beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Het wordt gedaan wanneer het gedaan wordt en het lijkt mij logisch dat er geen enkele verantwoording aan jou hoeft worden afgelegd. Je ziet ook dat de moderators er niet meer op reageren, dus laat het voor wat het is en wacht het even af.
Mij is netjes te verstaan gegeven dat het 2e kwartaal 2018 zou zijn. Kan altijd gebeuren dat er om welke reden dan ook een verandering van plannen is, maar het lijkt me dan wel zo netjes om dat even terug te communiceren, met de reden waarom, en te laten weten wanneer het dan wél gaat worden uitgevoerd.
Niet dat dit nu betekent dat het gelijk volgende week of volgende maand verplaatst wordt maar je hebt nu tenminste een inhoudelijk reactie van ProRail dat het bekend is en dat men ermee bezig is. Nu je direct contact hebt met ProRail kun je hieraan weer refereren wanneer het bv over een half jaar of jaar nog niet aangepast is.
En wanneer er nog meer reizigers zijn die zich hier aan ergeren, zouden die ook contact op kunnen nemen met ProRail. Hoe meer signalen er bij hen binnen komen, hoe beter.

Ja, en waarschijnlijk over een jaar nog steeds reacties in de zin van: we zijn er mee bezig en we houden je op de hoogte.

Dan zijn we inmiddels 2 tot 2½ jaar verder nadat ik de vraag stelde en nog niks.

Tot zover de klantvriendelijkheid.

Eerst bij NS een jaar aan het lijntje gehouden worden, en nu bij ProRail. En ja, ze doen allemaal alsof ze héél betrokken zijn bij je vraag en héus, we gaan er achteraan en we houden je op de hoogte en je hebt gelijk en ga zo maar door. Maar actie, ho maar. Wat heb ik daar dan aan?

Ik ben tot nu toe alleen maar met niet kloppende beloftes en niet kloppende redenen het bos in gestuurd. Eerst zou het tweede kwartaal 2018 geregeld worden, het gebeurde niet, ik vroeg om meer info, en dan krijg je antwoorden van "de mensen die erover gaan, antwoorden niet/zijn met vakantie/niet aanwezig" enz.. Dan is er nog een persoon die me vertelt dat de werkzaamheden aan sporen, seinen en wissels nou eenmaal afgerond zijn (terwijl ik het daar helemaal niet over had, ik heb nooit gevraagd om een spoor anders neer te leggen) en dat moet dan het antwoord zijn, en na een jaar weet NS het niet meer en moet ik zelf maar gaan informeren bij ProRail, dus dat doe ik, en wat is het resultaat? Noppes.
Reputatie 4
Na ja, wat voegt het toe om hier over door te zagen.
Ik denk dat ze beter kunnen aangeven dat het voorlopig uitgesteld is tot eind 2018 😉
Nou, vanuit NS is er dan niets meer te doen, dus slotje op dit topic en lekker met ProRail blijven overleggen.
Waar het om gaat is: hoe serieus wordt er omgegaan met signalen vanuit de reiziger als die reiziger gewoon aan het lijntje wordt gehouden, zelfs al geeft men in de commentaren de reiziger gelijk in de constatering van iets, maar dan nog... En dat geldt zowel voor NS als voor ProRail.
Na ja, wat voegt het toe om hier over door te zagen.
Ik zou jouw reactie wel eens willen zien als een loodgieter, of dakdekker, die bepaalde noodzakelijke werkzaamheden bij jou moet komen uitvoeren, niet komt opdagen op de afgesproken tijd en je weet ook niet of hij dit jaar nog wel komt, of misschien helemaal niet. Ga je dan die beste man bellen om te vragen hoe het nou zit, of zeg je dan "Joh, laat gaan, wat moeten we daarover gaan zagen, die komt vast over twee jaar nog wel een keer langs, relax"...
Op het risico af dat ik "lastig" ben, maar het 2e kwartaal loopt al aardig op zijn eind en nog steeds zie ik in Helmond de beloofde aanpassingen niet uitgevoerd worden. Is er misschien meer nieuws te melden?
Reputatie 5
Ik zal dit topic onder de aandacht brengen, Pejeka. Zodra we meer informatie voor je hebben, melden we dit hier!
Zowel NS als ProRail hebben wat gedaan met deze klantenreactie, doordat ze beiden antwoord hebben gegeven.
Dat @Pejeka het niet eens is met dit antwoord is nu ook wel duidelijk.
Hoop toch echt dat dit topic wordt afgesloten en niet bijna dagelijks weer en weer omhooggeschopt wordt omdat iemand het gegeven antwoord niet bevalt.
@Pejeka probeer uit je negatieve spiraal te ontsnappen en kijk verder dan het perron van Helmond breed is.
Echt alles is er nu wel over geschreven.

