beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

En de moderatoren die het allemaal zouden navragen en die me eerst hadden beloofd dat het in 2e kwartaal 2018 zou worden geregeld, zijn opeens ook spoorloos (no pun intended) verdwenen uit dit topic...

Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.
@Pejeka lees bovenstaand nog eens door hier staat gemeld dat PRORAIL de werkzaamheden als afgerond zien en er geen mogelijkheden meer zijn om nog iets te doen op station HELMOND.

Daar staat exact je antwoord wat je zoekt en er is aangegeven dat de moderators niets meer voor je kunnen betekenen in deze.

Wat wil je nu nog meer dan ???? Prorail heeft een toezegging gedaan en is deze niet nagekomen, dus waar moet je nu dan zijn verder ???

Sorry maar mijn kinderen blijven zelfs niet zo lang doorgaan als ze hun zin niet krijgen.

Ik heb dat antwoord nooit van de moderatoren gekregen. Het enige antwoord dat ik heb gekregen nadat de toegezegde datum was verstreken is: we hebben het nagevraagd, maar de juiste persoon is niet aanwezig/met vakantie/niet bereikbaar, maar we blijven het proberen, hoor.

En vervolgens krijg ik een antwoord dat over wissels en seinen en andere infrastructurele dingen gaat. Nou, daar vraag ik dus niet om, om het verplaatsen van wissels en seinen, ik vraag om het verplaatsen van een klok en een informatiescherm. En daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen.
Reputatie 5
@Pejeka heb je inmiddels prorail al benaderd?
Badge
Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.

@Pejeka lees bovenstaand nog eens door hier staat gemeld dat PRORAIL de werkzaamheden als afgerond zien en er geen mogelijkheden meer zijn om nog iets te doen op station HELMOND.

Daar staat exact je antwoord wat je zoekt en er is aangegeven dat de moderators niets meer voor je kunnen betekenen in deze.

Wat wil je nu nog meer dan ???? Prorail heeft een toezegging gedaan en is deze niet nagekomen, dus waar moet je nu dan zijn verder ???

Sorry maar mijn kinderen blijven zelfs niet zo lang doorgaan als ze hun zin niet krijgen.
Dat eerste antwoord en "de belofte" was niet vanuit NS afkomstig, maar was gegeven door iemand van ProRail. Hierin was NS alleen het doorgeefluik omdat jij als NS klant dit aan NS had gevraagd.

En ja, NS had je ook gelijk kunnen doorverwijzen (en misschien is dit een les om dit in de toekomst wel te doen) maar uit klantvriendelijkheid hebben zij dit voor jou nagevraagd bij ProRail. Je kan het NS niet kwalijk nemen dat zij een verkeerd antwoord hebben ontvangen van ProRail.
En wie weet, was dit antwoord in eerste instantie wel juist maar heeft er iemand anders bij ProRail later anders beslist, dat er andere dingen meer prioriteit hebben. In dit opzicht zijn er ook andere dingen die je ProRail kunt verwijten, zoals de vele schermen die maandenlang stuk zijn.

Stop nu eens met NS de zwarte Piet toe te spelen. Wanneer Unox de receptuur van hun rookworst veranderd waardoor je hem niet meer lekker vind, ga je toch ook niet met je klacht mee naar de AH, Jumbo of welke supermarkt ook?
Uit je klacht eens bij ProRail. Start bv een petitie in Helmond om de CTA te verplaatsen en bied die aan ProRail aan.


Misschien ben ik ouderwets, maar ik heb geleerd dat beloftes er zijn om nagekomen te worden. En als je dat niet doet, bied je netjes je excuses aan en vertelt uitvoerig waaróm je je belofte niet houdt, als daar een goede reden voor is. Maar je houdt mensen niet aan het lijntje.

Dat je nu de zwarte piet bij mij probeert neer te liggen, vind ik kwalijk. Ik ben nooit onbeleefd geweest, heb netjes gevraagd, netjes afgewacht, dankjewel gezegd, en nu opeens ben ik de kwaaie pier en moet ik het maar bij andere partijen proberen?

Laat me dan eerst maar eens goed onderbouwd weten waaróm de oorspronkelijke belofte niet nagekomen is, en dan kan ik daarmee wellicht verder aan de slag.
Reputatie 7
Badge +3
Dat eerste antwoord en "de belofte" was niet vanuit NS afkomstig, maar was gegeven door iemand van ProRail. Hierin was NS alleen het doorgeefluik omdat jij als NS klant dit aan NS had gevraagd.

