beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Echt, is dat de manier waarop het moet gaan?Dat ligt eraan wat je wil bereiken. Als je je ongenoegen wil blijven uiten dan kan je het beste dit topic blijven gebruiken. Je zal mede- en tegenstanders vinden, maar de faciliteiten op Helmond zullen niet verplaatst worden.

Als je graag ziet dat er iets op Helmond gedaan wordt kan je het beste de vraag bij ProRail neerleggen.

En waarom heb ik dat advies dan niet gekregen in november 2017 toen ik de vraag stelde? Nee, de NS deed toen net alsof ze de vraag oppakten en afhandelden, en ik kreeg ook antwoord: tweede kwartaal 2018 is het geregeld. Dus niet. En nu ik daarover reclameer, is het opeens mijn fout en ben ik lastig en had ik maar eerder bij ProRail aan de bel moeten trekken? Had me dat dan verteld in november 2017, in plaats van mensen een jaar lang voor de gek te houden.
Dit topic is zo langzamerhand wel HET bewijs waarom er bij heel veel bedrijven een "filter" is geplaatst tussen de buitenwereld en wat intern is. En dat filter heet de Klantenservice en dat werkt juist nu heel goed.
Je moet er als stationsmanager toch niet aan denken dat je >150 bijna dezelfde mailtjes krijgt van één (1) persoon, zoals deze nu hier gelukkig in het "filter" terecht komen.

Als een stationsmanager gewoon doet wat hij belooft, krijgt hij geen 150 mailtjes...
@Pejeka. Je loopt nu echt de hele tijd te miauwen hier. Word het niet eens tijd om zelf stappen te ondernemen en er werk van te maken? In plaats van hier te blijven klagen.
Ik mauw helemaal niet. Ik heb op dit forum in november 2017 een keurig antwoord gekregen op mijn vraag en wil nu gewoon weten waarom die belofte niet gehouden is en wanneer dan wél. Als jij dat mauwen vindt, jouw goed recht. Maar ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat dat ik als "mauwend" persoon wordt neergezet terwijl de oorzaak van het feit dat dit topic nog steeds bestaat, allerminst aan mij ligt, maar gewoon aan het feit dat toegezegde zaken niet geregeld worden. En als je instanties daaraan herinnert en alsnog een antwoord wilt, ben je dus iemand die klaagt en mauwt?
Reputatie 5

En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...
Dan ben je niet geschikt als manager 😀

Een goede manager delegeert al die taken.

En er is natuurlijk ook wel een tussenweg tussen een callcentre of ingehuurd webcareteam en de stationsmanager.

Het blijft een feit dat NS het gewoon heel slecht heeft opgelost zo en gewoon zelf de vraag had moeten neerleggen ipv TS te zeggen van zoek het zelf maar uit.

Je geeft hier net precies het antwoord op je eigen vraag.

De manager heeft het beantwoorden van vragen gedelegeerd naar een klantenservice zodat hij zelf die mailtjes niet hoeft te beantwoorden.

En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...
Dan ben je niet geschikt als manager 😀

Een goede manager delegeert al die taken.

En er is natuurlijk ook wel een tussenweg tussen een callcentre of ingehuurd webcareteam en de stationsmanager.

Het blijft een feit dat NS het gewoon heel slecht heeft opgelost zo en gewoon zelf de vraag had moeten neerleggen ipv TS te zeggen van zoek het zelf maar uit.
Je geeft hier net precies het antwoord op je eigen vraag.

De manager heeft het beantwoorden van vragen gedelegeerd naar een klantenservice zodat hij zelf die mailtjes niet hoeft te beantwoorden.

En dat werkt dus niet, getuige de geschiedenis in dit topic. En nu? Ik word als klant in de kou gezet, sterker nog, omdat ik aandring op een correct antwoord (na een aantal niet nagekomen beloftes) ben IK nu degene die zeurt en degene die lastig is en degene die "fout" is. Terwijl ik altijd netjes ben gebleven, altijd de moderatoren heb bedankt voor hun terugkoppeling (ook al hield die niks anders in dan "ik heb nog geen nieuws, maar ik blijf het proberen") en nu opeens ben ik de kwaaie pier?
Reputatie 5
Een discussie kan en mag best verhit zijn, maar laten we wel normaal en redelijk blijven iedereen.
Reputatie 5
Badge
NS heeft in dit topic dingen toegezegd die ze niet waar konden maken. Dat hebben ze ook toegegeven. Nu kun je in dit topic blijven vragen om het klusje alsnog te klaren, maar dat zal simpelweg niet gebeuren.

