. Ik stelde in november 2017 een vraag, kreeg daar keurig een antwoord op en ik vond dat prima: in het tweede kwartaal van 2018 zou het geregeld worden. Uitstekend. Alleen werd het niet geregeld. Dus logischerwijze stelde ik de vraag: waarom niet en wanneer dan wél? En sindsdien krijg ik geen antwoord meer en word ik alleen aan het lijntje gehouden met verantwoordelijke personen die blijkbaar maandenlang niet bereikbaar zijn, of niet reageren of wat dan ook, en loopt het dus vast. Ik wil gewoon weten waarom de aanvankelijke belofte niet nagekomen is en wanneer dan wel. Heel simpel. Maar blijkbaar kan of wil geen mens me dat vertellen. Dus als jij me een stukje wijzer kan maken, zou ik daar blij mee zijn.

En wat Sivan zei, slaat nergens op. Dat ging over infrastructurele wijzigingen die afgesloten zouden zijn aan sporen en wissels en niet over het verhangen van een klok of TCA. Bovendien wist men dat in november 2017 ook al, dus had me dat dan gelijk verteld in plaats van me eerst 8 maanden aan het lijntje te houden met een belofte.

Dus ik wacht af, en of jij het nou beantwoordt of iemand anders, maakt me niet, maar graag een keer oprechte informatie.
Reputatie 7
Badge +3
Moderators hebben je niets beloofd, maar hebben slechts doorgegeven wat zij als antwoord van ProRail hebben ontvangen.
Don't shoot the messenger....

Later is er een ander antwoord gekomen van ProRail. Tenzij ProRail in de toekomst nog tot een ander besluit komt kan NS niets anders melden.

Is het vreemd dat ProRail eerst het ene zegt en niet doet en later wat anders zegt? Ja.
Kunnen de moderators daar iets aan veranderen? Nee, helaas.
Want als je mensen probeert te herinneren aan hun toezeggingen ben je een zeur? Het zij zo dan. Blijkbaar gelden afspraken of toezeggingen tegenwoordig niet meer, en als je mensen daaraan herinnert, ben JIJ de sjaak, en niet degene die in gebreke blijft.
Reputatie 7
Badge
De moderators kunnen hier niks aan doen Pejeka. Zij zijn alleen maar de boodschappers.
Er is geen toezegging gedaan, ze hebben slechts een verwachting uitgesproken wanneer het werk uitgevoerd gaat worden.
Badge
ZUCHT .....
Er is geen toezegging gedaan, ze hebben slechts een verwachting uitgesproken wanneer het werk uitgevoerd gaat worden.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Stel dat jij voor bepaalde werkzaamheden een aannemer inhuurt, en die zegt tegen jou "zoals het er nu uitziet, kom ik komende mei de werkzaamheden uitvoeren", en die beste man komt niet in mei, en als jij dan belt hoe het ervoor staat, zegt hij "tja, ik heb alleen een verwachting uitgesproken, maar kan best zijn dat ik pas over anderhalf jaar bij jou kom om de geplande verbouwing uit te voeren"... en dan zeg jij gewoon... "Oh, is ok hoor, tuurlijk, nee joh, maakt niet uit, al kom je over 5 jaar"....
Reputatie 7
Badge
Dit topic is onderhand een vicieuze cirkel aan het worden lijkt het wel. Pejeka lijkt ook erg vaak in herhaling te vallen.
En ik vraag het nog maar een keer, is de planning al bekend die voor tweede kwartaal dit jaar was toegezegd?
Reputatie 5
@Pejeka heb je nou inmiddels de vraag al bij ProRail neergelegd?
Reputatie 4
En wat wil je nu precies bereiken? Maak hier alsjeblieft geen persoonlijke vete van ( want zo komt het op mij over).
@Pejeka heb je nou inmiddels de vraag al bij ProRail neergelegd?
Ja, ik heb de vraag óók bij ProRail neergelegd inmiddels, maar verwacht daar, gezien de antwoorden die ik nu al heb, niks meer van dan de antwoorden die ik hier al kreeg. Namelijk: "we hebben het doorgezet naar de verantwoordelijke manager en we wachten op antwoord, nog niks gehoord maar we houden je op de hoogte"... Zal jullie hier op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen, al was het alleen maar ter lering ende vermaak, maar het gaat bij die klantenservice weer dezelfde kant op als wat ik hier heb meegemaakt: je wordt eindeloos aan het lijntje gehouden, maar antwoord komt er niet.
En wat wil je nu precies bereiken? Maak hier alsjeblieft geen persoonlijke vete van ( want zo komt het op mij over).
Ik maak er geen vete van. Ik heb vorig jaar netjes het probleem naar voren gebracht, en ik kreeg toen uiteindelijk het antwoord dat het 2e kwartaal 2018 zou worden geregeld. Dat 2 kwartaal duurt nog 6 weken vanaf nu, en ik zie nog steeds geen aanstalten van de werkzaamheden. Dus vraag ik nogmaals netjes wanneer in het 2e kwartaal het dan geregeld gaat worden. Is dat een vete?
Heb weer een terugkoppeling ontvangen: "We hebben meerdere signalen ontvangen dat dit (de plaatsing van klok en TCA) niet overeenkomt met de plaats waar de treinen stoppen, we zijn ermee bezig, maar kunnen helaas nog geen datum toezeggen waarop het wordt aangepast. We snappen dat het niet handig is voor de reiziger, maar we wachten op de terugkoppeling van de uitvoerende instanties. Dank voor je begrip".

Tja...
Reputatie 7
Badge +3
Niet dat dit nu betekent dat het gelijk volgende week of volgende maand verplaatst wordt maar je hebt nu tenminste een inhoudelijk reactie van ProRail dat het bekend is en dat men ermee bezig is. Nu je direct contact hebt met ProRail kun je hieraan weer refereren wanneer het bv over een half jaar of jaar nog niet aangepast is.
En wanneer er nog meer reizigers zijn die zich hier aan ergeren, zouden die ook contact op kunnen nemen met ProRail. Hoe meer signalen er bij hen binnen komen, hoe beter.