En ja, NS had je ook gelijk kunnen doorverwijzen (en misschien is dit een les om dit in de toekomst wel te doen) maar uit klantvriendelijkheid hebben zij dit voor jou nagevraagd bij ProRail. Je kan het NS niet kwalijk nemen dat zij een verkeerd antwoord hebben ontvangen van ProRail.
En wie weet, was dit antwoord in eerste instantie wel juist maar heeft er iemand anders bij ProRail later anders beslist, dat er andere dingen meer prioriteit hebben. In dit opzicht zijn er ook andere dingen die je ProRail kunt verwijten, zoals de vele schermen die maandenlang stuk zijn.

Stop nu eens met NS de zwarte Piet toe te spelen. Wanneer Unox de receptuur van hun rookworst veranderd waardoor je hem niet meer lekker vind, ga je toch ook niet met je klacht mee naar de AH, Jumbo of welke supermarkt ook?
Uit je klacht eens bij ProRail. Start bv een petitie in Helmond om de CTA te verplaatsen en bied die aan ProRail aan.
NS heeft in dit topic dingen toegezegd die ze niet waar konden maken. Dat hebben ze ook toegegeven. Nu kun je in dit topic blijven vragen om het klusje alsnog te klaren, maar dat zal simpelweg niet gebeuren.

Zoals @Sivan NS aangaf is na de infrastructurele wijzigingen in Helmond door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Je bent inderdaad veelste lang aan het lijntje gehouden, maar op dit moment kan NS je hiermee gewoon niet verder helpen. Het enige wat ze zouden kunnen doen is wat ze al deden en in andere topics doen: elke week/maand om informatie vragen, reminders sturen en vervolgens terugkoppeling geven. Of zie ik iets over het hoofd?




En wat zegt dat over de betrouwbaarheid van een klantenservice of de NS? Als men beloftes doet die niet nagekomen worden, en er opeens beslissingen naar voren worden getrokken die ook vorig jaar november al bekend waren? Dan had men in november 2017 toch gelijk kunnen zeggen: na de infrastructurele wijzigingen in Helmond is door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Waarom dan éérst beloven dat het in 2e kwartaal 2018 geregeld wordt? En vervolgens met uitvluchten en non-informatie komen als het niet gebeurt?
Reputatie 5
Badge
NS heeft in dit topic dingen toegezegd die ze niet waar konden maken. Dat hebben ze ook toegegeven. Nu kun je in dit topic blijven vragen om het klusje alsnog te klaren, maar dat zal simpelweg niet gebeuren.

Zoals @Sivan NS aangaf is na de infrastructurele wijzigingen in Helmond door iemand besloten dat daarmee alles klaar was. Het eventuele geld wat nog over was voor Helmond is gok ik vervolgens in de grote pot van ProRail beland en daarmee is er voorlopig geen geld meer om ook die schermen enzo te verplaatsen.

Je bent inderdaad veelste lang aan het lijntje gehouden, maar op dit moment kan NS je hiermee gewoon niet verder helpen. Het enige wat ze zouden kunnen doen is wat ze al deden en in andere topics doen: elke week/maand om informatie vragen, reminders sturen en vervolgens terugkoppeling geven. Of zie ik iets over het hoofd?


Reputatie 5
Een discussie kan en mag best verhit zijn, maar laten we wel normaal en redelijk blijven iedereen.



En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...
Dan ben je niet geschikt als manager 😀



Een goede manager delegeert al die taken.

En er is natuurlijk ook wel een tussenweg tussen een callcentre of ingehuurd webcareteam en de stationsmanager.

Het blijft een feit dat NS het gewoon heel slecht heeft opgelost zo en gewoon zelf de vraag had moeten neerleggen ipv TS te zeggen van zoek het zelf maar uit.
Je geeft hier net precies het antwoord op je eigen vraag.

De manager heeft het beantwoorden van vragen gedelegeerd naar een klantenservice zodat hij zelf die mailtjes niet hoeft te beantwoorden.

En dat werkt dus niet, getuige de geschiedenis in dit topic. En nu? Ik word als klant in de kou gezet, sterker nog, omdat ik aandring op een correct antwoord (na een aantal niet nagekomen beloftes) ben IK nu degene die zeurt en degene die lastig is en degene die "fout" is. Terwijl ik altijd netjes ben gebleven, altijd de moderatoren heb bedankt voor hun terugkoppeling (ook al hield die niks anders in dan "ik heb nog geen nieuws, maar ik blijf het proberen") en nu opeens ben ik de kwaaie pier?
Reputatie 5


En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...
Dan ben je niet geschikt als manager 😀


Een goede manager delegeert al die taken.

