beantwoord

Stopplaats treinen op station Helmond

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

414 reacties

Zo’n verschrikkelijke partner is ProRail niet hoor 😞
Badge +3
Zo’n verschrikkelijke partner is ProRail niet hoor :(
Maar die hebben ook weer met onderaannemers e.d. te maken. Zie http://www.nvdo.nl/nieuws/project-vervanging-wisselverwarming-vertraagd-4773 en zo.

Off-topic maar een kennis van me (al een tijd niet gesproken) is gillend weggelopen ooit bij ProRail of wie die wissels ook deed (VolkerRail of NedRail was het volgens mij).

Och ja, als een CTA+klok verplaatsen naar een zinnig punt op het perron al te veel gevraagd is.

Oh, en als ik toch off-topic ga dan ook dit nog even..
https://twitter.com/Nsdefect/status/1043153267608485894 (stationsmeubilair Overvecht) 😥
Reputatie 7
Badge +3
Door aan te geven waar de trein stopt krijg je geen spreiding.Als in Helmond de ingang dan aan de voorkant is en in Eindhoven de uitgang ook aan de voorkant is blijven mensen in Helmond categorisch weigeren door te lopen naar achteren.
Reputatie 7
Badge
1 ding vind ik wel jammer van ProRail. En dat is dat ze werkzaamheden soms onhandig inplannen. 😞
@Henk_NL kijk er misschien overheen, maar ik zie niet waar Pro Rail als een verschrikkelijke partner wordt afgeschilderd
Mogelijk gebrek aan historische kennis mijnerzijds om gevoeligheden te kunnen plaatsen.
Hallo Pejeka, ik heb hier destijds een melding van gemaakt zonder het verzoek voor een terugkoppeling. Mede omdat er verschillende redenen door andere forumleden zijn aangekaart waardoor de situatie op dit station zo is. Uiteraard begrijp ik dat je graag nog wat meer informatie over deze situatie ontvangt. Ik heb direct contact gezocht met de verantwoordelijke afdeling en daarbij ook navraag gedaan omtrent de CTA's en andere aanduidingen. Zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.
Snap er ondertussen helemaal niets meer van en ga ook geen enkele moeite meer doen om er nog iets van te begrijpen.☺
Het is heel simpel. In november 2017 stelde ik de vraag of de voorzieningen als klok en TCA zouden kunnen worden verplaatst naar het gedeelte van het nieuw aangelegde perron waar de treinen in Helmond tegenwoordig stoppen. Ik kreeg toen netjes antwoord dat dat in het tweede kwartaal van 2018 zou worden geregeld. Nou, helemaal prima, dus ik heb het topic daarna ook als gesloten beschouwd en het is een tijdje niet actief geweest. Maar het tweede kwartaal van 2018 kwam, en was bijna halfweg voorbij, en nog steeds was er niks te merken van de toegezegde aanpassingen. Dus toen ben ik weer gaan informeren hier. En sindsdien zijn stationsmanagers blijkbaar al máánden onbereikbaar, andere verantwoordelijken ook, en krijg je gewoon geen antwoord, behalve dan dat de moderatoren maar weer eens een mailtje hebben gestuurd als herinnering. Nou, dat helpt dus ook geen biet, blijkbaar. Zelf mag je geen contact opnemen met de stationsmanager, sterker nog, je mag niet eens weten wie de stationsmanager is, want dat is blijkbaar een flagrante schending van de privacy van die arme man of vrouw. Alsof ik hem of haar dan zou gaan stalken of zoiets, of voor hun privéwoning op de loer zou gaan liggen. Volgens mij is het heel normaal dat je mag weten wie de manager is van een organisatie waar je klant bent, maar bij de NS dus niet.