Zoals @Sivan NS aangaf is na de infrastructurele wijzigingen in Helmond door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Je bent inderdaad veelste lang aan het lijntje gehouden, maar op dit moment kan NS je hiermee gewoon niet verder helpen. Het enige wat ze zouden kunnen doen is wat ze al deden en in andere topics doen: elke week/maand om informatie vragen, reminders sturen en vervolgens terugkoppeling geven. Of zie ik iets over het hoofd?

NS heeft in dit topic dingen toegezegd die ze niet waar konden maken. Dat hebben ze ook toegegeven. Nu kun je in dit topic blijven vragen om het klusje alsnog te klaren, maar dat zal simpelweg niet gebeuren.

Zoals @Sivan NS aangaf is na de infrastructurele wijzigingen in Helmond door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Je bent inderdaad veelste lang aan het lijntje gehouden, maar op dit moment kan NS je hiermee gewoon niet verder helpen. Het enige wat ze zouden kunnen doen is wat ze al deden en in andere topics doen: elke week/maand om informatie vragen, reminders sturen en vervolgens terugkoppeling geven. Of zie ik iets over het hoofd?

En wat zegt dat over de betrouwbaarheid van een klantenservice of de NS? Als men beloftes doet die niet nagekomen worden, en er opeens beslissingen naar voren worden getrokken die ook vorig jaar november al bekend waren? Dan had men in november 2017 toch gelijk kunnen zeggen: na de infrastructurele wijzigingen in Helmond is door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Waarom dan éérst beloven dat het in 2e kwartaal 2018 geregeld wordt? En vervolgens met uitvluchten en non-informatie komen als het niet gebeurt?
Reputatie 7
Badge +3
Dat eerste antwoord en "de belofte" was niet vanuit NS afkomstig, maar was gegeven door iemand van ProRail. Hierin was NS alleen het doorgeefluik omdat jij als NS klant dit aan NS had gevraagd.

En ja, NS had je ook gelijk kunnen doorverwijzen (en misschien is dit een les om dit in de toekomst wel te doen) maar uit klantvriendelijkheid hebben zij dit voor jou nagevraagd bij ProRail. Je kan het NS niet kwalijk nemen dat zij een verkeerd antwoord hebben ontvangen van ProRail.
En wie weet, was dit antwoord in eerste instantie wel juist maar heeft er iemand anders bij ProRail later anders beslist, dat er andere dingen meer prioriteit hebben. In dit opzicht zijn er ook andere dingen die je ProRail kunt verwijten, zoals de vele schermen die maandenlang stuk zijn.

Stop nu eens met NS de zwarte Piet toe te spelen. Wanneer Unox de receptuur van hun rookworst veranderd waardoor je hem niet meer lekker vind, ga je toch ook niet met je klacht mee naar de AH, Jumbo of welke supermarkt ook?
Uit je klacht eens bij ProRail. Start bv een petitie in Helmond om de CTA te verplaatsen en bied die aan ProRail aan.
Dat eerste antwoord en "de belofte" was niet vanuit NS afkomstig, maar was gegeven door iemand van ProRail. Hierin was NS alleen het doorgeefluik omdat jij als NS klant dit aan NS had gevraagd.

En ja, NS had je ook gelijk kunnen doorverwijzen (en misschien is dit een les om dit in de toekomst wel te doen) maar uit klantvriendelijkheid hebben zij dit voor jou nagevraagd bij ProRail. Je kan het NS niet kwalijk nemen dat zij een verkeerd antwoord hebben ontvangen van ProRail.
En wie weet, was dit antwoord in eerste instantie wel juist maar heeft er iemand anders bij ProRail later anders beslist, dat er andere dingen meer prioriteit hebben. In dit opzicht zijn er ook andere dingen die je ProRail kunt verwijten, zoals de vele schermen die maandenlang stuk zijn.

Stop nu eens met NS de zwarte Piet toe te spelen. Wanneer Unox de receptuur van hun rookworst veranderd waardoor je hem niet meer lekker vind, ga je toch ook niet met je klacht mee naar de AH, Jumbo of welke supermarkt ook?
Uit je klacht eens bij ProRail. Start bv een petitie in Helmond om de CTA te verplaatsen en bied die aan ProRail aan.

Misschien ben ik ouderwets, maar ik heb geleerd dat beloftes er zijn om nagekomen te worden. En als je dat niet doet, bied je netjes je excuses aan en vertelt uitvoerig waaróm je je belofte niet houdt, als daar een goede reden voor is. Maar je houdt mensen niet aan het lijntje.