En er is natuurlijk ook wel een tussenweg tussen een callcentre of ingehuurd webcareteam en de stationsmanager.

Het blijft een feit dat NS het gewoon heel slecht heeft opgelost zo en gewoon zelf de vraag had moeten neerleggen ipv TS te zeggen van zoek het zelf maar uit.

Je geeft hier net precies het antwoord op je eigen vraag.

De manager heeft het beantwoorden van vragen gedelegeerd naar een klantenservice zodat hij zelf die mailtjes niet hoeft te beantwoorden.
@Pejeka. Je loopt nu echt de hele tijd te miauwen hier. Word het niet eens tijd om zelf stappen te ondernemen en er werk van te maken? In plaats van hier te blijven klagen.
Ik mauw helemaal niet. Ik heb op dit forum in november 2017 een keurig antwoord gekregen op mijn vraag en wil nu gewoon weten waarom die belofte niet gehouden is en wanneer dan wél. Als jij dat mauwen vindt, jouw goed recht. Maar ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat dat ik als "mauwend" persoon wordt neergezet terwijl de oorzaak van het feit dat dit topic nog steeds bestaat, allerminst aan mij ligt, maar gewoon aan het feit dat toegezegde zaken niet geregeld worden. En als je instanties daaraan herinnert en alsnog een antwoord wilt, ben je dus iemand die klaagt en mauwt?
Dit topic is zo langzamerhand wel HET bewijs waarom er bij heel veel bedrijven een "filter" is geplaatst tussen de buitenwereld en wat intern is. En dat filter heet de Klantenservice en dat werkt juist nu heel goed.
Je moet er als stationsmanager toch niet aan denken dat je >150 bijna dezelfde mailtjes krijgt van één (1) persoon, zoals deze nu hier gelukkig in het "filter" terecht komen.

Als een stationsmanager gewoon doet wat hij belooft, krijgt hij geen 150 mailtjes...

Echt, is dat de manier waarop het moet gaan?Dat ligt eraan wat je wil bereiken. Als je je ongenoegen wil blijven uiten dan kan je het beste dit topic blijven gebruiken. Je zal mede- en tegenstanders vinden, maar de faciliteiten op Helmond zullen niet verplaatst worden.

Als je graag ziet dat er iets op Helmond gedaan wordt kan je het beste de vraag bij ProRail neerleggen.

En waarom heb ik dat advies dan niet gekregen in november 2017 toen ik de vraag stelde? Nee, de NS deed toen net alsof ze de vraag oppakten en afhandelden, en ik kreeg ook antwoord: tweede kwartaal 2018 is het geregeld. Dus niet. En nu ik daarover reclameer, is het opeens mijn fout en ben ik lastig en had ik maar eerder bij ProRail aan de bel moeten trekken? Had me dat dan verteld in november 2017, in plaats van mensen een jaar lang voor de gek te houden.
Reputatie 7
Badge
@Pejeka. Je loopt nu echt de hele tijd te miauwen hier. Word het niet eens tijd om zelf stappen te ondernemen en er werk van te maken? In plaats van hier te blijven klagen.

Echt, is dat de manier waarop het moet gaan?


Dat ligt eraan wat je wil bereiken. Als je je ongenoegen wil blijven uiten dan kan je het beste dit topic blijven gebruiken. Je zal mede- en tegenstanders vinden, maar de faciliteiten op Helmond zullen niet verplaatst worden.

Als je graag ziet dat er iets op Helmond gedaan wordt kan je het beste de vraag bij ProRail neerleggen.
Dit topic is zo langzamerhand wel HET bewijs waarom er bij heel veel bedrijven een "filter" is geplaatst tussen de buitenwereld en wat intern is. En dat filter heet de Klantenservice en dat werkt juist nu heel goed.
Je moet er als stationsmanager toch niet aan denken dat je >150 bijna dezelfde mailtjes krijgt van één (1) persoon, zoals deze nu hier gelukkig in het "filter" terecht komen.

En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...


Dan ben je niet geschikt als manager 😀

Een goede manager delegeert al die taken.

En er is natuurlijk ook wel een tussenweg tussen een callcentre of ingehuurd webcareteam en de stationsmanager.

Het blijft een feit dat NS het gewoon heel slecht heeft opgelost zo en gewoon zelf de vraag had moeten neerleggen ipv TS te zeggen van zoek het zelf maar uit.
Reputatie 5
Wat me nu zo bijzonder stoort is dit: Ik heb een nette vraag gesteld op dit forum, heb een keurig antwoord gekregen en was daar content mee. Toen bleek dat de gedane belofte niet werd nagekomen, ben ik weer gaan informeren. Sindsdien word ik aan het lijntje gehouden met nietszeggende antwoorden en uiteraard vind ik dat niet correct en dat heb ik laten merken.