Maar goed. Kan iemand me nou eindelijk eens zeggen waarom de voorzieningen, zoals in 2017 toegezegd, niet in het tweede kwartaal van 2018 zijn aangepast, en kan iemand me nou eens een keer zeggen wanneer het dan wél gebeurt?
@Pejeka met alle respect voor je inzet en toewijding, maar je valt in herhaling. Tel eens hoe vaak je nu al dezelfde tekst hebt geschreven.

Maar tegelijk jammer dat je op gegeven advies om deze schijnbaar voor jou zeer belangrijke zaak niet duidelijk te krijgen niet ingaat, zoals zelf eens contact opnemen met ProRail.

Ik ben geen klant van ProRail. Ik ben een klant van NS.

En als zélfs de NS geen duidelijk antwoord van ProRail kan krijgen, denk je dan heus dat ik dat wél zou krijgen?
Bij het ministerie klagen over een WC sleutel ?
Je snapt best wat ik bedoel. NS dient een klacht serieus te nemen en als klant hoor je niet in een steekspel tussen vervoerder en leveranciers te komen. Als dat wel het geval is, lijkt het me niet meer dan terecht om daarover je beklag te doen bij het ministerie. Wat de reden ook moge zijn waarom je in eerste instantie contact bent gaan zoeken met de vervoerder.
Reputatie 7
Badge
Omdat alles geld kost en ook het verplaatsen. Het lijkt mij dat zolang het goed zichtbaar is, ook al is het aan de achterzijde van de trein, dat het geen probleem is.Merkwaardige redenering...
1) Als je een verandering aanbrengt, maak je sowieso kosten, en dan neem je de andere noodzakelijke wijzigingen als gevolg van het veranderingsbesluit toch mee in de begroting en uitvoering?
2) Als je wachtend op het gewenste deel van het perron de CTA niet kunt zien, hoe weet je dan of je trein vertraagd is? Of er ineens ergens een stremming is? Wat heeft die CTA dan voor zin? Wie kijkt daar dan op?
3) Hoe zit het met het Europese besluit "toegankelijkheid openbaar vervoer"om voor ouderen en minder validen voorzieningen te treffen? Of wordt verwacht dat die hun rollator meenemen om op te zitten wachten tot de trein komt?
Hoi allemaal. Zojuist heb ik een aantal mailwisselingen ontvangen van Miriam. Daaruit valt op te maken dat zij hier al erg lang mee bezig is, en dat een deel van de communicatie haar niet heeft bereikt, waardoor deze informatie nu pas bij ons bekend is. Erg jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Namens de betrokken afdelingen onze excuses hiervoor. Ik wil Miriam in ieder geval bedanken voor haar aanhoudende inzet.

Eind 2016 vond in Helmond inderdaad een spoor- en wisselvernieuwing plaats. Bij de uitvoering van dit project werden twee wissels verwijderd. Door het verwijderen van een van die wissels werd het mogelijk een van de seinen ver genoeg voorbij het perron van het spoor te plaatsen om te kunnen voldoen aan de minimale zichtafstand van het sein. Door het verplaatsen was het noodzakelijk om ook het andere sein (en de wissel) te verplaatsen om verwarring tussen de seinen te voorkomen.

ProRail geeft aan dat zij een bevestiging hebben gehad dat de afronding van de werkzaamheden in orde was. Het project is inmiddels al een tijd afgesloten en ProRail geeft aan dat er geen mogelijkheden meer zijn nog iets op Helmond te doen.

Ik kan me voorstellen dat je graag anders nieuws had gehad, maar meer dan je feedback hierover doorzetten kan ik niet doen. Er is door meerdere personen veel moeite gedaan de status van het project te achterhalen en te zien wat er mogelijk was, maar voor nu is dit de situatie zoals hij is. Vanuit de Community kunnen wij je helaas niet meer of beter nieuws geven dan dit.
Heel simpel gezegd: omdat de werkzaamheden zijn afgerond zijn aanpassingen op het station voorlopig niet meer te realiseren. Je wens is wel doorgegeven, wellicht voor een later moment.
Reputatie 7
Badge
Ben nog steeds afwachtend naar de terugkoppeling...
NS stuurt jou een schop, waarmee je het vierkante blauwe stopbord kunt verplaatsen.
Pejeka is helemaal geen opstandig mannetje.