Dat je nu de zwarte piet bij mij probeert neer te liggen, vind ik kwalijk. Ik ben nooit onbeleefd geweest, heb netjes gevraagd, netjes afgewacht, dankjewel gezegd, en nu opeens ben ik de kwaaie pier en moet ik het maar bij andere partijen proberen?

Laat me dan eerst maar eens goed onderbouwd weten waaróm de oorspronkelijke belofte niet nagekomen is, en dan kan ik daarmee wellicht verder aan de slag.
Badge
Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.

@Pejeka lees bovenstaand nog eens door hier staat gemeld dat PRORAIL de werkzaamheden als afgerond zien en er geen mogelijkheden meer zijn om nog iets te doen op station HELMOND.

Daar staat exact je antwoord wat je zoekt en er is aangegeven dat de moderators niets meer voor je kunnen betekenen in deze.

Wat wil je nu nog meer dan ???? Prorail heeft een toezegging gedaan en is deze niet nagekomen, dus waar moet je nu dan zijn verder ???

Sorry maar mijn kinderen blijven zelfs niet zo lang doorgaan als ze hun zin niet krijgen.
Reputatie 5
@Pejeka heb je inmiddels prorail al benaderd?

Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.
@Pejeka lees bovenstaand nog eens door hier staat gemeld dat PRORAIL de werkzaamheden als afgerond zien en er geen mogelijkheden meer zijn om nog iets te doen op station HELMOND.

Daar staat exact je antwoord wat je zoekt en er is aangegeven dat de moderators niets meer voor je kunnen betekenen in deze.

Wat wil je nu nog meer dan ???? Prorail heeft een toezegging gedaan en is deze niet nagekomen, dus waar moet je nu dan zijn verder ???

Sorry maar mijn kinderen blijven zelfs niet zo lang doorgaan als ze hun zin niet krijgen.

Ik heb dat antwoord nooit van de moderatoren gekregen. Het enige antwoord dat ik heb gekregen nadat de toegezegde datum was verstreken is: we hebben het nagevraagd, maar de juiste persoon is niet aanwezig/met vakantie/niet bereikbaar, maar we blijven het proberen, hoor.

En vervolgens krijg ik een antwoord dat over wissels en seinen en andere infrastructurele dingen gaat. Nou, daar vraag ik dus niet om, om het verplaatsen van wissels en seinen, ik vraag om het verplaatsen van een klok en een informatiescherm. En daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen.
En de moderatoren die het allemaal zouden navragen en die me eerst hadden beloofd dat het in 2e kwartaal 2018 zou worden geregeld, zijn opeens ook spoorloos (no pun intended) verdwenen uit dit topic...
Ik kan helaas niets anders aangeven dan wat Sivan heeft gedaan. Wat verwacht je precies van mij, Pejeka?
Ik kan helaas niets anders aangeven dan wat Sivan heeft gedaan. Wat verwacht je precies van mij, Pejeka?
Heel simpel. Ik stelde in november 2017 een vraag, kreeg daar keurig een antwoord op en ik vond dat prima: in het tweede kwartaal van 2018 zou het geregeld worden. Uitstekend. Alleen werd het niet geregeld. Dus logischerwijze stelde ik de vraag: waarom niet en wanneer dan wél? En sindsdien krijg ik geen antwoord meer en word ik alleen aan het lijntje gehouden met verantwoordelijke personen die blijkbaar maandenlang niet bereikbaar zijn, of niet reageren of wat dan ook, en loopt het dus vast. Ik wil gewoon weten waarom de aanvankelijke belofte niet nagekomen is en wanneer dan wel. Heel simpel. Maar blijkbaar kan of wil geen mens me dat vertellen. Dus als jij me een stukje wijzer kan maken, zou ik daar blij mee zijn.

En wat Sivan zei, slaat nergens op. Dat ging over infrastructurele wijzigingen die afgesloten zouden zijn aan sporen en wissels en niet over het verhangen van een klok of TCA. Bovendien wist men dat in november 2017 ook al, dus had me dat dan gelijk verteld in plaats van me eerst 8 maanden aan het lijntje te houden met een belofte.

Dus ik wacht af, en of jij het nou beantwoordt of iemand anders, maakt me niet, maar graag een keer oprechte informatie.
Reputatie 7
Badge +3
Moderators hebben je niets beloofd, maar hebben slechts doorgegeven wat zij als antwoord van ProRail hebben ontvangen.
Don't shoot the messenger....