En wat gebeurt er? Er komt een hele beweging op gang die mij vooral duidelijk wil maken dat het vooral aan mijzelf ligt en dat ik fout bezig ben, teveel zeur, of wat dan ook.

Echt, is dat de manier waarop het moet gaan?

Heb je inmiddels de vraag al gesteld aan prorail dan?
Badge +3
En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...
Ja, precies dat (meestal)...

Praktijkvoorbeeld:

Mensen wisten mij te vinden (via e-mail of telefoon, geen idee hoe ze aan mijn info kwamen) en dachten/wisten dat 'Robert dat wel regelt' voor me (of iedereen, ik maak geen onderscheid en kan ook slecht nee zeggen of niet reageren, dus 'okee, dat neem ik wel op me') en ik aan het begin van de dag een stapel post had liggen van bijv. 10 cm om weg te werken...

Prima.. dan schiftte ik daar doorheen, en pik de belangrijkste er uit (als systeembeheerder) en dat gaat opgelost worden. Dat lukt voor 5 cm aan post.. en ga je blij en voldaan naar huis.

De rest blijft liggen natuurlijk, voor de volgende dag. Maar ja, als dan 's ochtends de postronde er weer 10 cm bovenop op gooit aan 'issues' ben je terug bij af, en heb je dus 15 cm aan brieven te behandelen (of mensen terug te bellen.. en ja, die achtergebleven 5 cm van de vorige dag had ik wel onthouden!)

En zo gaat dat door.. stapelt zich op totdat je ineens elke dag meer dan 20 cm aan 'back burner' (waakvlammetje) dingen te 'managen' hebt, en alleen maar oude/onbelangrijke zooi aan het oplossen bent (wat dus geen prio heeft) en alles dat belangrijker of nieuw is zich blijft/gaat opstapelen.

En dan zit je ineens met een burnout thuis... en moet absolute rust nemen (terwijl je wel wil maar niet kán werken!) en je hoog of laag kunt springen en tussendoor de "Robert, jij weet dit of dat toch wel?' mailtjes of telefoontjes gewoon blijven komen... (want Robert zegt toch nooit nee, die regelt dat wel, toch? Bel hem maar, hij is toch thuis... )

Dat als voorbeeld waarom je GEEN directe/persoonlijke info moet willen van een stationsmanager. Of je persoonlijke systeembeheerder die je altijd zo goed helpt, en langs komt voor een kopje koffie of flesje wijn, als je PC of laptop weer eens raar doet...
Reputatie 7
Badge
Echt, is dat de manier waarop het moet gaan?
Ja.
Wat me nu zo bijzonder stoort is dit: Ik heb een nette vraag gesteld op dit forum, heb een keurig antwoord gekregen en was daar content mee. Toen bleek dat de gedane belofte niet werd nagekomen, ben ik weer gaan informeren. Sindsdien word ik aan het lijntje gehouden met nietszeggende antwoorden en uiteraard vind ik dat niet correct en dat heb ik laten merken.

En wat gebeurt er? Er komt een hele beweging op gang die mij vooral duidelijk wil maken dat het vooral aan mijzelf ligt en dat ik fout bezig ben, teveel zeur, of wat dan ook.

Echt, is dat de manier waarop het moet gaan?

Ja, en dan kom ik als klant weer terecht bij een andere Jannie en een andere Marian, die heus hun best doen mijn vraag "door te zetten" en een antwoord te krijgen, maar helaas, de manager is met vakantie en de andere manager is ziek en de derde manager is niet bereikbaar en nee, natuurlijk mag je zelf niet weten bij welke persoon je moet zijn, want anders krijgen ze het te druk met klantcontacten, maar heus, ze blijven het proberen...

En dan zit ik over een jaar nog zonder antwoord.

Dus kan je mij dan vertellen hoe ProRail wél gaat helpen?
Je hebt het nog niet eens geprobeerd bij ProRail, dus nogal voorbarig om al gelijk zo negatief te zijn.

Zoals al eens eerder gezegd in dit lange topic heb ik zelf een keer via het contactformulier een klacht geuit bij ProRail zonder de juiste contactgegevens van de verantwoordelijke persoon of afdeling te weten en ik kreeg keurig binnen 24 uur antwoord.
En ook de TS van https://community.ns.nl/op-het-station-17/aantal-treinen-per-dag-52369?postid=353253
had binnen 24 uur het gewenste antwoord van ProRail.