Ik heb nog steeds geen definitief antwoord. Eerst zou het in 2e kwartaal 2018 worden geregeld. Dus niet, en daarom vroeg ik opnieuw naar de status. En ik heb nog steeds geen uitsluitsel. Dus waarom zou het topic dan afgesloten zijn?
Ik zal dit topic onder de aandacht brengen, Pejeka. Zodra we meer informatie voor je hebben, melden we dit hier!
Fijn, dank je wel. Ik wacht vol spanning af.
Ik kom ook dagelijks op station Helmond en wil ook even mijn bevindingen delen.
's Ochtends sta ik ook bij spoor 1 richting Eindhoven en zie twee blauwe ruitvormige bordjes: een met een 4 en een zonder getal. De laatste staat helemaal vooraan het perron, de andere op ongeveer een afstand van 1 bak richting het stationsgebouw. De bedoeling hiervan is dat altijd een deel van de trein bij de overkapping van het stationsgebouw staat. En vanaf die plek is de CTA prima te zien.

De intercity's zijn tegenwoordig best lang en er stopt meer trein aan de Deurnese kant van het stationsgebouw, dan aan de kant van de fietsenstalling en de drukte begint steeds beter te spreiden.

Daarnaast heb ik het idee dat steeds minder mensen kijken naar de CTA. Mensen hebben een smartphone en kunnen daarmee altijd op 9292, de Reisplanner Xtra app of een andere app kijken naar vetrektijden, vertragingen of storingen.

Ik zie persoonlijk eerlijk gezegd het probleem niet wat Pejeka schetst.


Zowel NS als ProRail hebben wat gedaan met deze klantenreactie, doordat ze beiden antwoord hebben gegeven.
Dat @Pejeka het niet eens is met dit antwoord is nu ook wel duidelijk.
Hoop toch echt dat dit topic wordt afgesloten en niet bijna dagelijks weer en weer omhooggeschopt wordt omdat iemand het gegeven antwoord niet bevalt.
@Pejeka probeer uit je negatieve spiraal te ontsnappen en kijk verder dan het perron van Helmond breed is.
Echt alles is er nu wel over geschreven.
Ik heb nog steeds geen definitief antwoord. Eerst zou het in 2e kwartaal 2018 worden geregeld. Dus niet, en daarom vroeg ik opnieuw naar de status. En ik heb nog steeds geen uitsluitsel. Dus waarom zou het topic dan afgesloten zijn?
Misschien omdat ProRail zich bezig houdt met zaken die nog een tikkeltje belangrijker zijn dan een CTA op het perron van station Helmond die al dan niet op de juiste plek hangt. De klantenservice heeft haar best gedaan jou te helpen maar het antwoord zint je gewoon niet en daarom is de klantenservice maar slecht.

Ik heb zelden een mug uit zien groeien tot zo'n enorm grote olifant.

Dus het zorgen dat de reizigersinformatie aanwezig is op het perrongedeelte waar de treinen tegenwoordig ook stoppen, is onzin en een mug? En als je daar dan netjes een vraag over stelt en je krijgt te horen dat het in 2e kwartaal 2018 geregeld wordt en men komt die belofte niet na, mag je daar vooral niet over zeuren? Want er zijn belangrijkere dingen in de wereld ofzo?
Ik kom ook dagelijks op station Helmond en wil ook even mijn bevindingen delen.
's Ochtends sta ik ook bij spoor 1 richting Eindhoven en zie twee blauwe ruitvormige bordjes: een met een 4 en een zonder getal. De laatste staat helemaal vooraan het perron, de andere op ongeveer een afstand van 1 bak richting het stationsgebouw. De bedoeling hiervan is dat altijd een deel van de trein bij de overkapping van het stationsgebouw staat. En vanaf die plek is de CTA prima te zien.