Later is er een ander antwoord gekomen van ProRail. Tenzij ProRail in de toekomst nog tot een ander besluit komt kan NS niets anders melden.

Is het vreemd dat ProRail eerst het ene zegt en niet doet en later wat anders zegt? Ja.
Kunnen de moderators daar iets aan veranderen? Nee, helaas.
Reputatie 7
Badge
De moderators kunnen hier niks aan doen Pejeka. Zij zijn alleen maar de boodschappers.
Badge
ZUCHT .....
Reputatie 7
Badge
Dit topic is onderhand een vicieuze cirkel aan het worden lijkt het wel. Pejeka lijkt ook erg vaak in herhaling te vallen.
Reputatie 5
@Pejeka heb je nou inmiddels de vraag al bij ProRail neergelegd?
@Pejeka heb je nou inmiddels de vraag al bij ProRail neergelegd?
Ja, ik heb de vraag óók bij ProRail neergelegd inmiddels, maar verwacht daar, gezien de antwoorden die ik nu al heb, niks meer van dan de antwoorden die ik hier al kreeg. Namelijk: "we hebben het doorgezet naar de verantwoordelijke manager en we wachten op antwoord, nog niks gehoord maar we houden je op de hoogte"... Zal jullie hier op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen, al was het alleen maar ter lering ende vermaak, maar het gaat bij die klantenservice weer dezelfde kant op als wat ik hier heb meegemaakt: je wordt eindeloos aan het lijntje gehouden, maar antwoord komt er niet.
Heb weer een terugkoppeling ontvangen: "We hebben meerdere signalen ontvangen dat dit (de plaatsing van klok en TCA) niet overeenkomt met de plaats waar de treinen stoppen, we zijn ermee bezig, maar kunnen helaas nog geen datum toezeggen waarop het wordt aangepast. We snappen dat het niet handig is voor de reiziger, maar we wachten op de terugkoppeling van de uitvoerende instanties. Dank voor je begrip".

Tja...
Reputatie 7
Badge +3
Niet dat dit nu betekent dat het gelijk volgende week of volgende maand verplaatst wordt maar je hebt nu tenminste een inhoudelijk reactie van ProRail dat het bekend is en dat men ermee bezig is. Nu je direct contact hebt met ProRail kun je hieraan weer refereren wanneer het bv over een half jaar of jaar nog niet aangepast is.
En wanneer er nog meer reizigers zijn die zich hier aan ergeren, zouden die ook contact op kunnen nemen met ProRail. Hoe meer signalen er bij hen binnen komen, hoe beter.
Niet dat dit nu betekent dat het gelijk volgende week of volgende maand verplaatst wordt maar je hebt nu tenminste een inhoudelijk reactie van ProRail dat het bekend is en dat men ermee bezig is. Nu je direct contact hebt met ProRail kun je hieraan weer refereren wanneer het bv over een half jaar of jaar nog niet aangepast is.
En wanneer er nog meer reizigers zijn die zich hier aan ergeren, zouden die ook contact op kunnen nemen met ProRail. Hoe meer signalen er bij hen binnen komen, hoe beter.

Ja, en waarschijnlijk over een jaar nog steeds reacties in de zin van: we zijn er mee bezig en we houden je op de hoogte.

Dan zijn we inmiddels 2 tot 2½ jaar verder nadat ik de vraag stelde en nog niks.

Tot zover de klantvriendelijkheid.

Eerst bij NS een jaar aan het lijntje gehouden worden, en nu bij ProRail. En ja, ze doen allemaal alsof ze héél betrokken zijn bij je vraag en héus, we gaan er achteraan en we houden je op de hoogte en je hebt gelijk en ga zo maar door. Maar actie, ho maar. Wat heb ik daar dan aan?

Ik ben tot nu toe alleen maar met niet kloppende beloftes en niet kloppende redenen het bos in gestuurd. Eerst zou het tweede kwartaal 2018 geregeld worden, het gebeurde niet, ik vroeg om meer info, en dan krijg je antwoorden van "de mensen die erover gaan, antwoorden niet/zijn met vakantie/niet aanwezig" enz.. Dan is er nog een persoon die me vertelt dat de werkzaamheden aan sporen, seinen en wissels nou eenmaal afgerond zijn (terwijl ik het daar helemaal niet over had, ik heb nooit gevraagd om een spoor anders neer te leggen) en dat moet dan het antwoord zijn, en na een jaar weet NS het niet meer en moet ik zelf maar gaan informeren bij ProRail, dus dat doe ik, en wat is het resultaat? Noppes.