Vragen en klachten gestuurd via dat contactformulier worden dus naar de juiste persoon of afdeling doorgestuurd.

Iets dergelijks hebben we bij ons bedrijf ook. Vragen binnengekomen via het contactformulier op de website worden via wat wij het Internet Response System noemen doorgestuurd en wanneer er niet binnen 48 uur via datzelfde IRS systeem is geantwoord ontvangt die persoon/afdeling automtisch iedere dag dat de vraag open staat een reminder.


In plaats hier te blijven klagen kun je het ook gewoon eens proberen of je via ProRail een antwoord krijgt.
Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat het antwoord wat ProRail dan geeft niet is wat jij hoopt.

Als zelfs de NS-medewerkers in een JAAR tijd niet in staat zijn om een kloppend antwoord van ProRail te krijgen, waarom zou het dan wél werken als ik zelf een mailtje stuur?

En wat is dat voor rare beweging, dat je als klant niet mág spreken met de juiste persoon en moet werken via callcenters en algemene email-adressen? Omdat die arme man/vrouw het dan te druk krijgt? Moeten ze zorgen dat er geen vragen/opmerkingen/klachten zijn, kunnen ze uitrusten achter hun bureau. Lastig joh, klanten, pfff...
Reputatie 7
Badge +3
Ja, en dan kom ik als klant weer terecht bij een andere Jannie en een andere Marian, die heus hun best doen mijn vraag "door te zetten" en een antwoord te krijgen, maar helaas, de manager is met vakantie en de andere manager is ziek en de derde manager is niet bereikbaar en nee, natuurlijk mag je zelf niet weten bij welke persoon je moet zijn, want anders krijgen ze het te druk met klantcontacten, maar heus, ze blijven het proberen...

En dan zit ik over een jaar nog zonder antwoord.

Dus kan je mij dan vertellen hoe ProRail wél gaat helpen?


Je hebt het nog niet eens geprobeerd bij ProRail, dus nogal voorbarig om al gelijk zo negatief te zijn.

Zoals al eens eerder gezegd in dit lange topic heb ik zelf een keer via het contactformulier een klacht geuit bij ProRail zonder de juiste contactgegevens van de verantwoordelijke persoon of afdeling te weten en ik kreeg keurig binnen 24 uur antwoord.
En ook de TS van https://community.ns.nl/op-het-station-17/aantal-treinen-per-dag-52369?postid=353253
had binnen 24 uur het gewenste antwoord van ProRail.

Vragen en klachten gestuurd via dat contactformulier worden dus naar de juiste persoon of afdeling doorgestuurd.

Iets dergelijks hebben we bij ons bedrijf ook. Vragen binnengekomen via het contactformulier op de website worden via wat wij het Internet Response System noemen doorgestuurd en wanneer er niet binnen 48 uur via datzelfde IRS systeem is geantwoord ontvangt die persoon/afdeling automtisch iedere dag dat de vraag open staat een reminder.


In plaats hier te blijven klagen kun je het ook gewoon eens proberen of je via ProRail een antwoord krijgt.
Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat het antwoord wat ProRail dan geeft niet is wat jij hoopt.


Vast wel. Maar de moderatoren hadden ProRail al geraadpleegd, en toen dat niks opleverde, mocht ik niet weten bij wie van ProRail ik dan moest zijn, anders had ik daar allang mijn licht opgestoken. Maar jij weet het blijkbaar wel. Dus zou het waarderen indien je de juiste contactgegevens even zou communiceren.https://www.prorail.nl/reizigers/contact
Ja, en dan kom ik als klant weer terecht bij een andere Jannie en een andere Marian, die heus hun best doen mijn vraag "door te zetten" en een antwoord te krijgen, maar helaas, de manager is met vakantie en de andere manager is ziek en de derde manager is niet bereikbaar en nee, natuurlijk mag je zelf niet weten bij welke persoon je moet zijn, want anders krijgen ze het te druk met klantcontacten, maar heus, ze blijven het proberen...

En dan zit ik over een jaar nog zonder antwoord.

Dus kan je mij dan vertellen hoe ProRail wél gaat helpen?


Heb je het al gevraagd aan ProRail? Want als je dat doet zou je misschien zomaar wel een antwoord krijgen.

Ik ben met je eens dat het niet netjes is hoe de NS met dit topic om gegaan is, maar om nu steevast te weigeren om even een bericht aan ProRail te sturen en hen de kans te geven je vraag te beantwoorden is wel een beetje jammer.