De intercity's zijn tegenwoordig best lang en er stopt meer trein aan de Deurnese kant van het stationsgebouw, dan aan de kant van de fietsenstalling en de drukte begint steeds beter te spreiden.

Daarnaast heb ik het idee dat steeds minder mensen kijken naar de CTA. Mensen hebben een smartphone en kunnen daarmee altijd op 9292, de Reisplanner Xtra app of een andere app kijken naar vetrektijden, vertragingen of storingen.

Ik zie persoonlijk eerlijk gezegd het probleem niet wat Pejeka schetst.

Ik heb geen smartphone. Dus ik vind het prettig als er een CTA hangt op de plaats waar de treinen tegenwoordig daadwerkelijk stoppen. Als jij station Helmond inderdaad kent, weet jij dus dat de stopplaats van de treinen tegenwoordig op het nieuwe verlengde deel van het perron is, en dat de CTA's nog steeds hangen waar tegenwoordig (bij een zeldzame langere trein) hooguit bij het staarteinde van de trein hangen. Vandaar dus mijn vraag om ze te verplaatsen conform de nieuwe stopplaats van de treinen.
Het begin is inderdaad vooraan het perron, voorbij de fietsenstalling. Treinen van 4 bakken of korter (VIRM-4 of een losse Flirt) stopt niet helemaal vooraan, maar bij het bord met 4. Misschien dat dan net niet het achterste deel tot de CTA komt. Een VIRM-6 komt al tot de CTA. Dat heb ik gemerkt met de vorige dienstregeling. Bij een VIRM-6 ging ik altijd bij de CTA staan. 2x VIRM-4 komt tot ongeveer de bankjes (of de abri die er vroeger stond). VIRM-6 + VIRM-4 komt tot het poortje bij de parkeerplaats en 2x VIRM-6 komt tot het einde van het nieuwe perrondeel. Het oude perrondeel (andere tegels en lantaarnpalen) is overbodig geworden.
Dit zijn enkel de intercity's die ik vermeld, omdat ik bijna altijd de intercity gebruik 's ochtends en die worden ook het meest gebruikt.
@Pejeka ja er zijn belangrijkere dingen, ik neem aan dat je dat ook wel snapt. En zo te merken snap je ook niet dat er soms balangrijkere zaken voor gaan dan het verplaatsen van een CTA. Je bent gewoon boos omdat ProRail en NS jou in jouw ogen onrecht hebben aangedaan en alle antwoorden die er komen neem je geen genoegen dus pak je iedere kans om steeds maar weer dat zelfde ongenoegen te uiten. Maar that's life, nooit alles gaat zoals je wilt en soms worden er fouten gemaakt.

Dus wat verwacht je nou nog oprecht dat deze mensen voor jou gaan doen? Ze kunnen niks meer doen en hebben al excuses aangeboden. Zij zijn ook maar mensen en hebben genoeg te doen en dan gaan er wel eens dingen fout, iedereen maakt fouten. Zijn er bij deze gemaakte fouten levens in direct gevaar gebracht? Nee. Het is hooguit wat onhandig voor de mensen die geen smartphone hebben. Verder is er geen enkel station in NL waar je vanaf het hele perron de CTA kan lezen, dus wat is het probleem dat je even een stukje moet lopen?

Dus zoals ik al zei, er wordt van een mug een olifant gemaakt ja.