Pejeka stelde in 2017 een nette vraag: wanneer komen in Helmond de TCA en de klokken te hangen op de plaats waar de treinen tegenwoordig stoppen, in plaats van dat ze blijven hangen waar de treinen niet meer stoppen. En Pejeka kreeg daarop na enige tijd netjes antwoord: in het tweede kwartaal van 2018 wordt het geregeld. En dat vond Pejeka prima, dus heeft Pejeka netjes bedankt voor het antwoord en heeft Pejeka netjes gewacht tot het zover was.

Maar het tweede kwartaal van 2018 kwam en ging, en er was nog niks geregeld. Dus heeft Pejeka netjes weer geïnformeerd hoe dat dan zat met die toezegging en wanneer het dan wél geregeld zou worden.

En sindsdien wordt Pejeka aan het lijntje gehouden met stationsmanagers die niet bereikbaar zouden zijn, afdelingen die niet zouden antwoorden, zelf mag Pejeka niet eens weten wié dan de stationsmanager van "zijn" station is zodat hij daar netjes kan informeren (want dan schijnen die mensen in hun privacy aangetast te worden), enz.

En als de NS me vertelt: dit is de persoon die ervoor verantwoordelijk is bij ProRail, en dit zijn de contactgegevens van hem of haar, prima, ook goed, ga ik daar wel informeren.

Maar tot nu toe schiet het niet op.

Dus nee, Pejeka is geen opstandig persoon, maar Pejeka is wel een persoon die ervan houdt als beloftes waargemaakt worden en wanneer dat niet gebeurt, dat kan, maar geef dan in elk geval een goede reden en een datum waarop het wél gebeurt.
Is hier geen sprake van een tragikomedie waarbij de hoofdrolspelers nogal wat recalcitrant gedrag vertonen ?
Wie zijn de hoofdrolspelers dan ? NS en ProRail ?

Het is een vrij simpele vraag en niemand wil verantwoordelijkheid nemen, de communicatie is weer huilen (hoe kan een antwoord blijkbaar bij een andere afdeling terecht komen).

Dit is gewoon ene typisch voorbeeld van een simpele vraag waar het antwoord maar uitblijft net als sommige andere vragen op dit forum.

En de vraagsteller wordt bijna belachelijk gemaakt, oh oh oh wat hebben we toch een lol om een klant die een vraag stelt....
Ik begrijp alle frustratie, maar wij kunnen hier verder niets aan veranderen, of meer uitleg aan geven. Dit heeft inderdaad te lang gelopen, maar wij hebben verder geen verantwoordelijkheid binnen de afhandeling van deze vraag. Zowel NS als ProRail zijn betrokken geweest in de mailwisseling. Ergens zal er iets mis zijn gegaan in de communicatie (Miriam is een tijd lang niet meegenomen in reacties), maar het gaat ook om besluiten en processen waar wij verder niet in betrokken zijn (en hoeven te zijn).

Wij moeten het nu doen met informatie van andere partijen en kunnen weinig doen aan het niet mogelijk zijn van de aanpassing.

Het feit dat Miriam zich zo lang heeft ingezet voor dit topic, laat m.i. wel zien dat zij het verzoek van Pejeka serieus heeft genomen.
Dit zijn interne gegevens. Je verzoek is ontvangen bij de mensen die over het station gaan, en dit is hun reactie. Ik snap dat je daar niet tevreden mee bent, maar meer dan die feedback doorzetten kan ik niet.

Als jij een verbetering indient bij Klantenservice en dat verzoek wordt afgewezen door Medewerker A, en je bent het niet eens met dit antwoord, dan geven wij jou ook niet haar persoonlijke mailadres of telefoonnummer. Dan kun je een bezwaar indienen via Klantenservice. Als je het daar dan nog niet mee eens bent, kun je altijd naar de Geschillencommissie. Ook in dit geval kan ik niet meer voor je betekenen dan hetgeen al is gebeurd. Wil je er toch mee verder, dan zul je dit inderdaad zelf moeten doen.