Nee, ik word boos omdat ik juist GEEN antwoord krijg. Eerst een antwoord dat niet nagekomen wordt (2e kwartaal 2018) en vervolgens helemaal GEEN inhoudelijk antwoord meer, alleen maar "we zijn er mee bezig, maar de mensen die erover gaan zijn niet bereikbaar/met vakantie/niet aanwezig, dus we hebben nog geen antwoord, maar we blijven het proberen...". Als men mij in november 2017 meteen met een redelijke uitleg had verteld dat het voorlopig niet op de planning staat, prima, had ik misschien niet leuk gevonden, maar klaar. Was dit topic bijna een jaar geleden al afgesloten geweest. Maar het gaat mij juist om het feit dat je ofwel een antwoord krijgt dat niet wordt nagekomen, ofwel helemaal géén antwoord, omdat de mensen niet bereikbaar zijn. Dát vind ik geen manier van doen.
Het begin is inderdaad vooraan het perron, voorbij de fietsenstalling. Treinen van 4 bakken of korter (VIRM-4 of een losse Flirt) stopt niet helemaal vooraan, maar bij het bord met 4. Misschien dat dan net niet het achterste deel tot de CTA komt. Een VIRM-6 komt al tot de CTA. Dat heb ik gemerkt met de vorige dienstregeling. Bij een VIRM-6 ging ik altijd bij de CTA staan. 2x VIRM-4 komt tot ongeveer de bankjes (of de abri die er vroeger stond). VIRM-6 + VIRM-4 komt tot het poortje bij de parkeerplaats en 2x VIRM-6 komt tot het einde van het nieuwe perrondeel. Het oude perrondeel (andere tegels en lantaarnpalen) is overbodig geworden.
Dit zijn enkel de intercity's die ik vermeld, omdat ik bijna altijd de intercity gebruik 's ochtends en die worden ook het meest gebruikt.

Exact. Dus de logica zou zijn de CTA te verplaatsen naar het nieuwe deel van het perron, in plaats van die te laten hangen op het oude perron waar hooguit heel af en toe nog de achterkant van de treinen stopt.
Sorry, maar de meeste intercity's zijn langer dan 4 bakken. En ik zie steeds meer mensen verder op het perron richting Deurne lopen. Die kunnen de CTA niet meer zien als die aan de andere kant hangt. Misschien een beter idee om de CTA onder de overkapping te hangen van het stationsgebouw, net als op spoor 2. Dan is het voor iedereen duidelijk te zien...
Sorry, maar de meeste intercity's zijn langer dan 4 bakken. En ik zie steeds meer mensen verder op het perron richting Deurne lopen. Die kunnen de CTA niet meer zien als die aan de andere kant hangt. Misschien een beter idee om de CTA onder de overkapping te hangen van het stationsgebouw, net als op spoor 2. Dan is het voor iedereen duidelijk te zien...
Dat zou inderdaad ook een goed idee zijn. Waar hij nu hangt, is hij door de bocht in het perron en het vooruitstekende deel van het nieuwe stationsgebouw, gewoon onzichtbaar voor mensen die op het nieuwe perrongedeelte staan.
Ze we nu allen te samen afspreken dat we niet meer reageren in dit topic na deze zoveelste herhaling van feiten ?
Lijkt me geweldig. Als iemand me dan ook kan vertellen waaróm het in 2e kwartaal 2018 niet is uitgevoerd, zoals beloofd, en waarom er sindsdien nog steeds geen inhoudelijk antwoord is over het wanneer dan eventueel wél, en als het definitief van de planning is verdwenen, wat er dan veranderd is sinds ik het antwoord kreeg dat het in tweede kwartaal 2018 zou worden uitgevoerd.
@Pejeka Als er eind van deze maand geen actie is ondernomen zal ik weer actie ondernemen.
@Pejeka Als er eind van deze maand geen actie is ondernomen zal ik weer actie ondernemen.
Heel erg bedankt, Miriam, ik hoop echter dat het niet nodig zal zijn.
Het tweede kwartaal van 2018 is gekomen en het is gegaan, en ik zie nog steeds geen aanstalten om het nieuwe, thans in gebruik zijnde perron van station Helmond te voorzien van voorzieningen als een TCA, een klok, enz...
Badge +3
Dat duurt wel kei lang inderdaad (op zijn brabants).

Iedereen die er geweest is (de laastste jaren) zal het het volkomen met je eens zijn.

Tijd om dat toch wel snel op te lossen dus!
Ik overleg even met de andere moderators wat we hier aan gedaan hebben en nog kunnen doen. We komen er op terug.
Ik heb opnieuw contact gezocht met de stationsmanager om na te gaan wat de stand van zaken is. Zodra ik meer weet zal ik een terugkoppeling plaatsen.