Bij deze rond ik dit topic dan ook af. Ik kan niet meer voor je betekenen dan herhalen wat er uit deze casus is gekomen.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, de vraag is gesteld op het NS forum en het antwoord is toendertijd ook ontvangen via het NS forum, maar het antwoord was afkomstig van ProRail. ProRail is ook degene die de werkzaamheden had moeten uitvoeren en ProRail is dus ook degene die niet heeft gedaan wat ze gezegd hebben en die nu met dit inderdaad vreemde antwoord komt nadat er eerst iets anders is gezegd.
Dan kun je de contactgegevens hebben van wel 10 NS stationsmanagers, assistent stationsmanager en wat dies meer zij, maar die moeten het ook bij ProRail vragen en zullen dan hetzelfde antwoord krijgen.

Wanneer je dus iets of iemand wil betichten van klantonvriendelijkheid, beticht dan wel de juiste.
De algemene contactgegevens van ProRail zijn door marv87 en al eerder door mij gegeven.
Reputatie 7
Badge
Ja Pejeka je moet bij ProRail zijn. Alles wat met de infrastructuur te maken heeft verzorgt ProRail,
zoals we allemaal wel weten natuurlijk. 😌
Ja Pejeka je moet bij ProRail zijn. Alles wat met de infrastructuur te maken heeft verzorgt ProRail,
zoals we allemaal wel weten natuurlijk. 😌

Ja, maar moet je zo'n vraag dan in behandeling nemen ? Dat schept wel verwachtingen.
Ja, maar je bent als treinreiziger, zoals hier vaak aangegeven, geen directe klant van Pro Rail.
Overigens vind ik het opmerkelijk dat Pro Rail op de website op de eerste plaats en nadrukkelijk informatie verstrekt aan reizigers.
Weet je, beste lieve mensen allemaal, ik ben er wel klaar mee. Rest me allereerst de moderatoren te bedanken die zich oprecht hebben ingezet om toch een antwoord voor me te krijgen. Dank, en aan jullie heeft het niet gelegen.

Maar het hele verhaal slaat natuurlijk nergens op, en met name de reactie van de zijde van NS van de laatste dagen. Opeens moest ik het zelf maar uitzoeken, en was ik aan het verkeerde adres, en mocht ik, desgevraagd, vooral niet weten aan welk adres ik dan wél moest zijn, welke mensen ik aan zou kunnen spreken.

Sorry hoor, kansloos dit.

Ik zal jullie eerlijk informeren: de hele discussie uit mijn eigen topic staat inmiddels gedownload op mijn computer. En ik denk er hevig over na of ik dit doorspeel naar een consumentenorganisatie, of desnoods een consumentenprogramma. Uiteraard zal ik dan de beleefdheid hebben alle reacties anoniem te maken, dus zonder (schuil)namen van de moderatoren of andere personen die gereageerd hebben. Misschien dat daar dan iets meer koren op de molen kan komen. Want hier schiet het niet op. Begrijp me goed, dat iets niet kán worden gerealiseerd of niet direct, dat kan ik accepteren als dat redelijk onderbouwd wordt verteld. Maar deze manier van iemand voor het lapje houden, aan het lijntje houden en als ik dan aandring op meer specifieke informatie, zelfs neerzetten als iemand die eigenlijk "zeurt", vind ik not done.

Bij dezen.

Ziet er nu naar uit dat hier geen sprake is van een tragikomedie, maar eerder van een klein drama met komische noten !Vind er niks komisch aan, zoals NS me aan het lijntje heeft gehouden.

Jouw reacties vond ik, al dan niet bedoeld, meer dan eens komisch. Beschouw het als een compliment.